וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: מרקו בלבול מונה לעוזר המאמן

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 12:22

מאמן מכבי חיפה לשעבר יחליף בתפקיד את אלון חזן שעובר לנבחרת הצעירה ("זכות גדולה") ויעבוד בצוותא עם רופרט מרקו האוסטרי. וילי רוטנשטיינר מבסוט: "מרוצה מאוד מהצוות שהורכב, בלבול הוא תוספת כוח משמעותית". חסון: "משוכנע שהנבחרת תמשיך להתקדם"

מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול. לילך וייס רוזנברג
אתגר חדש. מרקו בלבול/לילך וייס רוזנברג

הושלם הצוות המקצועי של נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (חמישי) כי עוזריו של וילי רוטנשטיינר במוקדמות מונדיאל 2022 יהיו רופרט מרקו האוסטרי ומרקו בלבול. אליהם יצטרפו קלאוס לינדנברג (מאמן שוערים), ערן שדו (מאמן כושר), לירון גלאט (אנליסט), רוני גוטליב (מדע ספורט) ורוג'ר ספרי (פיזיולוגיה). את הצוות הרפואי ימשיך להנהיג ד"ר אודי קאופמן.

"אני מרוצה מאוד מהצוות שהורכב, מההשקעה של ההתאחדות לכדורגל לטובת העניין, ומשוכנע כי התרומה של כל אחד מהם תיצור שלם הגדול מסך חלקיו", אמר רוטנשטיינר. "הצירוף של מרקו בלבול, אתו עבדתי כאשר היה מאמן הנבחרת הצעירה והניסיון שלו באימון קבוצות בישראל ומעבר לים, יוסיף לנבחרת כוח משמעותי. חבל לי שאלון חזן לא ימשיך אתנו, אבל אני שמח עבורו ועבור ההתפתחות שלו כמי שיוביל את הנבחרת הצעירה, הקשר המקצועי והחברי בינינו יימשך כמובן".

בלבול עצמו, שהוזכר לאחרונה כמועמד למספר קבוצות בליגת העל, הוסיף: "אני רואה בהצטרפות לנבחרת הבוגרת זכות גדולה וחלק מרכזי בהמשך ההתפתחות המקצועית שלי. עבדתי עם רוטנשטיינר זמן לא מבוטל, היו לנו מאות שעות של שיחות על כדורגל והדרכים בהן ניתן לקדם את הנבחרות והשחקנים שלנו וכולי תקווה שכבר בקמפיין הקרוב נזכה להצליח יחד, לטובת הנבחרת ומעל לכל לטובת הכדורגל שלנו. לבשתי שנים רבות את המדים הלאומיים, וזה עדיין יהיה מרגש במיוחד כבר מהאימון הראשון עם הנבחרת הבוגרת".

רופרט מרקו מאמן אוסטרי. Pier Marco Tacca, GettyImages
הבחירה של רוטנשטיינר. רופרט מרקו/GettyImages, Pier Marco Tacca

אלון חזן, שיעבור לאמן את הנבחרת הצעירה, אמר: "אני מודה לחברי ועדת האיתור על ההחלטה להמליץ עלי כמאמן הנבחרת הצעירה. אני שמח לקבל עלי את התפקיד החשוב הזה, זאת גאווה עצומה עבורי כמי שהתחיל את עבודתו בנבחרת נערים ב'. הזכות לייצג את הכדורגל שלנו ואת מדינת ישראל אינה מובנת מאליה לעולם עבורי - לא כשחקן, לא כמאמן. יש לנו משימה לא קלה בנבחרת הצעירה, אבל עומדים לרשותי שחקנים מאוד מוכשרים. אני מודה על התקופה בנבחרת הבוגרת, על הידע שצברתי ועל העבודה עם אנשי מקצוע מובילים ושחקנים נדירים באיכויות המקצועיות ובאישיות שלהם. חשוב לי להודות לאנדי הרצוג שבחר בי כעוזר המאמן שלו וכמובן גם לווילי רוטנשטיינר, למדתי מהם המון. אני מייחל להצלחת נבחרות הייצוג שלנו ואתרום ככל יכולתי כדי שזה יקרה".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, סיכם: "נעשה מאמץ גדול מאוד מצד ההתאחדות לכדורגל להעמיד את הצוות המקצועי הטוב ביותר עבור הצלחת הנבחרת בקמפיין הקרוב. אני משוכנע כי השילוב בין החברים הוותיקים בצוות לאלה החדשים יוכיח את עצמו ונבחרת ישראל תמשיך להתקדם וליהנות מדפוסים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. חברי ועדת האיתור החליטו להמליץ להנהלת ההתאחדות לכדורגל על מינויו של אלון חזן למאמן הנבחרת הצעירה ואני רוצה להודות לו כבר עתה על תרומתו לאורך השנים לנבחרת הבוגרת ועל היותו איש צוות נפלא".

עוד בוואלה!

נאתכו יפתח קמפיין נוסף כקפטן. רפאלוב בתמונה

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל. דני מרון
השלים את הצוות. רוטנשטיינר/דני מרון

מרקו הוא כדורגלן עבר ששיחק כחלוץ והעביר את מרבית הקריירה שלו בקבוצות אוסטריות כגון טירול, קזינו זלצבורג, שטורם גראץ ואוסטריה וינה. הוא רשם שלוש הופעות בנבחרת אוסטריה ב-1988 ואפילו כבש שלושער ב-0:4 על הונגריה במשחק ידידות. את דרכו בתחום האימון התחיל כעוזרו של איביצה אוסים בשטורם גראץ ובהמשך הדריך את הורן הקטנה בשנים 2005-2010. ב-2011 התחיל לעבוד בהתאחדות האוסטרית וב-9 השנים הבאות אימן את כל נבחרות הנערים והנוער של אוסטריה.

פנים חדשות נוספות בצוות של רוטנשטיינר הם אלה של רוג'ר ספרי. מדובר בפיזיולוג אנגלי בן 70, שעבד במשך שנים ארוכות (2006-2017) בנבחרות השונות של אוסטריה ולפני כן נשא בתפקידים שונים שקשורים בכושר גופני גם בקבוצות כווסטהאם, אסטון וילה, ספורטינג ליסבון, סלטיק, פורטו, פנאתינייקוס ואחרות. ב-BBC כתבו עליו ב-2007 ש"הוא כנראה המאמן האנגלי הכי מצליח שמעולם לא שמעתם עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully