וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא של נובאק דג'וקוביץ' שוב עוקץ את נדאל ופדרר: "תוך שנה הוא עובר אותם"

סרג'אן דג'וקוביץ' שוב מפגיז בריאיון: "הבן שלי הוא לא רק הטניסאי הטוב בעולם, אלא הספורטאי הטוב בעולם. אנשי המערב צריכים להבין, אי אפשר לעצור אותו"

המשפחה של נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
במשפחה בטוחים שהוא מתנה משמים. הדג'וקוביצ'ים/GettyImages

אבא של נובאק דג'וקוביץ' כבר עורר לא מעט סערות בעבר עם ציטוטים שנויים המחלוקת, וכעת, אחרי הזכייה של בנו באליפות אוסטרליה ובגרנד סלאם ה-18 שלו בקריירה, סרג'אן דג'וקוביץ' טוען: הבן שלי הוא "מתנת אלוהים" שנשלחה לעם הסרבי "בימים הקשים ביותר". לדבריו, נובאק מקופח על ידי התקשורת המערבית המתנשאת, ועל אפם וחמתם של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל הוא יעבור אותם בשנה הקרובה ויזכה בגרנד סלאם ה-21 בקריירה ויהפוך לשיאן הבלעדי.

סרג'אן דג'וקוביץ' ראה את בנו שוב זוכה בתואר יוקרתי, אבל אחרי ששוב ספג ביקורת פומבית על התנהלותו, גם במדינתו. על כך אומר דג'וקוביץ' האב: "עבור 97 אחוז מהסרבים, הוא חלק מהמשפחה, חוץ מחלקים שמתוסכלים מהעובדה שהוא כוכב בינלאומי.

"גידלנו את נובאק במהלך התקופה הקשה בתולדות סרביה, שנקרעה מבפנים והייתה תחת הפגזות. זה השתלם בסוף, כי נובאק הפך ללוחם, לשחקן שעובד קשה, שמייצג את סרביה, פטריוט. הוא הספורטאי הטוב בעולם. לא רק בטניס.

"בתקופה הכי קשה של העם הסרבי, הוא נשלח על ידי אלוהים. עבורי באופן אישי, הוא גם האריך את חייו של סבא שלו - שהיה צופה בכל משחק של נולה, וציפה לזה בקוצר רוח. הוא האריך את חייו. שמעתי הרבה סיפורים כאלה. הוא משמש כאגדה עבור אנשים מבוגרים".

נובאק דג'וקוביץ' אחרי שזכה באליפות אוסטרליה. Cameron Spencer, GettyImages
עוד גביע, ולא האחרון. דג'וקוביץ'/GettyImages, Cameron Spencer

סרג'אן דג'וקוביץ' התייחס לדיווח שבעבר בריטניה הציעה לנובאק אזרחות בריטית בצעירותו, אבל הוא סירב: "דיברנו על זה עם הילדים שלנו, ואף אחד לא רצה לעזוב את סרביה ולהחליף אזרחות. אנחנו סרבים. כל האנשים הנורמליים בעולם אוהבים אותו. תהיתם פעם למה הוא משחק את הטניס הכי טוב שלו בסין? כי הוא אהוב שם, הוא מרגיש אהבה אמיתית - משהו שהוא לא חווה במערב. במערב בטוחים שרק הם קיימים, למרות שהם רק חמישית מהעולם. התקשורת במערב התרכזה רק בפדרר ובנדאל, ולא התייחסה לנובאק. זו הייתה הדרך היחידה לעצור אותו.

"אבל עכשיו אתם מבינים שאין דרך לעצור אותו. עיניתם את עצמכם במשך 10 שנים. ועכשיו הם מוסיפים עוד שנה לסבל שלהם, במקום להיכנע ולהשלים עם זה שנובאק הוא הטוב בעולם. הוא בלתי מנוצח".

נובאק באמת פחות פופולרי בקרב חובבי הטניס, כשרק בשנה האחרונה היה מעורב במספר תקריות, כמו הכדור שחבט על שופטת שגרם להרחקתו מאליפות ארה"ב, הטורניר שאירגן שגרם לרבים להידבק בקורונה בגלל התנהלות חסרת אחריות, או רשימת הדרישות שהציג בפני המארגנים של אליפות אוסטרליה, שקוממו רבים במדינה.

לדברי דג'וקוביץ' האב, הבן שלו "נלחם לא רק בשביל עצמו, אלא בשביל שחקנים רבים שקולם לא נשמע. יש לו כאלה נימוסים טובים. הוא תמיד מברך את היריבים שלו. הדרך שבה הוא מכבד את המארחים והמארגנים. הוא תמיד מברך את היריב גם כשהוא מפסיד. מי עוד מתנהג ככה? והוא בקושי קיבל פרס עם הוגנות. אתם יודעים כמה פדרר קיבל? 15".

סרג'אן דג'וקוביץ' נשאל על דניל מדבדב, ואמר: "הוא שחקן פנטסטי. הוא נהדר. הוא יהיה אלוף. עכשיו הוא צריך לחכות עד שנובאק, נדאל ופדרר יפרשו. השלושה האלה שלטו והפכו אחד את השני לטובים יותר. השחקנים הצעירים מצוינים. רובם מרוסיה. זה כבר לא רק העולם המערבי. גם הסינים התחילו לגדל שחקנים. אנשי המערב צריכים להבין שגם אנחנו מבינים משהו על החיים. הם חשבו שזה לעולם לא ישתנה, אבל לצערם, נובאק שינה את זה.

"בשנה הקרובה, אולי בשנה וחצי הקרובות, הוא יהיה הטוב בעולם גם מכל הבחינות הסטטיסטיות. וכשהוא יפרוש, בכל מה שיעשה, כל דבר שיעשה, הוא יהיה מצליח באותה מידה כמו שהצליח בטניס. הוא זהב סרבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully