וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוואי שבאיראן יראו באיזו אהבה סעיד מולאי התקבל בישראל"

עודכן לאחרונה: 15.2.2021 / 14:24

התרגשות גדולה מנחיתתו של הג'ודוקא: "מטורף לחשוב ששנה וחצי אחרי שהאיראנים אילצו אותו לפרוש כדי לא לעמוד ליד שגיא מוקי על הפודיום הוא נמצא איתנו כאן". השניים עשויים להיפגש בגרנד סלאם תל אביב, באיגוד הג'ודו עונים לביקורת על קיום התחרות למרות הגבלות הקורונה

סעיד מולאי בישראל/איגוד הג'ודו

התרגשות שיא באיגוד הג'ודו הישראלי נוכח הביקור ההיסטורי של הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי בישראל. הטיסה מאיסטנבול עליה היה אמש (ראשון) יצאה לדרך באיחור ובמקום לנחות בשעה 21:00, נחתה רק לקראת חצות בארץ. יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי שהגיע לקבל את פניהם של מולאי ושל מאמנו האיראני אף הוא מוחמד מנסורי, היה נרגש מאוד כשראה את השניים על אדמת ישראל.

"פונטי, אורן סמדג'ה, שגיא מוקי. כולם ראו לפני שנה וחצי בטוקיו את הלחץ המטורף שהופעל על מולאי מאיראן להפסיד במכוון בחצי הגמר של אליפות העולם כדי לא להתחרות מול שגיא בגמר", אמרו אחר חצות באיגוד הג'ודו. "מולאי נאלץ להפסיד את הקרבות כדי לא לפגוש את שגיא בגמר וגם כדי לא לעמוד לידו על הפודיום. לחשוב על זה ששנה וחצי אחרי אותה דרמה בטוקיו, סעיד מולאי כאן בישראל, זה מטורף. שנה וחצי אחרי אותו יום קשה בטוקיו, מולאי נמצא איתנו בתל אביב לקראת גראנד סלאם תל אביב ההיסטורי זה הרבה יותר ממרגש. הלוואי שבאיראן יהיה מי שיראה באיזה חום ואהבה קיבלנו אותו בישראל".

סעיד מולאי ג'ודוקא איראני עם יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
מולאי מגיע למלון הלילה/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

אחרי שפונטי פגש את מולאי והיה איתו אמש בנתב"ג ובמלון הילטון בתל אביב שם מתאכסנים כל הספורטאים שהגיעו לתחרות, צפוי מולאי להיפגש גם עם חברו הטוב שגיא מוקי. השניים יידעו רק מחרתיים בהגרלה של התחרות האם הם ייפגשו ובאיזה שלב. החלום של פונטי היה שהשניים יתחרו על הזהב באולימפיאדת טוקיו ואם זה יקרה כבר ביום שישי ביום הקרבות בקטגורית המשקל עד 81 קילוגרם בדרייב אין בתל אביב, זה יהיה בלתי נתפס.

עוד בוואלה!

ביקור היסטורי: הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי נחת בישראל

לכתבה המלאה
סעיד מולאי ג'ודוקא איראני. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
"מסכן את חייו ומחבר אנשים" סעיד מולאי/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

לאור הביקורות על קיום התחרות למרות הגבלות הקורונה במדינה כתב דובר איגוד הג'ודו גיל לבנוני: "בימים האחרונים מתנהל קמפיין נגד התחרות הזו, אבל ספורט בעיני הוא חלק בלתי נפרד מתרבות. המתנגדים טוענים שהזרים יפיצו כאן מוטציות, אבל אני מעדיף להביא רק את העובדות: כל המשתתפים שנכנסים לכאן עוברים שתי בדיקות קורונה עוד טרם עלייתם למטוס. מדובר במטוס ייעודי לתחרות. בהגעה לישראל הם עוברים עוד בדיקת קורונה ונכנסים לבידוד חדרי (לא יוצאים מהחדר במלון).

לאחר קבלת תוצאה שלילית הם לא רשאים לעזוב את המלון, ומקיימים תנועה רק בהסעה של הוועדה המארגנת בין המלון לאולם, כשההסעות עוברות חיטוי בסיום כל נסיעה. בתוך המלון מתקיימות גם כן קפסולות, חדרי אוכל נפרדים, משטחי האימון מחוטאים בין אימון לאימון.

לפני התחרות שוב עוברים הספורטאים בדיקה, כלומר ארבע בדיקות קורונה תוך כשבוע.בסיום התחרות הם עוזבים את ישראל, מבלי להסתובב ולבוא במגע עם הציבור הישראלי. במקביל, יש כאן אירוע היסטורי: אלוף עולם איראני הגיע לארץ, מסכן את חייו ומחבר אנשים".

נושא ההחרגה של הג'ודוקות עלה אפילו בישיבת קבינט הקורונה בממשלה, בה אמר שר הפנים אריה דרעי: "אני שומע שמגיעים לפה ספורטאים מכל העולם בלי בידוד מ-29 מדינות, איך זה יכול להיות?", ועל כך ענה לו פרוייקטור הקורונה נחמן אש: "האירוע נקבע לפני הרבה זמן, אבל בלי קשר אם נבדקים ונשארים בחדר, מתחרים וחוזרים למלון. איגוד הג'ודו אוכף את זה ביחד איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully