וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסירוב להתחרות מול ישראלים: איראן הושעתה מטורנירי ג'ודו

אירועי סעיד מולאי ושגיא מוקי יצרו תקדים: האיראנים הורחקו עד "שיוכיחו כי יאפשרו לספורטאים שלהם לפגוש יריבים מישראל". יו"ר האיגוד הישראלי משה פונטי: "שמחים שזכינו לגיבוי ותמיכה"

בווידאו: שגיא מוקי לאחר זכייתו באליפות העולם

איגוד הג'ודו העולמי הודיע היום (שלישי) על השעייתה המיידית של איראן מכל התחרויות הבינלאומיות, וזאת בעקבות הסירוב המתמשך להתחרות מול ספורטאים מישראל, וכמובן אירועי סעיד מולאי ושגיא מוקי. בהודעת האיגוד נכתב: "בעקבות אירועי אליפות העולם בטוקיו 2019, אנחנו מודיעים על השעייתה של ההתאחדות האיראנית מכל תחרות ג'ודו".

כזכור, מולאי בן ה-27 קיבל הוראה להפסיד את חצי הגמר שלו בטוקיו כדי לא לפגוש בגמר את מוקי, שבסופו של דבר גם זכה במדליית הזהב בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג. מולאי הפסיד בחצי הגמר ואז הפסיד גם בקרב על המקום השלישי, וראמר לאחר מכן כי קיבל הוראות מראשי האיגוד ומהוועד האולימפי במדינה, אם כי אותם גורמים הכחישו את דבריו. מולאי נמצא מאז בגרמניה וחושש לחזור למדינתו.

על פי הודעת איגוד הג'ודו העולמי, ההשעייה תוסר "ברגע שהאיגוד האיראני יספק בטוחות רציניות ויוכיח כי הוא מכבד את ערכי הענף ומתכוון לאפשר לספורטאים שלו להתמודד עם ספורטאים מישראל".

סעיד מולאי לוחם ג'ודו איראני. GettyImages
נוצר תקדים. סעיד מולאי/GettyImages

מאיגוד הג'ודו הישראלי נמסר בתגובה: "איגוד הג'ודו מברך את איגוד הג'ודו העולמי והעומד בראשו מריוס ויזר על עמדתם האמיצה ונחישותם.

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי שנמצא בימים אלה באבו דאבי וסיים לפני מספר דקות פגישה עם מריוס ויזר, בה עודכן בפרטים, אמר: "הספורט בא לחבר בין אנשים ולא להפריד ביניהם, ואנו שמחים שאנו, שבאנו עם יד מושטת ורצון להתחרות ולחבר, זכינו לאוזן קשבת, גיבוי ותמיכה מהאיגוד העולמי והעומד בראשו. מריוס ויזר הוא אדם מדהים וידיד אמת של הספורט הישראלי בכלל והג'ודו הישראלי בפרט".

עוד בוואלה!

שגיא מוקי וסעיד מולאי: המנצח והמפסיד שמרדו בדיכוי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully