וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבכות שם כשזה קורה: השרידים מהטראומה של פריז סן ז'רמן בברצלונה

16.2.2021 / 14:00

הדמעות של וראטי, ערב הבלהות של מרקיניוס, ההיעלמות של דראקסלר והרגע בו ניימאר לעג לקורזאבה. ארבעת השרידים של פריז סן ז'רמן מההרכב שספג את המהפך ההיסטורי ב-2017, חוזרים לזירת הפשע

התגובות לאחר ה-1:6 של ברצלונה על פריז סן ז'רמן/עריכת וידאו: מתן חדד

"שחקני ברצלונה בעצמם כבר אמרו לי שזה גמור אחרי השער של אדינסון קבאני", הודה בייאוש מרקו וראטי לאחר שסיים לנגב את הדמעות בקאמפ נואו. "לספוג שלושה שערים בשבע הדקות האחרונות... אני לא יכול למצוא לזה הסבר. זה משחק שלעולם לא אשכח. אני מקווה שהוא ישמש לקח לכולנו".

כמעט ארבע שנים אחרי אותו ערב טראומטי - הרמונטדה של ברצלונה, שמחקה פיגור 4:0 מהמשחק בפארק דה פראנס והעפילה לרבע גמר ליגת האלופות עם 1:6 היסטורי ודרמטי מאין כמוהו בגומלין - פריז סן ז'רמן חוזרת בשמינית הגמר לזירת הפשע. הפעם מדובר במשחק הראשון, הפעם לא יתייצבו מולה 90 אלף אוהדים וגם כוכב המשחק ניימאר כבר הספיק לעבור צד (וייעדר בגלל פציעה). אבל הזיכרון עדיין טרי.

בניגוד לתחזיות רבות, המפלה לא פירקה את הפרויקט הקטארי של פ.ס.ז'. אלא שגם ההעפלה לגמר ליגת האלופות בעונה שעברה לא הספיקה כדי למחוק את תווית הלוזרית ולא גרמה לצלקת להגליד, בטח עבור ארבעת השרידים היחידים מההרכב ההוא של אלופת צרפת, שינסו לייצר לעצמם הערב (שלישי, 22:00, ספורט 5) חוויה מתקנת.

לוח התוצאות בסיום ה-1:6 של ברצלונה על פריס סן ז'רמן. רויטרס
הקאמבק הגדול בתולדות ליגת האלופות/רויטרס

מרקיניוס

פרט לשופט הגרמני דניז אייטקין ולמאמן המושמץ אונאי אמרי, את עיקר האש ספג באותו ערב בקאמפ נואו הקפטן טיאגו סילבה. הקפטן הנוכחי מרקיניוס, אז עוד לא בן 23, פתח במרכז ההגנה לצד בן ארצו ויצא בזול למרות הופעה איומה, כנראה הגרועה ביותר שלו בשמונה העונות במדי פריז סן ז'רמן.

שלושה שבועות לפני כן, מרקיניוס ופרסנל קימפמבה הציגו מרכז הגנה צעיר וכמעט חף מטעויות מול ההתקפה המאיימת של ברצלונה. בגומלין, מרקיניוס קרס. כבר בדקה השלישית הוא נגח לאחור ואז פספס את הכדור יחד עם וראטי ואפשר ללואיס סוארס לכבוש. בדקה ה-40 הוא פישל בניסיון הרחקה נוסף וראה את אנדרס אינייסטה מתגנב ומוביל לשער העצמי של לייבין קורזאבה. ולקינוח, בתחילת תוספת הזמן גרם לפנדל גבולי ביותר שממנו ניימאר כבש את השער החמישי.

"זה היה שיעור עבורנו, אתגר שידענו להתגבר עליו", אמר הבלם לקראת המפגש של 2021. "הרמונטדה הייתה רגע קשה, אבל אנחנו בסיטואציה אחרת לגמרי. יש כאן שחקנים חדשים והשארנו את ה-6:1 מאחורינו".

עוד בוואלה!

הערב: ברצלונה - פר.ז סן ז'רמן (22:00, ספורט 5)

לכתבה המלאה
מרקיניוס שחקן פריז סן ז'רמן גורם לפנדל על לואיס סוארס שחקן ברצלונה, מרץ 2017. Jean Catuffe, GettyImages
ניסה להימנע, ובכל זאת נשרק לחובתו פנדל בתוספת הזמן. מרקיניוס/GettyImages, Jean Catuffe

מרקו וראטי

השחקן הכי ותיק בסגל הנוכחי של פ.ס.ז', מראשוני המצטרפים בעידן הקטארי, קרס בקאמפ נואו, ולא בפעם הראשונה מבחינתו במאני טיים. האיטלקי הנמרץ אמור היה לפרק את הלחץ של ברצלונה באמצעות הנעת כדור חכמה, אבל התקשה לחלק מסירות ולהכתיב את קצב המשחק כפי שהוא רגיל.

"הם לא נתנו לנו להניע כדור, לא הצלחנו לשחק את המשחק שלנו", ניסה וראטי להסביר בסיום. "האשמה היא אך ורק עלינו". פרט להתבטלות במרכז השדה, הוא היה שותף לשגיאה בשער הראשון ועשה את העבירה בכדור החופשי שהוביל לשער המכריע של סרג'י רוברטו בדקה ה-95.

הטראומה הזו היוותה נדבך בהחלטה של וראטי להישאר בצרפת, כאשר כמה חודשים אחרי השישייה הוא דחה הצעה מברצלונה שהייתה מוכנה לשלם 100 מיליון יורו. זו לא הייתה הפעם הראשונה שטענו שהקשר בן ה-28 יעזוב, אבל בשורה התחתונה הוא קרוב לסגור תשע שנים בפ.ס.ז', ניצב במקום החמישי בטבלת ההופעות בכל הזמנים והפך לשיאן המשחקים של המועדון באירופה. גם הפעם, כמו בשלבי ההכרעה בעונה שעברה, כשירותו מוטלת בספק.

שחקן פריס סן ז'רמן, מרקו וראטי. רויטרס
מרקו וראטי בוכה על הדשא בקאמפ נואו/רויטרס

לייבין קורזאבה

לאחר המשחק הראשון, המגן השמאלי היה שותף לתמונת האינסטגרם שפרסם אדריאן ראביו לחגיגת ה-0:4. ראביו הניף ארבע אצבעות לציון התוצאה, וקורזאבה סימן וי לאות ניצחון. התמונה הזו היוותה קרקע פורה עבור ניימאר, אז כזכור עוד כוכבה של ברצלונה, שהזכיר לשניים אחרי המהפך הגדול שארבע ועוד שניים שווים שש.

קורזאבה בישל אז בנגיחה את השער המצמק של קבאני בדקה ה-62 - שער שעד לדקה ה-88 נראה כזה ששולח את פ.ס.ז' לרבע הגמר. אבל התוצאה השתנתה לחלוטין בדקות הסיום וכך הזיכרון שנותר למגן הוא השער העצמי המגוחך בדקה ה-40 שהפיח חיים בסיכוייה של ברצלונה וגם החורים בצד שמאל.

לייבין קורזאבה שחקן פריז סן ז'רמן כובש שער עצמי במשחק מול ברצלונה, מרץ 2017. VI Images, GettyImages
שער עצמי מגוחך. לייבין קורזאבה/GettyImages, VI Images

יוליאן דראקסלר

אחד ממצטייני המשחק הראשון, כובש השער השני ב-0:4 בפריז, נעלם לחלוטין בגומלין. דראקסלר הוצב בצד שמאל של הקישור ואמור היה לסייע לקורזאבה מבחינה הגנתית, אבל ספג צהוב מוקדם ובקושי תרם עד שהוחלף בדקה ה-75. לפחות הוא, בניגוד לחבריו, יצא בשלב בו פ.ס.ז' עוד החזיקה בכרטיס לרבע הגמר.

"זה משחק שלא נוכל למחוק", הודה בריאיון שלושה שבועות לאחר הקריסה בקאמפ נואו. "אחרי ה-1:3 היינו בטוחים שעלינו, לא יכולתי לדמיין תסריט כזה. רק שחקנים כמו ניימאר ומסי מסוגלים לעשות שלושה שערים בשבע דקות. כולם בגרמניה שאלו אותי מה קרה לנו, ואמרתי שפשוט היינו רעים. הם תקפו ותקפו, ולא הצלחנו לעמוד בפרץ. היו גם החלטות שיפוט שפעלו לרעתנו, אבל כשמפסידים 6:1 זה לא בגלל השופט".

בעקבות הפציעות של ניימאר ודי מריה, דראקסלר עשוי לפתוח גם הפעם. אחרי שמיעט לשחק העונה, ובניגוד לשלושת חבריו, עבורו זה קרב לא רק על העבר אלא גם על העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully