וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "הרבע האחרון נראה כמו תאונה, אחד הימים הגרועים שלנו"

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 8:06

הצהובים נפלו בפתיחת המשחק נגד פנאתינייקוס וחזרו רק כדי להתפרק בסיום: "הכי טוב? שהמשחק נגמר". ז'יז'יץ': "הפסד קשה". ווילבקין הראה שיפור, האנטר המשיך לאכזב. וגם: הפגישה בין הנהלת המועדון לברתומיאו וההבנה: "אנחנו לא משחקים על הפלייאוף"

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' עם עומרי כספי. דני מרון
"לא היינו אגרסיביים במשך 40 דקות כפי שאנחנו אמורים להיות", סיכם אנטה ז'יז'יץ' את המשחק/דני מרון

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את הפסד היורוליג ה-16 שלה העונה ב-27 מחזורים כשהובסה באתונה 81:63 על ידי פנאתינייקוס של עודד קטש. הקבוצה של יאניס ספרופולוס רשמה הפסד רביעי ברציפות מחוץ ליד אליהו והיא מוצאת את עצמה במקום ה-14 המאכזב מבין 18 בטבלת הליגה.

סיפור המשחק היה הפתיחה והסיום החלש של מכבי תל אביב. הצהובים הפסידו ברבע הראשון והרביעי בתוצאה מצטברת של 48:17, וברבע השני והשלישי ניצחו 33:46. הקבוצה של יאניס ספרופולוס לא תפקדה בפתיחת וסיום המשחק וראתה כיצד הקבוצה הביתית מנצלת את זה לברוח ולנצח בצורה משכנעת.

"לא היינו אגרסיביים במשך 40 דקות כפי שאנחנו אמורים להיות", סיכם אנטה ז'יז'יץ' את המשחק, "ברבע השני והשלישי שיחקנו טוב, אבל לא יכולנו למשוך את זה לתוך הרבע הרביעי והיינו רדומים מאוד בדקות האחרונות. זה הפסד קשה, אבל אנחנו צריכים להמשיך להילחם ולשחק עם כבוד בכל משחק מעכשיו".

בסיום המשחק אנשי מכבי תל אביב נראו מאוכזבים מאוד מההתפרקות בדקות האחרונות. "כשאתה אחרי שלושה רבעים בפיגור 3 ובמומנטום שלך, אתה מצפה לרבע אחרון תחרותי", אמר אחד מאנשי הקבוצה מאתונה, "בפועל מה שקיבלנו זה שחזור גרוע של הרבע הראשון. השחקנים פשוט לא פגעו, הרבה זמן לא ראינו נדנדה כזאת במשחק. היו כמה זריקות שהשחקנים שלנו קולעים בעיניים עצומות שפשוט לא נכנסו".

שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר עם כריס ג'ונס, סנדי כהן, אנטה ז'יז'יץ'. ברני ארדוב
"ברבע הראשון והאחרון זה הרגיש כמו נפילה חופשית"/ברני ארדוב

2. כאמור, הסיפור של המשחק היה הפער בין הרבע הראשון והרביעי הנוראיים של הצהובים לרבעים השני והשלישי הטובים בהרבה. עד כמה הפערים היו גדולים? ברבע השני והשלישי מכבי תל אביב קלעה 46 נקודות ב-14 מ-30 מהשדה, מסרה 11 אסיסטים ואיבדה 6 כדורים. ברבע הראשון והרביעי הצהובים קלעו רק 17 נקודות ב-7 מ-33 מהשדה (21 אחוזים), מסרו שני אסיסטים בלבד, שניהם בחצי הדקה האחרונה של המשחק, ואיבדו 10 כדורים.

"ברבע הראשון והאחרון זה הרגיש כמו נפילה חופשית", סיפר אחד מאנשי מכבי, "שום דבר שניסינו לעשות לא היה קרוב. להגיד שזו אכזבה? זה יהיה מצחיק, הרבע האחרון נראה כמו תאונה".

אחד הסימנים המעודדים היחידים שמכבי תל אביב קיבלה אתמול הוא העובדה שסקוטי ווילבקין היה יותר אגרסיבי מאשר במשחקים הקודמים וסיים עם 14 נקודות, כשגם ז'יז'יץ' הפגין הרבה נחישות, אך זה הספיק ל-9 נקודות ו-8 ריבאונדים בלבד. לעומתם, המשיך אותלו האנטר ביכולת לא טובה שמאפיינת אותו לאחרונה עם נקודה אחת ו-4 ריבאונדים ב-16 וחצי דקות.

"יותר מדי דברים חיוביים אי אפשר להוציא מהמשחק הזה", אמרו בקבוצה, "הדבר הכי טוב שקרה זה שהמשחק הזה נגמר. היו לנו ימים גרועים העונה, זה היה אחד הימים היותר גרועים".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן פנאתינייקוס קוסטנטינוס מיצוגלו. באדיבות פנאתינייקוס, אתר רשמי
אחת מנקודות האור במשחק. ווילבקין/אתר רשמי, באדיבות פנאתינייקוס

3. אחרי התבוסה באתונה נותרו למכבי תל אביב עוד שבעה משחקים לסיום העונה. הצהובים יפגשו ביום שלישי הקרוב את אנאדולו אפס למשחק השלמה, ולאחר מכן לא ישחקו בסוף השבוע ביורוליג בשל דחיית המשחק נגד וילרבאן. בשבוע לאחר מכן יצאו למשחק נגד ז'לגיריס קובנה, ומ-30 במרץ יקיימו חמישה משחקים ב-11 ימים כדי לסיים את העונה.

ומה לגבי תמונת הסיכויים? מתמטית, קיימים תרחישים לא סבירים שבהם לצהובים נותר עוד סיכוי להעפיל, אלא שכאמור מדובר בתרחישים לא סבירים. אחד מאנשי הקבוצה המגדיר זאת כך: "אנחנו לא משחקים כבר על המקום בפלייאוף מאז ההפסד במינכן. זה ברור לנו שנגמר הסיכוי, אנחנו משחקים כדי לנצח במשחקים ולנסות לייצג את הקבוצה בצורה הטובה ביותר".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם דיוויד פדרמן. ., אודי ציטיאט
נפגשו עם ברתומיאו. מזרחי/אודי ציטיאט, .

4. לפני המשחק נערכה פגישה בין ראשי מכבי תל אביב, שיצאו העונה לראשונה עם הקבוצה למשחק חוץ באירופה, לנשיא היורוליג ג'ורדי ברתומיאו. בפגישה דנו הצדדים על הבעיות והסוגיות השונות של היורוליג בתקופה הנוכחית. על פי גורמים שונים ודיווחים ביוון, ברתומיאו היה זה שיזם את המפגש בזמן שהותו ביוון בימים האחרונים.

ביורוליג אישרו רק בתחילת השבוע הנוכחי חלק מהמבנה של המפעל לקראת העונה הבאה, לפיו באיירן מינכן ו-וילרבאן יזכו ברישיון קבוע ואילו אלבה ברלין תקבל רישיון זמני לשנתיים, כפי שבאיירן ו-וילרבאן קיבלו לפניה. שתי קבוצות נוספות אמורות להגיע מהיורוקאפ למפעל ושני כרטיסים חופשיים נוספים יחולקו על ידי ראשי היורוליג.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
נס ציונה ואנאדולו מחכות. כספי/דני מרון

5. לצהובים אין יותר מדי זמן להתאושש. כבר מחר (20:00, שידור ישיר בספורט 5) הם יפגשו את עירוני נס ציונה במשחק הביתי האחרון שלהם בעונה הסדירה בליגה. בקבוצה צפויים לא להעמיס יותר מדי על השחקנים ששיחקו דקות משמעותיות במשחק באתונה, לקראת משחק הבית נגד אנאדולו אפס ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully