וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפועל באר שבע החליטו: ז'וזואה יגיע לדיון הערב. הקבוצה תדרוש זיכוי מלא

3.2.2021 / 11:30

קרבות גרסאות ופערים עצומים בין באר שבע להתאחדות: בקבוצה מגבים את השחקן ויטענו שלתובע אין קייס כי שופט המסך בדק את המקרה והחליט שאין הרחקה, ניר רשף יטען שלא משנה כמות הרוק שיצאה מפיו של הפורטוגלי, אבי ריקן יגיע?

תקציר: הפועל באר שבע- מכבי תל אביב 1:0/ספורט 1

פערים עצומים בין הפועל באר שבע לבין המחלקה המשפטית של ההתאחדות לכדורגל לקראת היום הדרמטי הצפוי בבית הדין שבמרכזו ההחלטה של תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף להעמיד את ז'וזואה לדין בעקבות תקרית היריקה לעבר אבי ריקן במשחק השבוע מול מכבי תל אביב.

כך או כך, בהפועל באר שבע החליטו שז'וזואה יתייצב הערב בבית הדין של ההתאחדות לדיון בעניינו. מראש קיבלה הקבוצה אישור לייצוג של הקשר על ידי עו"ד עידו בר נתן, סמנכ"ל הקבוצה ויועצה המשפטי. עדיין לא ברור האם אבי ריקן, שהוזמן למסור את הגרסה שלו לאירוע, אכן יגיע כעד - או שמא יסתפק בשליחת תצהיר.

בדיון צפוי בר נתן לטעון כטענה מקדמית שלתובע ההתאחדות לכדורגל כלל לא היתה סמכות להתערב באירוע ולהורות על העמדה לדין, מכיוון ששופט המסך במשחק דוד פוקסמן בדק את תנועת היריקה במהלך המשחק ולא מצא כי יש מקום לקרוא לשופט גל לייבוביץ' לבדוק את האירוע מול המסך בעצמו. בבאר שבע טוענים כי זה לא מקרה קלאסי בו שופט מרכזי לא מבחין באירוע מאחר שפוקסמן בדק את הדברים ולא הבחין ביריקה עצמה. בהפועל באר שבע אספו אתמול חומרים רבים לקראת הדיון ובין היתר גם אישרו מול איגוד השופטים את הידיעה כאן אתמול בבוקר לפיה פוקסמן בדק את המקרה האמור ולא מצא שצריך להרחיק את ז'וזואה.

שחקן הפועל באר שבע ז'וזואה עם שחקן מכבי תל אביב אלכסנדר פשיץ'. דני מרון
ירק או רק עשה "טפו"? בית הדין יכריע/דני מרון

מעבר לכך יטען עו"ד בר נתן בשם ז'וזואה כי בשום אופן לא היתה יריקה, אלא רק תנועת יריקה ועליה אין מקום להעמדה לדין. גם בכתב התביעה טוען תובע ההתאחדות שמדובר בתנועת יריקה ועל כן זימן את אבי ריקן למסור את עדותו. בבאר שבע יטענו כי משמונה מצלמות הטלוויזיה שצילמו את המשחק אין סרטןן אחד בו רואים בבירור את היריקה, אלא כאמור רק את תנועת היריקה ואת היד של ז'וזואה שמנסה להסתיר את האירוע. לפיכך מתכוונת הפועל באר שבע לדרוש את זיכויו של כוכבה הפורטוגלי.

מנגד, תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף יטען כי בתקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל אין התייחסות לשופט המסך, אלא רק לשופט המרכזי ומשכך יש לו בהחלט סמכות מלאה להעמיד את ז'וזואה לדין שכן לייבוביץ' לא ראה את האירוע.

לעניין האירוע עצמו, צפוי עו"ד רשף להביא כראיה את דבריו של ז'וזואה אתמול באינסטגרם בהם הוא מודה כי השמיע קול אותו כינה 'טפו' לעבר ריקן. רשף צפוי לטעון כי זה לא משנה אם מדובר ברסס של רוק או במשהו פחות עוצמתי כדי להעמיד את הפורטוגלי לדין. לא ברור אם עו"ד רשף ידרוש סף של עונש מינימלי לקשר, אבל המחלקה המשפטית של ההתאחדות לכדורגל מצפה לעונש משמעותי שירתיע שחקנים בעתיד מהתנהגות זהה.

ניר רשף הזמין כאמור את ריקן למסור את גרסתו וקשר מכבי תל אביב יאמר שהוא הרגיש את הרוק של ז'וזואה על צווארו ולכן דרש מספר פעמים מהשופט לייבוביץ' להרחיק את ז'וזואה מהמגרש. רשף החליט להביא את ריקן למסור את גרסתו כפי שבשעתו הביא לבית הדין את אנטואן קונטה למסור גרסה אחרי שטען כי הושמעו לעברו קריאות גזעניות מיציעי סמי עופר במשחק מול מכבי חיפה. עם זאת, כאמור, לא ברור אם ריקן יגיע.

מבחינת הפועל באר שבע, נראה כי צפויה איזו הפתעה מכיוון רמזי ספורי שכן לפני אירוע היריקה, אבי ריקן היה בסוג של עימות מסוים עם ספורי ושם נשמעו כמה דברים שאולי יובאו לבית הדין בכדי לערער על הגרסה של ריקן.

כך או אחרת מדובר כאמור בשתי גרסאות של ז'וזואה ושל ריקן כאשר הפועל באר שבע תדרוש זיכוי מלא לז'וזואה ותובע ההתאחדות יצפה לעונש כבד של הרחקה בפועל מכמה משחקים. גורם בהפועל באר שבע אמר אמש: "אם ז'וזואה היה יורק, הוא היה מודה בכך. אנחנו מאמינים לגרסה שהוא הציג באינסטגרם שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully