וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של נובאק דג'וקוביץ' נגד רוג'ר פדרר ורפאל נדאל

שני הג'נטלמים הגדולים של הענף תחת מתקפה: "פדרר השחקן הטוב בהיסטוריה, אבל כאדם? ההיפך. נדאל הוא לא ספורטיבי"

אביו של נובאק דג'וקוביץ', סרדג'אן דג'וקוביץ', העניק היום (שני) ראיון ארוך לתקשורת בסרביה ובה דיבר בעיקר על העליה של בנו לפסגת הטניס ועל היחסים בין השניים. אלא שלקראת סוף הראיון, כאשר נשאל במה הוא הכי גאה, תקף לפתע האב את שני הכוכבים הגדולים של הענף, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, שידועים לרוב כשניים מהשחקנים הכי מנומסים, ג'נטלמנים ואהובים בענף.

אביו של הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', סרדג'אן דג'וקוביץ'. Cameron Spencer, GettyImages
מאיפה זה מגיע? אביו של נובאק, סרדג'אן דג'וקוביץ'/GettyImages, Cameron Spencer

"פדרר הוא כנראה השחקן הכי טוב בהיסטוריה, אבל כאדם הוא ההיפך המוחלט", אמר סרדג'אן דג'וקוביץ'. "הוא תקף את נובאק בגביע דייויס בז'נבה. ברגע שהוא הבין שנובאק הוא היורש שלו, פדרר ניסה לפגוע בו בכל צורה". במפגש המדובר בין שוויץ וסרביה בגביע דייויס, ביקר השוויצרי את השימוש של דג'וקוביץ' בפסקי הזמן הרפואיים, ובמפגש נוסף בין השניים, ב-2008, צעק למחנה הסרבי: "תשתקו כבר", לאחר שהפריעו למהלך המשחק.

על השור ממאיורקה אמר סרדג'אן דג'וקוביץ': "נדאל היה החבר הכי טוב שלו כשניצח. כשהדברים החלו להשתנות, הם לא היו חברים יותר. זה לא ספורטיבי. מערכת היחסים של נובאק עם אנדי מארי היא אחרת, הם גדלו ביחד. מארי הוא דוגמא לספורטאי המושלם, שמתנהג בדרך הנכונה גם אחרי שהוא מפסיד. אני בטוח ששניהם יסיימו את הקריירה כחברים מצוינים.

"כילד, נובאק ממש התעצבן כשהפסיד משחקים, הוא לא היה לוחץ את ידי היריבים שלו", סיפר האב. "אמרתי לו שהוא חייב לברך את היריב שלו ולאחל לו הצלחה בעתיד. עדיף להפסיד בכבוד מאשר לנצח כשלא מגיע לך. אני חושב שהוא השחקן היחיד מהטופ העולמי שמתנהג כמו שצריך. אני לא מכיר עוד הרבה ספורטאים שמתייחסים כל כך בכבוד ליריבים שלהם, בין אם הם מנצחים או מפסידים, כמו נובאק".

עוד הוסיף האב הגאה כי כבר בגיל 10, אמר לנובאק שהוא הולך להיות אלוף העולם. כדי לדאוג שזה יקרה, טען כי הוא ומשפחתו נאלצו לגור בדירה שכורה למשך 17 שנים. אימו של המדורג ראשון בעטלם, דיאנה דג'וקוביץ', נאלצה לעבוד 15 שעות ביממה ולגדל את שני אחיו של נובאק, בעוד אביו לווה כספים בריבית חודשית של 15 אחוז. מה נגיד, בסוף זה השתלם להם.

רוג'ר פדרר עם נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
חברים או לא חברים? פדרר ודג'וקוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully