וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל בגרמניה: מאמן נבחרת השחייה חשוד בעבירות מין

שטפן לורץ פוטר בסוף השבוע בעקבות תחקיר של "דר שפיגל". שחייניות סיפרו: "הוא שלח תמונות של איבר המין שלו. נגע בנו תוך כדי שהוא מאונן. בין הקורבנות היו קטינות"

שטפן לורץ מאמן נבחרת השחייה של גרמניה חשוד בעבירות מין. צילום מסך, צילום מסך
האשמות חמורות. לורץ/צילום מסך, צילום מסך

העיתון הגרמני "דר שפיגל", שמתמחה בחשיפות, שוב אחראי לסקנדל גדול בעולם הספורטיבי. מאמן נבחרת גרמניה בשחייה במים פתוחים, שטפן לורץ, חשוד בתקיפה מינית והטרדות בלתי פוסקות של שחייניות לאורך שנים ארוכות ובסוף השבוע הוא פוטר מתפקידו בעקבות הפרסום בעיתון.

ב"דר שפיגל" אספו במשך תקופה ארוכה עדויות והוכחות מצולמות למציאות המטרידה של חלק מהשחייניות שהתאמנו תחת לורץ. כבר ב-2009 אמה של שחיינית בת 15 הגישה נגדו תלונה, אבל אחרי כמה תשאולים במשטרה - כולל חקירה של לורץ - היא החליטה לבטל אותה וההליך הופסק. עבודתו של המאמן לעומת זאת, נמשכה.

ב"דר שפיגל" לא ויתרו ויצרו קשר עם השחייניות. חמש מהן החליטו להפר את קשר השתיקה וסיפרו על הגיהנום שהן עברו במחיצת המאמן הלאומי שבמידה רבה היה אחראי לגורל הקריירות שלהן.

העדויות שעלו מהתחקיר מטרידות מאוד. שחיינית אחת סיפרה שלורץ היה מזמין אותה למשרד שלו, נוגע בשדיה ובאיבר המין שלה ומאונן תוך כדי. ספורטאית אחרת סיפרה שהמאמן נהג לצלם אותה ואחרות תוך דרישה "לעשות פוזות סקסיות".

שחיינית אחרת העידה שהמאמן שלח לה תמונות של איבר המין שלו ושהוא השמיע באופן קבוע הערות מטרידות לעברה ולעבר חברותיה לנבחרת, חלקן קטינות. בין היתר אמר לפי העדות: "היית מאוד סקסית לפני האימון היום", או "השדיים שלך הדליקו אותי". לורץ אמר במהלך סוף השבוע: "במהלך יותר מ-10 שנים אני מתמודד עם האשמות מהסוג הזה ואני ממשיך להכחיש את כולן".

המאמן בן ה-43 היה נשוי במשך שבע שנים לשחיינית אניקה ליבס שהייתה סגנית אלופת העולם בשחייה ל-200 מטר חופשי ב-2007. השניים התגרשו ב-2013 והיא חזרה לשם משפחתה הקודם.

בנוסף, הוא אחיו של תומאס לורץ, אחד מגדולי השחיינים בכל הזמנים במים פתוחים. הוא זכה בשבע מדליות זהב באליפויות עולם, מדליית ארד באולימפיאדת בייג'ינג 2008 ומדליית כסף באולימפיאדת לונדון 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully