וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "לא מחפש מנהל מקצועי אלא צוות אימון זר". וגם: הטעויות, השינויים, בן ח'ליפה ושועה

22.3.2021 / 14:05

משה חוגג במסע"ת אחרי הנשירה של בית"ר ירושלים לפלייאוף התחתון: "אלך אם ארגיש שרוב הקהל לא רוצה בי". על האוהדים: "מביך שמקללים שחקנים שלנו". על הכישלון המקצועי: "נפלתי בשבי הדריבל, שילמתי יותר מדי על שחקני התקפה". על בן ח'ליפה: "יש היתכנות לעסקה אחרת"

משה חוגג מדבר על מצבה של בית"ר ירושלים במסיבת עיתונאים/צילום: ניב אהרונסון. עירכת וידאו: ניר חן

יומיים אחרי התפטרותם של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה מאימון בית"ר ירושלים, כינס היום (שלישי) הבעלים משה חוגג מסיבת עיתונאים. בעקבות נשירתה של הקבוצה לפלייאוף העליון והדחתה מגביע המדינה השבוע, שאחריה הצהיר חוגג בזעם "חמשת בכירי המשתכרים בבית"ר מרוויחים יותר מ-24 שחקני אשדוד" - דברים שהכעיסו גם את השחקנים שלו - נדרש חוגג להתייחס לביקורות הרבות נגדו, ולדבר גם על עסקת חמד בן ח'ליפה, ההתנגשויות עם לה פמיליה והציפיות לעתיד.

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון, מערכת וואלה!
הגיב לביקורות. משה חוגג/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון
"הגעתי למצב שבו המשפחה לא מתה על מה שקורה. כשמנצחים יש שמחה, וכשמפסידים זה נכנס לבית, ומשפיע על האנרגיה שלי, על המשפחה שלי. אני צריך לעשות הפרדה, אבל לא נשבר ולא נכנע. צריך לשנס מותניים, לראות מה עשיתי לא טוב, ולהתקדם"

חוגג פתח ואמר: "אני כאן כדי להישאר. את הנושא הזה נשים מאחורינו. אני לא עוזב, לא תכננתי לעזוב, ולא שוקל לעזוב. אנשים שוכחים שכדורגל זה לא עסק, בטח לא עסק רווחי. אנא זכרו: מדובר פה, למרות שלא נוח לכם לראות את זה כך, כתרומה ופילנתרופיה. זה עסק שמפסיד, והרבה מאוד כסף, בכל שנה. אני בבית"ר עונה שלישית, זה עלה לי למעלה מ-110 מיליון שקל. לא הגעתי כדי להרוויח כסף. אני לא חושב שיש בעלים שמגיע כדי להרוויח. הגעתי כדי לעשות טוב. הרווחתי בעסקים שלי, ובאתי כדי לעשות משהו טוב במקום שחשוב לכולנו. ירושלים חשובה לי, אני אוהב כדורגל, ראיתי בעיות, והחלטתי שאני מתמודד איתן ומנסה לשנות.

"כאוהד כדורגל אני לפעמים לוקח ללב יותר ממה שאני צריך. קשה לי להסתכל על בית"ר ירושלים בצורה קרה ולנתח פעולות בצורה קרה כמו שאני עושה בעסקים. יש לזה מחיר, מעבר לכסף. ההצהרה שאני נושא כאן היום היא בניגוד לרצון משפחתי. הגעתי למצב שבו המשפחה לא מתה על מה שקורה. כשמנצחים יש שמחה, וכשמפסידים זה נכנס לבית, ומשפיע על האנרגיה שלי, על המשפחה שלי. אני צריך לעשות הפרדה, אבל לא נשבר ולא נכנע. צריך לשנס מותניים, לראות מה עשיתי לא טוב, ולהתקדם.

"אני לא מכיר שום מוסד שאני תורם לו, ויש אקסקלוסיביות. אני לא מחפש שותף, גם עם השייח' לא חיפשתי. אבל יש מישהו שחושב שהוא מוכן להשקיע, הדלת פתוחה. זה לא פטנט. יש מצבים בהם אלך בדקה בלי שום מאבק: אם ארגיש שיש גזענות בקרב רוב הקהל, וזה לא המצב - או אם ארגיש שהקהל לא רוצה בי. לא אשאר בכוח. אם ארגיש שזה לא רק כמה מאות, לא תהיה מלחמה, אקום ואלך. אם ארגיש שיש מישהו שרוצה לעשות טוב ממני, עם יכולות משמעותיות גדולות משלי ורוצה להצעיד את בית"ר קדימה, לא אעצור את המועדון. המטרה שלי היא לעשות טוב לבית"ר. אם יש מיליארדר ובעל הון שרוצה להשקיע יותר ממני, בוא. אבל אני לא רואה כזה בינתיים, אוהב את בית"ר, אני כאן, וממשיך להשקיע כאן, מהלב, מכספי".

עוד בוואלה!

זינוק בירידה: משה חוגג סימן את המטרה הלא נכונה בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים עם מוני ברוש. ניב אהרונסון
"לא אשאר בכוח". משה חוגג/ניב אהרונסון
"יש הבדל בין מעורבות להתערבות. תמיד אני מביע את דעתי. אף פעם לא כפיתי אף שחקן על אף מאמן. גם את ערן לוי לא כפיתי על גיא לוזון. אבל אני מעורב. אני אומר את דעתי. יש לי דעה. להגיד שבנאדם צריך לשים את הכסף ולזוז הצדה? זה לא עובד ככה"

"לגבי מנהל מקצועי", המשיך חוגג. "אני לא מנהל מקצועי, מעולם לא הייתי. את רוב זמני אני מעביר בעסקים שלי. יש הבדל בין מעורבות להתערבות. תמיד אני מביע את דעתי. אף פעם לא כפיתי אף שחקן על אף מאמן. גם את ערן לוי לא כפיתי על גיא לוזון. אבל אני מעורב. אני אומר את דעתי. יש לי דעה. להגיד שבנאדם צריך לשים את הכסף ולזוז הצדה? זה לא עובד ככה. מי שמקבל את ההחלטות אלה המאמנים. שחקנים שהייתי מעורב בהבאתם היא רשימה שאני כן גאה. יש שחקן אחד שהבאתי על דעת עצמי בלי להתייעץ - גדי קינדה. כעסו עליי על התהליך, ומאז זה לא קרה. אוחנה, שועה, מתאוסיניו, אוחנה - אני ביקשתי להביא אותם, וקיבלתי אישור מהמאמנים. אני לא כופה. מאוד רציתי את דור מיכה ועומר אצילי, אבל היה מנהל מקצועי, יוסי בניון, והוא לא רצה אותם, אז הם לא בבית"ר. אני לא רוצה לקבל קרדיט על ניהול מקצועי, כמו הבעלים הקודם שהתגאה על חצי עונה טובה".

"אנחנו לא מחפשים מנהל מקצועי. אני לא רואה שום מנהל מקצועי בליגה. חוץ מג'ורדי קרויף אני לא זוכר מנהל מקצועי דומיננטי בליגה. אנחנו מחפשים מאמן. יוסי מזרחי יהיה המאמן הזמני עד שנמצא מאמן. כל בורסת השמות, שימו אותם בצד. אני מחפש צוות זר. בהתאם למה שאני רוצה שיהיה בשנה הבאה בבית"ר - מחויבות ולחימה - חשוב מאמן שלא מכיר את השמות, את התעשייה, את הסוכנים, אחד שבא נייטרלי ומקבל את הההחלטות עם מנטליות אירופית".

"התקציב של מכבי תל אביב הוא פי 5 משל בית"ר. הכסף לא מכריע, אבל הוא מדבר. אנחנו צריכים לנצח לא בכסף, אלא בצורה אחרת: חשיבה מדויקת בבחירת הסגל, באופי של השחקנים, בתרבות שלהם בבני אדם, כי מה שקורה במועדון לא מתאים. קרבות אגו, הדלפות, עזיבה מוקדמת. צריך תלכיד טוב יותר. גישה למועדון, כבוד כלפי הסמל. שחקנים שרוצים לעבוד, לרדת על הדשא, להתלכלך, להזיע. החתמות נוצצות? אולי יהיו עוד כאלה, אבל אוהדי בית"ר רוצים שחקנים שירוצו על הדשא. אין תחליף לעבודה קשה. את הפוקוס נשים כערך עליון למחויבות".

"אין ספק שהעונה הזאת היא כישלון מקצועי. אתחיל בעצמי: יש לי אחריות, אני ראש המערכת, אגיד לכם איך אני רואה את הבעלים. עשיתי טעות. חטאתי. כווננתי את מירב הכסף שלי בשחקני התקפה. בליגה שבה ההגנה היא זו שמנצחת. אפשר לראות את זה לאורך השנים. שחקנים שלוקחים תארים הם רעבים, רצים 11 ק"מ במשחק. גינוני הכוכבים נחתכים מיד, גם אם הם מוכשרים. שחקנים שהבאתי במועדונים אחרים נחתכו משם. לא כי לא מוכשרים, אלא בגלל שהם לא עובדים מספיק קשה על הדשא. חטאתי בזה. נפלתי בשבי הדריבל. לא נתתי מספיק כבוד לעבודה קשה. חייבים לשנות את זה לעונה הבאה".

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
"הכסף לא מכריע, אבל הוא מדבר". משה חוגג/ניב אהרונסון
על האוהדים: "האנשים האלה נלחמו בכל בעלים שהיה, זה לא אישית נגד משה חוגג. זה לא היה נגד טביב, ולא נגד גאידמק. בשנייה שהבעלים לא עושה מה שהם חושבים שצריך לעשות, הם שורפים את המועדון. הם באמת עשו את זה"

על אוהדי בית"ר אמר חוגג: "נושא הקהל הוא מורכב וחשוב. הוא הכי חשוב, כי כל מה שאנחנו עושים זה למען הקהל. יחד עם זאת, הקהל של בית"ר ירושלים הוא מהמורכבים בעולם. זה מה שגורר עניין עולמי סביבם. מצד אחד, זה הקהל הכי גדול בישראל. יחד עם זאת, צריך להכיר במציאות. הקהל הגדול הזה מגיע בכמויות נמוכות לאצטדיון, וברמת ההכנסות רחוק שנות אור ממכבי תל אביב ומכבי חיפה. גם הקהלים של הפועל באר שבע והפועל תל אביב, שקטנים משמעותית מבית"ר ירושלים, מכניסים הכנסה גבוהה יותר. הגזענות אכן קיימת בנתח של הקהל, נתח יותר קטן ממה שאנשים חושבים. אבל אתה לא שומע עץ צומח, אלא עץ נופל. מיעוט של 300 איש שנוהם עושה יותר רעש מחצי מיליון".

"האנשים האלה נלחמו בכל בעלים שהיה, זה לא אישית נגד משה חוגג. זה לא היה נגד טביב, ולא נגד גאידמק. בשנייה שהבעלים לא עושה מה שהם חושבים שצריך לעשות, הם שורפים את המועדון. הם באמת עשו את זה .גם ב'לה פמיליה' זה מתחלק. יש שם אנשים טובים. אבל לא יכול להיות שהקהל שלנו מקלל את השחקנים שלנו, את מלך השערים שלנו, זה מגעיל, זה מבזה. עלי מוחמד נאלץ להתלונן עם קריאות מצד הנתח הזה, ורק בגלל שמו. הוא נתח בעייתי".

"אני לא מחפש מלחמות. הלוואי והמלחמות היו רק על כר הדשא. אבל לא זה המצב. לא צריך לעצום עיניים. המתח הזה פוגע שנים בבית"ר. צריך לעשות את זה נגד 20-10 המנהיגים שלהם, שנוהגים באלימות ומהלכים אימה על האוהדים השפויים. זה לא למעני. אבל אין שיתוף פעולה. משרד המשפטים מזלזל בזה. המשטרה לא פועלת בצורה יסודית. נותנים להם הרחקה לשבועיים. בצ'לסי אוהד שנוהם מורחק לצמיתות. המועדון בעצמו ירחיק אוהדים מסוימים שפוגעים במועדון, ממשחקי בית וחוץ".

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
"כל מי שהיה שם קיבל מצג שונה לחלוטין". חוגג עם בן ח'ליפה/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים
על עסקת השיח': "רוצה לשתף את כולם, וזה אכן מעניין, אבל אני נזהר, כי עוד גורמים מעורבים בעניין ולא כדאי לי לדבר על זה. אני יכול להגיד שכל מי שהיה שם קיבל מצג שונה לחלוטין. לא ציפינו למה שקרה"

על התקציב אמר חוגג: "יש יכולת כלכלית, תודה לאל. הביטקוין עולה. גם כשדיברנו על השייח', אמרתי שגם אם הוא יביא מיליארדים, לא אתן לכסף ללכת למשכורות - אלא לתשתיות, לנוער. לא למשכורות מנופחות. זו רעה חולה בכדורגל הישראלי, חייבים לעצור את זה, ואני אשם לא פחות מעמיתיי".

"אני לא מכיר אפשרות לקצץ שכר של שחקנים תחת חוזה. אנחנו עובדים על תוכניות לעונה הבאה. גובה התקציב? הוא יהיה דומה לזה של העונה הזאת. לפעמים אני מתאהב בשחקן ופותח את הכיס אקסטרה. אני אוהב את זה, אשתי קצת פחות. לא יודע מה יקרה. כאג'נדה, אם תסתכל על בית"ר, יש מספיק נכסים. אם שחקן יימכר, יש נכס אחר למכור. כשרכשתי את בית"ר קניתי חנות ללא מלאי. היו שם מעט שחקנים. רכשתי מלאי בעשרות מיליוני שקלים. רכשתי יותר שחקנים מכל קבוצות ליגת העל ביחד".

על עסקת חמד בן ח'ליפה: "אני לא חייב התנצלות, לא עשינו שום דבר כדי לפגוע. לא חושב שפגענו. באנו לעשות טוב, ועוד לא הסתיים הסיפור הזה. לא יכול להרחיב. יגיע היום במסיבת עיתונאים נפרדת - ואני מקווה שהיא תהיה שמחה, אני פחות אופטימי מבעבר - נדבר על העסקה. יש היתכנות לעסקה. אני קצת תקוע בין הרצון שלי לשתף את כולם, וזה אכן מעניין, אבל אני נזהר, כי אני עוד גורמים מעורבים בעניין ולא כדאי לי לדבר על זה. אני יכול להגיד שכל מי שהיה שם קיבל מצג שונה לחלוטין. לא ציפינו למה שקרה. לא מהצד הישראלי ולא מהצד שלהם. אדבר על זה בהרחבה כשתהיה התמונה המלאה".

אלי אוחנה בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
"אף פעם לא הייתה התערבות או כפייה". אלי אוחנה/ניב אהרונסון
"למאמנים יש אוטונומיה מוחלטת. בעבר זה היה אחרת, אבל זאת לא הדרך שלנו. יש בעל בית, אני יושב ראש, יש מנכ"ל ויש חשב, אין מישהו שאומר 'אני מחליט וזהו'. מתקבלות החלטות, חלקן טובות וחלקן לא"

היו"ר אלי אוחנה הוסיף: "אני שומע את השיח, מחפשים כל הזמן להאשים. אני לא משתמש בטרמינולוגיה הזאת. צריך להאשים מישהו שעושה דברים במזיד, כדי לפגוע. נעשו טעויות. מושיקו מודה בהן. לא עושים דברים בכוונה. השנה הזאת היא כישלון מוחלט. אנחנו מדברים המון, יש בינינו הרבה שיחות, אף פעם לא הייתה התערבות או כפייה. לא שמעתי אומר למאמנים מי לשחק. אין דבר כזה בבית"ר".

"למאמנים יש אוטונומיה מוחלטת. בעבר זה היה אחרת, אבל זאת לא הדרך שלנו. יש בעל בית, אני יושב ראש, יש מנכ"ל ויש חשב, אין מישהו שאומר 'אני מחליט וזהו'. מתקבלות החלטות, חלקן טובות וחלקן לא. נכשלנו ברמה המקצועית, מקווה שבעונה הבאה זה ייראה יותר טוב. גם בעבר עברנו עונות טובות יותר ופחות. זה יתאזן".

מסע"ת משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
על שועה ואוחנה: "גם ראובן עובד היה כישרון גדול, וזה לא הספיק"/ניב אהרונסון
על שועה ואוחנה: "בשניהם אני מאמין. שועה ויתר על הרבה כסף כדי לבוא לבית"ר. אם היה חושב רק על כסף, הוא היה נשאר במכבי חיפה. זה מראה שהוא רעב ואוהב כדורגל"

על רקע הציוץ האחרון שלו, האם הביקורת שלו ברשתות החברתיות פוגעת במוטיבציה? "אם אני אומר משהו פומבי, אז הכוונה שלי היא להגיד אותו פומבי, אם אני מייצר לחץ, זו הייתה מטרה. אם צייצתי, כנראה רציתי לומר משהו בצורה פומבית. היו בי תחושות קשות, כמו שהיו לשחקנים ולאוהדים. במשחק האחרון מול אשדוד קיבלנו שני צהובים בדקות האחרונות. מעריך את אשדוד, אבל הם לא ברצלונה, ולא מתקבל על הדעת שאנחנו לא מקבלים צהובים. צהוב זה מחויבות. אני אוהב לראות שחקנים מקבלים צהובים. ינקוביץ' מראה מחויבות, שבאה לידי ביטוי בפאולים וגליצ'ים. מותר להחמיץ ולפשל, אסור לא להשאיר שום דבר על המגרש".

על ירדן שועה ומיכאל אוחנה, שהושקע בהם הרבה כסף: "הם שנייים שאני אוהב ומעריך, הם שניים מהכישרונות הגדולים בארץ, אין לנו פריבילגיה לוותר על כישרונות כאלה, שניהם מבחינת כישרון בסדר גדול אחר. אבל גם ראובן עובד היה כישרון גדול, וזה לא הספיק.

"אני לא חושב שהם בלתי פתירים. הם צעירים. הם לא דומים אחד לשני, ובשניהם אני מאמין. שועה ויתר על הרבה כסף כדי לבוא לבית"ר. אם היה חושב רק על כסף, הוא היה נשאר במכבי חיפה. זה מראה שהוא רעב ואוהב כדורגל".

על רף הציפיות: "אוהדים של קבוצה גדולה, כולם בתחילת שנה מדברים על אליפות. ציפיות? אלונה ברקת פתחה קשה, מיטש גולדהאר התחיל עם שנים קשות. גם אם נמצא את הנוסחה המנצחת, זה לא אומר שנזכה באליפות. יש מועדונים עם תקציבים ענקיים, עם סגל שרץ ביחד שנים. אנחנו לא שם. לא יצרנו תלכיד שאיתו נצטרך להחליף 3-2 שחקנים. אבל בליגה שלנו, אנחנו צריכים להתמודד על האליפות, על אירופה, על הגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully