וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "שמעתי צעקות והתעוררתי. יצאתי למרפסת, והאוהדים שרו לכבודי"

10.3.2021 / 13:30

"הייתי שמח לצרף לערב אחד את ג'ייקובן בראון או תמיר בלאט". "מאז שהגעתי, לא דיברתי עם ינאקופולוס". "צברנו ביטחון, והקורונה עצרה אותנו. כן, אני חושש". "מבין שלא אוכל לעבוד בנבחרת ובפנאתינייקוס במקביל". מיוחד: מאמן פאו בריאיון לקראת המפגש עם מכבי תל אביב

תיעוד נדיר: הסל האחרון בקריירה של עודד קטש/צילום: באדיבות Novasports Greece עריכת וידאו: אורן דניאלי

הרגע שבו עודד קטש הפנים באופן סופי את חזרתו לפנאתינייקוס, והבין כי הקסם משנת 2000 לא פג גם ב-2021, התרחש דווקא בשעת בוקר של שבת, הרחק מהמגרש ומעיני המצלמות. "זה היה לפני חודש", הוא מספר בריאיון לוואלה! ספורט מדירתו באתונה. "ניצחנו בחוץ את אולימפיאקוס בדרבי, וההתרגשות הייתה גדולה. למחרת התעוררתי לצלילי רעש מוזר של צעקות. יצאתי למרפסת, וראיתי למטה עשרה אוהדים של פאו, שבאו, קראו בשמי ושרו לי שירים. אני אפילו לא יודע איך הם גילו איפה אני גר".

לפני חודשיים הוטלה כאן הפצצה. קטש, הישראלי היחיד שזכה בגביע אירופה עם קבוצה זרה, חזר אליה. הוא עזב את הארץ כמאמן המקומי שניצח את מכבי תל אביב יותר מכל אחד אחר, ומחר (חמישי, 21:00) יעמוד מולה לראשונה על הקווים ביורוליג. אלא שהאירוע המרכזי סביב המשחק, הוא מודה, לא ייגע בכלל בכדורסל: אשתו מיטל ובנותיהם טסו היום עם הצהובים ויצטרפו אליו סוף סוף בבירה היוונית. "זה יפה מאוד מצד מכבי", אומר קטש.

"אני מבין את הפיקנטריה, אבל חייב להודות שאני לא חווה את המשחק הזה כמשהו אחר, ולא מרגיש משהו מיוחד", טוען מאמן פנאתינייקוס. "אין לי איזה אישיו סביב העניין הזה. יכול להיות שהפכתי לרובוט... הלו"ז המטורף והאינטנסיביות מקהים לך את החושים".

- ניצחת לא פעם בשנים האחרונות את מכבי עם הפועל ירושלים. את מי היית מצרף לקראת המשחק הזה לקבוצה שלך, לו רק היית יכול?

"חסר לנו רכז, אז את ג'ייקובן בראון. או אולי את תמיר בלאט. אפשר את שניהם?".

דימיטריס דיאמנטידיס עם מאמן פנאתינייקוס עודד קטש. פנאתינייקוס, אתר רשמי
"רק מי שחווה דרבי אמיתי, יכול להתרגש כל כך". דיאמנטידיס וקטש אחרי הניצחון בפיראוס/אתר רשמי, פנאתינייקוס

קטש (46) מעיד שאתונה השתנתה. "בגלל הקורונה, וגם בגלל שעכשיו אני מאמן ולא שחקן. אני לא מסתובב ברחובות, כי אין כל כך זמן. אני מכין את האימונים, עובד על תוכניות משחקים, ובערב מבשל ארוחת ערב לי, ליורגוס קלאיציס ולליאור ליובין", הוא מחייך. "זה פחות או יותר מה שאני עושה".

המאמן הישראלי הוא היחיד בקבוצה שהתחסן נגד קורונה. "את המנה הראשונה הספקתי לקבל בארץ, לפני שעזבתי, ואת המנה השנייה נתנו לי כאן, באתונה. עברתי ועדה, והייתי צריך לקבל אישור מיוחד משר הבריאות היווני. שר הספורט שלנו, חילי טרופר, עזר לי מאוד בעניין הזה".

- ומה עם האחרים?

"יוון עדיין לא כל כך בקטע של החיסונים. אומרים שיתחילו לחסן את האוכלוסייה הכללית לקראת הקיץ. את הדוגמה הכי טובה קיבלתי דווקא כשהייתי בבועה בפולין עם הנבחרת בחודש שעבר. 95 אחוזים מהמשלחת שלנו היו מחוסנים, וכל הנבחרות האחרות הסתכלו עלינו בהלם".

עוד בוואלה!

"עודד קטש הוא החוט המקשר בין פנאתינייקוס למכבי תל אביב"

לכתבה המלאה
מאמן פנאתינייקוס עודד קטש עם נמאניה נדוביץ'. פנאתינייקוס, אתר רשמי
הכוכב הגדול יחסר לו גם נגד מכבי תל אביב. קטש עם נדוביץ'/אתר רשמי, פנאתינייקוס

קטש הגיע לפאו בעיצומו של המשבר החמור ביותר שחווה מועדון הפאר בשלושה העשורים האחרונים. לראשונה מאז 1990, הקבוצה לא תעבור שלב במפעל אירופי, ותקציבה הדל ("אחרי כל השינויים שהקבוצות ביצעו, אני מעריך שהוא הנמוך ביותר ביורוליג", אומר המאמן) לא מותיר לה מרחב תמרון גדול מדי. אלא שנכון לעכשיו מנשבות רוחות אופטימיות באואקה.

הכול התנקז לאותו ערב שבו ניצחו הירוקים בהיכל השלום והאחווה. עבור פנאתינייקוס, מעבר ליוקרה הברורה מאליה בדרבי היווני, הייתה כאן אמירה משמעותית: גם בעונה כל כך חלשה, היא הצליחה להכניע את יריבתה המושבעת, וזה היה ניצחון שקיבע את מעמדו של קטש: לאור חסרונו של נמאניה נדוביץ' (שלא חזר מאז, ולא ישחק גם מחר נגד מכבי תל אביב), הוא הציב הרכב גבוה ובלתי שגרתי, עם הפורוורד יואניס פפאפטרו בעמדת הגארד, והותיר את יורגוס ברצוקאס ללא מענה. הפרשנים ואנשי הכדורסל ביוון הכתירו את המהלך הזה כ"שחמט" של הישראלי.

- כשחקן פנאתינייקוס, לא הצלחת לנצח בדרבי את אולימפיאקוס.

"רק מי שחווה אי פעם דרבי יווני אמיתי עם קהל, יכול באמת להתרגש כמו שאני התרגשתי, ולהבין כמה זה מיוחד ומה זה עושה לאוהדים שבבית. השחקנים קצת הפנימו, כי בניגוד אליי הם מסתובבים ברשתות החברתיות ורואים מה הולך שם, אבל אפילו הם לא חוו את זה עד הסוף. אם הייתי מאמן עכשיו את פאו, בלי שחוויתי מה שחוויתי כשחקן, גם אני לא הייתי מתרגש ככה".

- אתה מרגיש שהניצחון הזה סידר לך שקט ועזר למעמד שלך? הלוא הגעת לפאו כשעונת היורוליג כבר אבודה, וגורל הגביע והאליפות ביוון עדיין לא הוכרע, כך שזה היה המשחק היחיד בעל משמעות כלשהי.

"המשחק הזה היה חשוב לי, כי אני מבין את המשמעות שלו, אבל אני לא מתעסק בהשפעות שלו. אני מעדיף שישפטו אותי על הדרך שבה אני עובד ועל התהליך שהקבוצה עוברת. קיבלנו בוסט של אנרגיה וביטחון, ואז שוב הגיעה הקורונה... שמונה שחקנים נדבקו, כל הקבוצה הושבתה לשבועיים וחזרנו שלושה צעדים לאחור".

- דחו לכם את משחקי הגביע והיורוליג, ועדיין לא התאוששתם. אתם סופרים מאז שלושה הפסדים רצופים ביורוליג.

"אחרי מה שעברתי עם ירושלים והמגיפה, הכול כבר קטן עליי, אבל זה באמת היה מתסכל במיוחד. כשאתה חוזר לקבוצה, אתה בעצם מוצא אותה במצב של תחילת הקיץ. זה לא סתם שבועיים שלא משחקים, כי כולם היו מושבתים לחלוטין. אפילו המעטים שלא נדבקו, לא ממש הצליחו להתאמן, אלא רק לבד, אחד על אפס, על חצי מגרש עם מאמן.

"אתה כאילו מתחיל מחדש את ההכנה לעונה, רק בלי שיהיה לך זמן להתאמן, כי אתה מיד חוזר לשחק. אנחנו סוגרים כאן חודשיים, ובלי קשר לקורונה, היו לנו ארבעה אימוני כדורסל אמיתיים. כל הזמן אתה באימון מסכם, יום לפני משחק, או אימון קליעות ביום משחק, או התאוששות ביום שאחריו".

- בשורה התחתונה, ברור שהמאני טיים מבחינתך כמאמן פאו יהיה בעונה הבאה. אבל כדי להגיע אליו, אתה צריך להוכיח את עצמך עכשיו. אתה לא חושש שהמצב הנוכחי, וההפסדים שנערמים, ישפיעו על העתיד שלך?

"כן, אני חושש, אבל אני רוצה להאמין שמי שסביבי מסתכל ורואה את הדרך ואת העבודה. אנחנו כן נמצאים בעיצומו של תהליך, אני רואה שיפור בדרך שבה אנחנו עומדים על המגרש ומשחקים. אנחנו צריכים לסיים בצורה טובה את העונה הזאת. יש גביע ואליפות לשחק עליהם, ובזה אנחנו מתרכזים. היורוליג קצת ברחה לנו, אבל אנחנו צריכים לעמוד ולהופיע כמו שצריך, כפי שעשינו גם כשהפסדנו.

"ברור שהמצב לא אופטימלי. יש הרבה תסכול בהכנה למשחקים. בשבוע שעבר הייתי צריך להתכונן לשאראס ולטרינקיירי, ועכשיו לספרופולוס, ואני צריך לבנות תוכנית משחק. לפעמים אני חושב על זה שהלוואי שהיו לי חודש או חודשיים להיות עם הקבוצה מהרגע הראשון, כמו שלהם היו, ולהכין את הכלים שלי, להטמיע הרגלים ולעבוד על דברים. אבל זה המצב, אז מתמודדים. אני צריך למצוא דרכים אחרות, להיות יותר יצירתי בהכנה למשחק, ובהרבה מקרים גם נאלץ לוותר על רעיונות, כי אין זמן ללמד אותם כמו שצריך".

שמעון מזרחי עם דימיטריס ינאקופולוס, בעלי פנאתינייקוס. Action Images, אתר רשמי
"יש סימן שאלה סביב המעורבות שלו". דימיטריס ינאקופולוס/אתר רשמי, Action Images

שאלת השאלות לגבי עתידה של פנאתינייקוס בכלל, וסיכויי הצלחתו של קטש בפרט, נוגעת לתקציב שיעמוד לרשותה בעונה הבאה. מאז הודיע בקיץ על מכירת המועדון, דימיטריס ינאקופולוס לא הזרים כספים לקבוצה - אבל בסוף החודש שעבר, כשעתיים לפני ההכרזה על החתמתו המפתיעה של מריו הזוניה, הבעלים הוא זה שרמז על המהלך עם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו.

- כמה עמוק אתם כבר במחשבות, בתכנונים ובמעשים לקראת העונה הבאה?

"זה הבסיס, וזה כל הזמן נמצא שם. ארגון טוב צריך ראייה קדימה, כדי לשמר את הנכסים ולראות איך אפשר להתחזק. זה הופך להיות הרבה יותר מאתגר כשיש לך את אחד התקציבים הנמוכים ביורוליג. אתה צריך להיות יותר ערני ולמצוא גניבות. אנחנו צריכים לעשות החתמות מאוד חכמות ויעילות".

- ובכל זאת, הצלחתם להנחית את הזוניה במהלך מרעיש.

"לא באמת היה לנו את התקציב להביא שחקן בסדר הגודל שלו, אבל כמה תנאים מקבילים הסתדרו כדי שזה יתאפשר, בעיקר בגלל החיבור שלו לפאו ולאוהדים, ולאנשים סביב המועדון".

- 1,000 אוהדים באו לקבל את פניו בשדה התעופה באמצע הסגר, והוא התחייב לשלם את הקנס עבור כל מי שיספוג אותו.

"החיבור שלו לקהל זה די מטורף. הוא לא שיחק כאן, הוא לא יווני. לא ראיתי דבר כזה".

- וזה נוסך בך אופטימיות להשאיר אותו לעונה נוספת?

"אני לא יודע, כי מדובר בסכומים גבוהים והזכויות שלו שייכות לברצלונה. המטרה שלי היא להוציא ממנו את המיטב בעונה הזאת. לשחקנים נורמליים לוקח זמן להסתגל מחדש לכדורסל האירופי, ואני מקווה שנצליח לקצר את התהליך".

- הקהל שבא לכבוד הזוניה, האוהדים ששרו לך סרנדות, האבוקות שקידמו את פניכם השבוע ברודוס. אתה מחכה כבר שהרעב הזה של האוהדים יתפוצץ באואקה?

"בטח. אני מוצא את עצמי עומד באולם הריק ומדמיין איך הכול ייראה ויישמע כשאפשר יהיה למלא אותו".

עודד קטש מאמן פנאתינייקוס עם עוזרו ליאור ליובין. פנאתינייקוס, אתר רשמי
"אני הולך לאימון, עובד על תוכנית משחק ומכין לו ארוחת ערב". קטש עם ליאור ליובין/אתר רשמי, פנאתינייקוס

- איזה סוג של פאו נראה בעונה הבאה? רזה כמו העונה, או שיש אינדיקציות לכך שהתקציב יגדל על ידי חזרה של ינאקופולוס או כניסה של רוכש חדש?

"יש סימן שאלה לגבי המעורבות של ינאקופולוס. נכון לעכשיו, אנחנו עובדים לפי הנחה שהתקציב שלנו יישאר בתחתית היורוליג".

- מאז שהגעת לקבוצה נפגשת עם ינאקופולוס? דיברתם?

"לא. לא יצא לי, ובשלב הזה הוא לא מעורב בקבוצה".

- תוך כדי העבודה בפאו, סיימת את קמפיין מוקדמות היורובאסקט. השלמת כבר עם עזיבת נבחרת ישראל?

"לא סגרתי את הדלת הזאת. צריך לחכות ולראות. החוזה שלי מסתיים באוקטובר, ועד אז עלולים לקרות הרבה דברים".

- מה צריך לקרות כדי שתחזיק בשני התפקידים?

"אני מבין שזה לא ריאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully