וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' הדיח את זברב ועלה לחצי הגמר מול קראצב, סרינה תפגוש את אוסקה

האלוף הסרבי גבר 7:6 (6), 2:6, 4:6, 6:7 (6) על הגרמני בדרך למפגש עם הרוסי המפתיע, שממשיך לעשות היסטוריה. סרינה וויליאמס הרשימה ב-3:6, 3:6 על הרומנייה בדרך לחצי גמר מסקרן מול אוסקה

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Matt King, GettyImages
כמה קשה לנצח אותו. דג'וקוביץ'/GettyImages, Matt King

אחרי שמונה ימים של שלבים מוקדמים, הלילה (בין שני לשלישי) החלו השלבים המכריעים באליפות אוסטרליה עם רבע הגמר גם אצל הנשים וגם אצל הגברים. אסלן קראצב המפתיע המשיך את הטורניר המדהים שלו כשגבר על גריגור דימיטרוב ברוד לייבר ארנה, ויפגוש בחצי הגמר את נובאק דג'וקוביץ' שניצח את סשה זברב במשחק שנעל את היום במגרש המרכזי. אצל הנשים קיבלנו דרבי אסייתי בין סו וויי הסייה מטייוואן לנאומי אוסקה עם ניצחון של היפנית, וקרב ענקיות בין סרינה וויליאמס לסימונה האלפ שהסתיים בניצחון של סרינה בדרך לקרב נהדר מול אוסקה בחצי.

חצי גמר גברים:

אסלן קראצב - נובאק דג'וקוביץ'

חצי גמר נשים:

נאומי אוסקה - סרינה וויליאמס

סשה זברב טניסאי גרמני. Matt King, GettyImages
לא מספיק יציב. זברב/GettyImages, Matt King

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - סשה זברב (6, גרמניה) 7:6 (6), 2:6, 4:6, 6:7 (6)

המשחק המסקרן, בין שניים מהמדורגים הגבוהים ביותר והטניסאים הטובים ביותר בעולם ובתחרות, סיפק את הסחורה. נובאק דג'וקוביץ', שרודף אחרי תואר הגרנד סלאם ה-18 בקריירה, גבר על זברב בארבע מערכות מותחות, ושוב הוכיח כמה קשה לנצח אותו בטוב מחמש מערכות, ובמיוחד באוסטרליה, הטורניר האהוב עליו, שבו זכה שמונה פעמים.

הגרמני הגיע במומנטום חיובי, אחרי ששמט עד כה מערכה אחת בלבד בטורניר, בעוד נולה שמט שלוש מערכות בשני המשחקים האחרונים. אבל זברב הראה לאורך המשחק חוסר יציבות ונפילות מנטליות, בעוד הסרבי הזכיר כמה הוא חזק ויציב, וכמה הוא מצליח להתמודד עם משברים, כמו הפציעה שלו, שלדבריו כמעט מנעה ממנו להמשיך בטורניר.

במערכה הראשונה זברב נראה בשליטה. ביתרון 4:5 הגיש למערכה, איבד את זה, אבל איכשהו ניצח בשובר השוויון 6:8 ועלה ל-0:1. למערכה השנייה דג'וקוביץ' עלה אחרת, כמעט שלא שגה, שבר פעמיים והשווה ל-1:1. הגרמני הוביל במערכה השלישית 1:4 ו-0:30, אבל ראה את יריבו מתעורר בדרך לחמישה משחקונים רצופים וניצחון 4:6 במערכה. במערכה הרביעית זברב הוביל 0:3 ו-0:40, אבל שוב איפשר לדג'וקוביץ' הלוחמני לחזור. בשובר השוויון של המערכה הרביעית נולה היה זה ששמר על קור רוח בנקודות המכריעות, ועם האייס ה-23 שלו השלים את הניצחון, ועלה לשלב הבא.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
ווינר. נולה/רויטרס
אסלן קראצב חוגג. רויטרס
הבן אדם פשוט בזון. קראצב/רויטרס

גריגור דימיטרוב (18, בולגריה) - אסלן קראצב (רוסיה) 2:6, 6:4, 6:1, 6:2

הרוסי בן ה-27 ממשיך להיות הסנסציה הגדולה ביותר של הטורניר עד כה, והבוקר הפך לחמישי בלבד בהיסטוריה שמצליח להעפיל לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם שאליו עלה מהמוקדמות. קראצב, שכידוע שיחק בילדותו בישראל אבל לא השתלב וחזר לרוסיה, כבר ניצח בטורניר את דייגו שוורצמן המצוין, חזר מפיגור של שתי מערכות לניצחון מפתיע מול פליקס אוז'ה עליאסים, והבוקר ניצח את גריגור דימיטרוב, שהגיע למשחק בכושר פנטסטי אחרי שטרם שמט מערכה בטורניר, כולל ניצחונות על מארין צ'יליץ' ודומיניק תים בדרך. אבל הרוסי המדורג 114 בעולם לא נבהל מהמעמד, לא נרתע אחרי שהפסיד את המערכה הראשונה, לא נבהל מהחום (30 מעלות במלבורן) או מהעובדה שדימיטרוב ניסה לעצור לו את המומנטום עם פסק זמן רפואי לטיפול בגבו אחרי המערכה השלישית - ופשוט ניצח, כדי להפוך למדורג הכי נמוך בחצי גמר גרנד סלאם ב-20 השנים האחרונות. הוא הפך לראשון שמעפיל לחצי גמר בהופעתו הראשונה בגרנד סלאם.

קראצב, כאמור, שיחק בארץ כשהיה ילד, אחרי שעלה לישראל עם הוריו, אבל לא היה מרוצה מהתנאים ועבר לרוסיה. יש לציין כי הוא דשדש במשך שנים, אבל השנה עשה את הקפיצה המדהימה. "עזבתי את ישראל כי לא היו לי שם אפשרויות", אמר אתמול קראצב בריאיון לרשת ב'. "בכל פעם היו בעיות עם הטיסות, עם העניין הכלכלי, לא היה מימון", הסביר את עזיבתו הטניסאי, שצפוי לדלג 72 שלבים למקום ה-42 בעולם.

אסלן קראצב טניסאי רוסי. Hamish Blair, AP
הפך לחמישי בלבד בהיסטוריה שמצליח להעפיל לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם שאליו עלה מהמוקדמות.קראצב/AP, Hamish Blair
נאומי אוסקה. רויטרס
בדרך הנכונה. אוסקה/רויטרס

נשים

נאומי אוסקה (3, יפן) - סו וויי הסייה (טייוואן) 2:6, 2:6

נאומי אוסקה מעולם לא הפסידה בגרנד סלאם שבו הצליחה לעבור את רבע הגמר, ואם הכל ימשיך לפי התוכנית, היא תניף את הגביע גם הפעם באוסטרליה כדי לזכות בגרנד סלאם רביעי בקריירה לפני גיל 24. היפנית עלתה לחצי הגמר אחרי עוד הופעה מרשימה, כשהביסה את יריבתה הטייואנזית תוך 66 דקות. ב-2019 אוסקה את את יריבתה אחרי קרב מתיש והפכפך, היום זה הלך בצורה חלקה יותר. אחרי שגם הצילה שתי נקודות משחק והצליחה לשרוד את הקרב מול גרבינייה מוגורוסה בשמינית הגמר, אוסקה מרוצה שהפעם זה הלך לה חלק מול יריבתה בת ה-35 שעלתה לראשונה בקריירה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם. "זה היה מאוד חשוב עבורי לדבוק בתוכנית, כי זאת יריבה שאני אף פעם לא בטוחה איתה מה הולך לקרות", אמרה המנצחת, שלא איבדה את ההגשה כל המשחק, שברה 4 פעמים וחבטה 24 ווינרים.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
בכושר נהדר. סרינה/רויטרס
הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. רויטרס
נכנעה לעוצמות. האלפ/רויטרס

סימונה האלפ (2, רומניה) - סרינה וויליאמס (10, ארה"ב) 6:3, 6:3

האם בגיל 39 סרינה וויליאמס מסוגלת לזכות בגרנד סלאם ראשון מאז אליפות אוסטרליה 2017 ולמעשה מאז לידת בתה? זאת עדיין אחת השאלות הגדולות ביותר שמרחפות מעל הטורניר, אבל בינתיים, נראה שהיא בהחלט בכושר ראוי. האמריקאית האגדית הצליחה לעבור היום משוכה גבוהה מאוד בדמותה של סימונה האלפ, כשגברה עליה 3:6, 3:6 תוך שעה ו-21 דקות, כששהיא שוב נראית דומיננטית וחזקה, מלאת נחישות, ובכושר גופני מצוין.

היום סרינה שלטה במשחק מהרגע הראשון, ואומנם במערכה השנייה נשברה פעמיים ופיגרה 2:0 ו-3:1, אבל ידעה לשבור ארבע פעמים ברציפות, ולקחה חמישה משחקונים רצופים כדי להעפיל בפעם התשיעית לחצי הגמר באוסטרליה, ופעם 40 בקריירה בחצי גמר גרנד סלאם. היא סיימה עם 24 ווינרים (מול 9 של האלפ), ובסיום הודתה: "זה היה המשחק הכי טוב שלי בטורניר, ידעתי שאצטרך להשתפר מול יריבה כזאת, וזה מרגש שהצלחתי לעשות את זה". כרגע היא רחוקה שני ניצחונות מהמטרה הגדולה שלה - גרנד סלאם 24 בקריירה, שיא כל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully