וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבאר שבע דורשים להעניש את שגיא כהן: "זו גזענות", הפרשן הגיב: "התכוונתי לכולנו"

עודכן לאחרונה: 3.2.2021 / 19:47

זעם על הפרשן שאמר: "אולי לז'וזואה יש סעיף המחייב אותו להתאים לערכים ולהתנהגות המקומית". ברקת פנתה לערוץ הספורט: "הרחיקו אותו מהשידורים", ספונסר הקבוצה ביטל קמפיין פרסומי בערוץ, שגיא כהן ניסה להבהיר: "לא התכוונתי לבאר שבע, אלא לכל מי שקופץ לו הפיוז"

תקציר: הפועל באר שבע- מכבי תל אביב 1:0/ספורט 1

פרשת ז'וזואה והיריקה השנויה במחלוקת ממשיכה לעורר הדים, וכעת היא הולידה סערה נוספת. אוהדי הפועל באר שבע זעמו אתמול על האמירה של פרשן ערוץ הספורט שגיא כהן על הפרשה, שלטענתם מכלילה אותם באופן מבזה. "אני לא מבין למה כולם בטענות לז'וזואה", אמר כהן בערוץ הספורט, "יכול להיות שהוא כיבד את החוזה שלו, כמו בחוזה של ליאו מסי, שמחייב אותו להתאים את ההתנהגות שלו לערכים ולהתנהגות המקומית".

אלונה ברקת צייצה בכעס: "גזענות 2021, בשם אוהדי הפועל באר שבע תושבי באר שבע והדרום כולו אני אומרת לך תתבייש!!!". עוזר המאמן מאור מליקסון כתב בעמוד האינסטגרם שלו לצד תמונה של שגיא כהן: "מאחל לך שליש מהערכים של התרבות המקומית כאן בדרום".

בהמשך פרסמה ברקת את המכתב ששלחה למנכ"ל ערוץ הספורט בו כתבה: ""אתמול במהלך דיון באולפן התבטא הפרשן שגיא כהן בצורה גזענית נגד אוהדי הפועל באר שבע. בהתייחסו לשחקן הקבוצה ז'וזואה אמר כהן שהתנהגותו צריכה להתאים "לערכים ולתרבות המקומית". באמירה זו הכתים כהן את אוהדי הפועל באר שבע ואת תושבי העיר והאזור כאילו התרבות והערכים שלהם כוללים התנהגות אלימה ובריונית.

למותר לציין שאמירות מכלילות ומכחישות מעין אלה מעידות רק על התרבות והערכים של שגיא כהן, ומכעיס ביותר שערוץ ספורט 5 נותן במה לאמירות מכפישות שנגועות בגזענות מכלילה על מועדון, עיר ואזור שלמים. זו התבטאות חשוכה שמקומה לא יכירנה בערוץ ציבורי. אני מצפה להתנצלות מפורשת של הערוץ בפני אוהדי המועדון ותושבי באר שבע והנגב ולנקיטת צעדים משמעותיים נגדו עד כדי הרחקתו משידורי הערוץ".

הבוקר פרסם שגיא כהן תגובה בה נכתב: "לא התכוונתי לבאר שבע. פשוט. חד וחלק. לא התכוונתי לבאר שבע. ובוודאי ובוודאי שלא התכוונתי לדרום. ב"מקומית" התכוונתי לנו, לכולנו, לי. לכל מי שקופץ לו הפיוז. לכל מי שמוכן, מטפורית ושלא מטפורית, לירוק ברגע בפרצוף של שכנו. לכל מי שמגיב באלימות. בכביש, ברחוב, ברשתות, בכל מקום. לכל מי שלא מוכן לעצור רגע, לקחת אויר, להירגע ולהרגיע. הייתי צריך להיות מדויק. לא להותיר אפילו שמץ של מקום לפרשנות שעלולה לפגוע. חבל שחוסר הדיוק שלי פגע באנשים שאכפת להם, אבל שלא יהיו אי הבנות: לא התכוונתי לבאר שבע. ובטח ובטח שלא התכוונתי לדרום. ארור מבדיל בין דם לדם".

אל ההצהרות הזועמות הללו הצטרף בהמשך איום כלכלי ממשי על הערוץ בפוסט שכתב איתי נעמן, הבעלים של מחסני השוק, הספונסר של הפועל באר שבע בו תקף: "שלשום התקשרו אליי מספורט 5, קבענו שנדבר היום. רשת מחסני השוק הייתה אמורה לעלות עם פרסומות בערוצים השונים של ספורט 5 בכמה עשרות אלפי שקלים כל חודש, אז זהו שלא - הקמפיין מבוטל. את רשת מחסני השוק לא תראו שם עד שתתקבל התנצלות כלפי כל תושבי העיר. אומנם היום אנחנו כבר לא רשת שפרוסה רק בבאר שבע אלא רשת שפרוסה עם כמעט 70 סניפים בכל רחבי הארץ מהדרום ועד הצפון, אבל אנחנו זוכרים מאיפה הכל התחיל, הגענו מבאר שבע, באר שבע היא החיים שלנו ובעינינו היא העיר הכי טובה בעולם עם האנשים הכי חמים בארץ".

לא, לא יורקים פה אחד על השני, לא אנחנו לא אנלפבתים, לא אנחנו לא מה שאתם חושבים עלינו בבועה שלכם שם במרכז, אנחנו עיר עם כמעט 300,000 תושבים שכוללת אנשים מכל הסוגים ומכל הגוונים, עיר עם אחד הבתי חולים הטובים בישראל, אנחנו עיר עם אחת האוניברסיטאות הטובות בישראל, עיר עם מתחמי קניות מפלצתיים, אנחנו עיר עם מקומות בילוי מהמובילים בישראל, עיר שלא מזמן אתם שם במרכז עשיתם פנייה לראש העיר שלה שיבוא להתמודד על ראשות העיר שלכם, אנחנו עיר שממנה יצאו אנשים עסקים מהמובילים היום בישראל, והכי חשוב שגיא כהן אנחנו עיר שעשתה לכדורגל הישראלי המון כבוד בשנים האחרונות באירופה. מקווה מאוד שגם עסקים אחרים יחליטו לא לפרסם אצלכם כי האימרה הגזענית הזאת זה הרבה מעבר לעיר ולאנשים שחיים בה".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס לאמירה וכתב: "אני מקבל מכם הודעות זועמות על הדברים הקשים והלא מכובדים שנאמרו מפיו של שדר בערוץ הספורט. אני מבין את כאבכם ויודע שהדברים נאמרים מדם לבכם! אין מקום לאמירות פוגעניות כאלה. אני מנהל שיח עם ראשי ערוץ הספורט ומשוכנע שהנושא יטופל על ידם במלוא החומרה, כפי שראוי. אני פונה אליכם ומבקש: זכותכם ואפילו חובתכם להביע שאט נפש מהדברים הבוטים, רק שזה יעשה באופן מכובד ולא מתלהם!".

עוד בוואלה!

פרשת היריקה: הפועל באר שבע תדרוש זיכוי מלא לז'וזואה - "מאמינים לגרסתו"

לכתבה המלאה
סטורי של מאור מליקסון נגד שגיא כהן. אינסטגרם, אתר רשמי
סטורי של מאור מליקסון נגד שגיא כהן/אתר רשמי, אינסטגרם

ההתאחדות לכדורגל הגיבה: "ההתאחדות לכדורגל מצרה ומגנה בכל תוקף את ההתבטאות האומללה של פרשן ערוץ הספורט שגיא כהן, שחטא בהכללה דווקא כאשר קפץ לו הפיוז. לא מתקנים עוולה בעוולה. הפועל באר שבע והכדורגל הישראלי מחנכים ומחייבים כל שחקן להתנהגות מכבדת על המגרש ומחוצה לו, וכאשר מתבצעת חריגה מהכללים הללו מתקיימים הליכים משמעתיים. החברה הישראלית, ודאי הכדורגל שלנו, יכולים להיות גאים בתרומה ארוכה השנים של תושבי הדרום לכל אחד מתחומי החיים כאן. חובה על שגיא כהן ועל ערוץ הספורט לתקן את העוול ולוודא כי לעולם לא יישנה. ההתאחדות לכדורגל מצפה מכל הגופים המייצגים את הכדורגל הישראלי להצטרף לגינוי זה ולהיות הפה של אוהדי הכדורגל, וכל העוסקים בתחום".

ממנהלת הליגות נמסר: בהמשך לאמירתו האומללה של הפרשן שגיא כהן לעניין הערכים של הפועל באר שבע, פנה הבוקר מנכ"ל המנהלת למנכ"ל ערוץ הספורט, ודרש כי הפרשן יחזור בו וייתנצל על אמירתו זו".

גם שר הספורט חילי טרופר הגיב: "מדובר באמירה פוגענית שאין לה מקום בתקשורת ובשיח הישראלי בכלל. אני מצפה משגיא כהן לחזור בו מדבריו".

מאמן הפועל באר שבע לשעבר ברק בכר התייחס לדברים: "כאחד שהיה בבאר שבע שנים, אני מתקומם וכועס על הדברים של שגיא כהן. אחרי הסגר אני מציע לשגיא: קח את עצמך לבאר שבע ותכיר באמת את האנשים, את התרבות המקומית והמנהגים. בדבר אחד אתה יכול להיות בטוח: אין בבאר שבע גרם אחד של התנשאות כמו שבא לידי ביטוי בדברים שלך".

קשר הקבוצה לשעבר מאור בוזגלו כתב באינסטגרם: "החיים והמוות ביד הלשון אומרים, כאב לי לשמוע את הדברים! זכיתי להיות חלק מהעיר הזו 4 שנים וגולת הכותרת שלה - הם האנשים הטובים שיש שם. למרות שהבנתי שהוא התנצל על מה שאמר, יש דברים שלא אומרים".

בעמוד הפייסבוק "וסרמיליה" נכתב: "זה שפל ומביך ברמות שלא הכרנו. התבטאות שמכפישה לכאורה ציבור שלם בלי קשר למעשה כזה או אחר. איפה האחריות של ערוץ תקשורת שמחזיק מעצמו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully