וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וז'ואה הורחק מארבעה משחקים ויחמיץ את משחק הגביע נגד מכבי תל אביב

4.2.2021 / 11:09

עונש כבד לקשר הפועל באר שבע בעקבות היריקה לעבר אבי ריקן. בית הדין של ההתאחדות נימק: "מעשה מבזה ומשפיל שעלול לגרום לנזק בריאותי ממשי". יחמיץ את הפועל כפר סבא, מ.ס. אשדוד והפועל חיפה בליגה, וגם את המפגש עם הצהובים בסיבוב ח' בגביע המדינה

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע יוצא מבית הדין/אריאל שלום, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

עונש חמור לז'וזואה. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הרחיק היום (חמישי) את קשר הפועל באר שבע מארבעה משחקים בפועל, בעקבות התקרית בה ירק לעבר שחקן מכבי תל אביב אבי ריקן בשניות הסיום של המשחק ביום שני, שהסתיים בניצחון 0:1 של הצהובים.

ז'וזואה יחמיץ את המשחקים נגד הפועל כפר סבא, מ.ס. אשדוד והפועל חיפה במסגרת הליגה וגם את המשחק מול מכבי תל אביב במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה - בו הוא יסיים את ההשעיה. הפועל באר שבע לא תוכל לערער על ההחלטה, משום שזכות הערעור ניתנת אך ורק במקרים של הרחקה מחמישה משחקים ומעלה.

בהחלטה של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, נכתב: "אין צל צילו של ספק כי הנאשם אכן ירק לכיוונו של אבי ריקן. הנסיבות בהן עומד ריקן עם גבו לנאשם, כלל אינו רואה אותו, כך שאינו יכול ליצור כל פרובוקציה מולו, עסוק בוויכוח עם רמזי ספורי ולפתע מחזיק בצווארו, כל זאת במקביל להרמת היד על ידי הנאשם על מנת לחסום את זווית הראייה של פיו, ותנועת היריקה אותה הינו עושה לכיוונו של ריקן, ותגובתו האינסטינקטיבית והמיידית של ריקן לאירוע בהחזרת צוואר, שרק לאחריה מבין הוא בנאשם, מוכיחות מעל כל צל של ספק כי הנאשם אכן ירק".

הדיין הוסיף וכתב: "מדובר במעשה מבזה ומשפיל, אשר נעשה תרתי משמע מאחורי גבו של שחקן מכבי תל אביב, בכוונה לפגוע בו תוך כדי ניסיון להסוות את המעשה. יש להוסיף את העובדה כי אנו נמצאים בעידן קורונה, בו יריקה אינה מהווה "רק" אירוע משפיע ופוגע, אלא עלולה לגרום לסיכון בריאותי ממשי".

בהחלטה מציין הדיין עו"ד נועם ליובין, תקדים מהליגה הגרמנית שבו מרכוס תוראם תועד יורק בפניו של שחקן הופנהיים וספג עונש הרחקה משישה משחקים וקנס בגובה 40 אלף יורו.

ז'וזואה קשר הפועל באר שבע. ., אריאל שלום
עונש כבד. ז'וזואה/אריאל שלום, .

הבוקר עוד הביעו אופטימיות בהפועל באר שבע בנוגע לאפשרות של זיכוי מלא של ז'וזואה בבית הדין. "בסוף זו גרסה מול גרסה. מילה מול מילה", אמר אמש גורם בקבוצה. "אין ראיה שז'וזואה ירק. אין צילום וידאו אחד שמראה את היריקה. אפילו אבי ריקן העיד בחקירה שהוא לא ראה את ז'וזואה יורק. אז אם זו גרסת ריקן מול גרסת ז'וזואה ואין עדות ליריקה, על מה צריכה להיות הרשעה?".

במהלך הדיון אמר ז'וזואה לדיין: "אני אדם ישר ואני לעולם לא אתבייש במשהו. אם הייתי יורק, הייתי מודה שירקתי. אני לא אדם שיורק על אנשים". עורך הדין בר נתן אמר לדיין: "הרי גם במקרה של אליניב ברדה שעמד היום לדין יכולנו לטעון שהוא לא אמר את הדברים וזו שוב היתה מילה שלו מול מילה של השופט, אבל לא נהגנו כך כי אליניב לא ישקר. הוא אמר את הדברים והודה בכך. ז'וזואה לא ירק והוא מתעקש שלא ירק. אני מאמין לו כי אני גם רואה את האירוע מכל המצלמות ולא מוצא הוכחה ליריקה".

בר נתן שהיה מאוכזב כי טיעוניו לביטול הדיון בשל היעדר סמכות של התובע נדחו, התאכזב שהדיין לא קיבל את טיעוניו ואישר את הדיון המשפטי. בסיום אמר בר נתן לדיין: "אני חושב שאי אפשר בכלל להתייחס לעדות של אבי ריקן, כי יש לו אינטרס לעונש חמור. מכבי תל אביב תשחק בעוד שבועיים מול הפועל באר שבע וברור שבמכבי תל אביב לא רוצים שז'וזואה ישחק".

עוד בוואלה!

בבאר שבע דורשים להעניש את שגיא כהן: "זו גזענות", הפרשן הגיב: "התכוונתי לכולנו"

לכתבה המלאה
עוזר מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. דני מרון
לא יפנה לרופאו לפני שיחליט להיעתר לבקשתה של ברקת. אליניב ברדה/דני מרון

בתוך כך ממשיכים בהפועל באר שבע במאמצים לשכנע את אליניב ברדה לקחת את תפקיד המאמן עד סוף עונה. רק אם יחליט לשנות את דעתו ולהיעתר לבקשה של אלונה ברקת, יפנה ברדה לרופאו המטפל ויברר אם הוא מאשר לו לשמש כמאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully