וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור היסטורי: הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי נחת בישראל

14.2.2021 / 23:59

הספורטאי שנטש את איראן ועבר להתחרות תחת דגל מונגוליה, הגיע לארץ וישתתף בגרנד סלאם תל אביב שייצא לדרך ביום חמישי. מולאי אמר עם נחיתתו: "אני מודה לישראל על ההזמנה, מאוד שמח להיות פה"

סעיד מולאי בישראל/איגוד הג'ודו
סעיד מולאי איגוד הג'ודו. אתר איגוד הג'ודו, אתר רשמי
לראשונה בישראל. סעיד מולאי/אתר רשמי, אתר איגוד הג'ודו

אחרי מבצע מורכב שנעשה תחת איפול כבד, הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי נחת הערב (ראשון) לביקור היסטורי בישראל, במהלכו ישתתף בתחרות הגרנד סלאם בג'ודו שתחל ביום חמישי ותימשך בסוף השבוע בדרייב אין בתל אביב.

יו"ר האיגוד משה פונטי הגיע לנתב"ג ואסף את מולאי ברכבו הפרטי, בנפרד מהספורטאים האחרים שנחתו בארץ בטיסה מאיסטנבול אחרי השעה 23:00. הוא הוסע לבית המלון בתל אביב, בו ישהו כל המשתתפים בתחרות.

משה פונטי אמר עם הנחיתה: "עשינו היסטוריה בזה שקירבנו לבבות בין העמים. הלוואי שיהיה שלום בין העמים".

סעיד מולאי אמר: "אני מרגיש בטוח. מרגיש טוב. תודה למארגנים ולכל החברים שלי בישראל".

כזכור, מולאי החליט לנטוש את איראן עקב כמה מקרים בהם נאלץ לפרוש מתחרויות בהוראת הממשל במולדתו כדי שלא יתחרה מול שגיא מוקי, איתו הוא חולק את אותה קטגורית משקל עד 81 ק"ג. השיא היה באליפות העולם בטוקיו לפני שנה וחצי, אז הופעל לחץ כבד על מולאי ועל משפחתו באיראן כדי שיפרוש מהתחרות ויפסיד במכוון. בעקבות זאת העניש איגוד הג'ודו העולמי את איראן ומנע ממנה להשתתף בתחרויות, בעוד הספורטאי עצמו עבר לחיות בגרמניה ולהתחרות תחת דגל מונגוליה.

נשיא האיגוד מריוס וייזר היה מעורב בעצמו בכל ההגעה של מולאי, וכך גם משרדי ממשלה שונים בישראל. מולאי יזכה לאבטחה צמודה ויקבל ליווי עד לבית המלון בתל אביב, בו ישהו 450 הספורטאים שיגיעו לתחרות מ-65 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully