וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אבטחה צמודה ואיפול כבד: המבצע המורכב להנחתת סעיד מולאי בישראל

14.2.2021 / 10:06

ההגעה של הג'ודוקא האירני לגרנד סלאם תל אביב דורשת ליווי צמוד במעורבות הממשלה. אלו הצעדים שיינקטו כדי לשמור על ביטחונו האישי

סעיד מולאי ג'ודוקא איראני עם יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי. באדיבות איגוד הג'ודו, אתר רשמי
הפך לידיד ישראל. סעיד מולאי עם משה פונטי/אתר רשמי, באדיבות איגוד הג'ודו

הג'ודוקא האירני סעיד מולאי אמור לנחות הערב (ראשון) בישראל לביקור היסטורי לקראת תחרות הגרנד סלאם בג'ודו שתיערך מיום חמישי עד שבת בהיכל הדרייב אין בתל אביב. מאחר שמדובר בביקור בפרופיל כל כך גבוה ובשל רגישות האירוע, מעורבים בהגעה הצפויה משרדי ממשלה שונים ומולאי צפוי לקבל אבטחה צמודה עם נחיתתו בארץ. לא מן הנמנע כי הג'ודוקא שהחליט לעזוב את אירן כדי לעבור להתגורר בגרמניה ולהתחרות תחת דגל מונגוליה, יקבל ליווי ישירות מכבש המטוס לבית המלון בתל אביב בו ישהו 450 הספורטאים שיגיעו לתחרות מ-65 מדינות. במלון בו ירוכזו הספורטאים רוצפו אולמות הכנסים במזרנים והאימונים ייערכו שם החל ממחר.

מולאי החליט לנטוש את אירן אחרי מספר מקרים בהם נאלץ לפרוש מתחרויות בהוראת הממשל האירני על מנת שלא יתחרה מול שגיא מוקי, איתו הוא חולק את אותה קטגורית משקל עד 81 ק"ג. השיא היה באליפות העולם בטוקיו לפני שנה וחצי אז הופעל לחץ כבד על מולאי ועל משפחתו באירן כדי שיפרוש מהתחרות ויפסיד במכוון. בעקבות זאת העניש איגוד הג'ודו העולמי את אירן ומנע ממנה להשתתף בתחרויות. נשיא האיגוד מריוס ויזר מעורב בעצמו בכל ההגעה הצפויה של מולאי.

באיגוד הג'ודו מבינים היטב את רגישות המאורע ומטילים איפול כבד על הגעתו של מולאי כדי לשמור על ביטחונו האישי. באיגוד מלאים התפעלות והערכה לאומץ של מולאי ולרצון שלו להתחרות בתל אביב.

בתוך כך קיבלו באיגוד באכזבה את ההחלטה של טדי רינר למחוק את עצמו מרשימת הספורטאים לתחרות. הכוכב הצרפתי לא יגיע לישראל חמישה חודשים לפני האולימפיאדה המתוכננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully