וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שנחשף בוואלה! ספורט: עודד קטש הוא מאמנה החדש של פנאתינייקוס עד 2022

14.1.2021 / 11:10

עכשיו זה רשמי: מאמן נבחרת ישראל נחת הבוקר באתונה, וסוגר מעגל בקבוצה שעימה זכה ביורוליג וסיים את הקריירה כשחקן לפני 20 שנה. קיבל חוזה מובטח גם לעונה הבאה. ליאור ליובין ישמש כעוזרו

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

תתחילו להתרגל לתואר החדש: מאמן פנאתינייקוס, עודד קטש. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! ספורט, מאמן נבחרת ישראל חתם לשנה וחצי בשורות אלופת יוון. אף שפרטי ההסכם נסגרו כבר לפני כשבוע, ההודעה הרשמית של פאו על מינויו יצאה רק היום (חמישי), לאחר שהשלים את מחויבותו להפועל ירושלים ונחת בשעת בוקר מוקדמת באתונה.

עבור קטש, מדובר בסגירת מעגל מרגשת: לפני 20 שנים ירד מעל בימת הכדורסל בגיל 25 בלבד בגלל פציעה בברך, לא לפני שהצעיד את פנאתינייקוס לזכייה בגביע אירופה, כשקלע 17 נקודות בגמר היורוליג של פיב"א נגד מכבי תל אביב בסלוניקי. הוא עוד הספיק לזכות איתה גם באליפות יוון, וכעת חוזר לאואקה ויעמוד על הקווים.

קטש לא הגיע לבד לאתונה, ומאחוריו יעמוד חבר ישראלי ותיק: מאמן גלבוע/גליל, ליאור ליובין, ישמש כעוזרו בפאו - והשניים יחדשו את שיתוף הפעולה ביניהם, שהניב ב-2010 את הזכייה של הקבוצה מגן נר באליפות המדינה.

מאמן פנאתינייקוס עודד קטש. מתוך האתר הרשמי של פנאתינייקוס, אתר רשמי
האתגר הגדול בקריירה. עודד קטש מוצג כמאמן פנאתינייקוס/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של פנאתינייקוס

האתגר המקצועי שעומד בפני קטש הוא מורכב וסבוך. פנאתינייקוס נמצאת העונה במשבר כלכלי ומקצועי, ולראשונה זה 31 שנים צפויה לסיים את העונה מבלי לעבור שלב במפעל האירופי שבו היא משתתפת. על אף הניצחון שהשיגה אמש, 71:88 על וילרבאן, היא חולקת עם הכוכב האדום בלגרד את המקום ה-15 בטבלת היורוליג, כשבמאזנה שישה ניצחונות לעומת 12 הפסדים.

קטש יעביר היום את אימון הבכורה שלו באתונה, וכבר מחר צפוי לעמוד לראשונה על הקווים במשחק החוץ נגד פנרבחצ'ה. שיתופם של הקפטן יואניס פפאפטרו והזר הווארד סנט רוס מוטל בספק בגלל פציעות; ביום חמישי הבא יושלם הקאמבק של הישראלי לאואקה, כשידריך את קבוצתו החדשה במשחק הביתי הראשון שלו כמאמן, נגד חימקי מוסקבה.

בליגה היוונית נמצאת הקבוצה במצב טוב בהרבה. השבוע היא חזרה למקום הראשון בטבלה, לאחר שניצחה את א.א.ק אתונה 75:80, וביום ראשון תצא למשחק חוץ נגד אריס סלוניקי, שמדורגת בתחתית הטבלה. פאו, שמחזיקה ברצף של ארבע זכיות באליפות, לא תצטרך להתמודד גם העונה עם אולימפיאקוס בזירה המקומית, מאחר שיריבתה המושבעת משחקת בליגה השנייה.

עוד בוואלה!

לידיעה הראשונית על המהלך של פנאתינייקוס לצירופו של קטש

לכתבה המלאה
עודד קטש עם גביע אירופה בשנת 2000. Action images, אתר רשמי
סגירת מעגל מרגשת. קטש עם גביע אירופה שבו זכה במדי פאו ב-2000/אתר רשמי, Action images

קטש (46) נחשב עד היום לאחד הזרים האהובים בתולדות פנאתינייקוס. הוא הובא אליה על ידי ז'ליקו אוברדוביץ', בקיץ שבו מונה הסרבי למאמן הקבוצה, ונותר עד היום ביחסים קרובים עם אנשי פאו, ובעיקר עם שני חבריו לקבוצה בעונה ההיא - שהפכו לאחרונה לשניים מהאנשים החזקים במועדון: הקפטן הנצחי פרנקי אלוורטיס, שמכהן בצוותא עם דימיטריס דיאמנטידיס כמנכ"ל; ומנהל הקבוצה יורגוס קלאיציס.

השאלה המרכזית נוגעת לעונה הבאה. פאו נמצאת במשבר כלכלי קשה, לאחר שהבעלים דימיטריס ינאקופולוס הודיע בקיץ על העמדת המועדון למכירה, והותיר אותו עם תקציב זעום, שעל פי ההערכות הוא הנמוך ביותר ביורוליג. הירוקים זקוקים בדחיפות לשדרוג משמעותי - בין אם דרך חזרה של ינאקופולוס, גיוס משקיעים או מציאת רוכש - כדי שיוכלו להעמיד קבוצה תחרותית.

מכיוון שבעיתות שגרה נהנית פנאתינייקוס מאחד מקהלי האוהדים הגדולים והנאמנים באירופה, גם להתמשכות מגיפת הקורונה יהיו השפעות ישירות על מצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully