וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמד לצון: בית"ר ירושלים מסכנת את השם של המועדון בשביל בן ח'ליפה

15.1.2021 / 17:00

בזמן שבבית"ר ירושלים זועמים על ההתאחדות והוועדה להעברת זכויות על הקשחת העמדות בנוגע לחמד בן ח'ליפה, אף אחד לא עוצר לשאול האם בכלל ראוי שהקבוצה מהבירה תצרף אליה אדם עם רקע כזה. האם חמישה מיליון דולר בשנה שווים את המלחמה ואולי גם את השם של המועדון?

תקציר: הפועל חדרה - בית"ר ירושלים 4:0, שלושער לאלירן עטר/ספורט 1

בבית"ר ירושלים מתוסכלים בשבועות האחרונים מההתאחדות לכדורגל והוועדה להעברת זכויות. שליחת חברת חקירות לדלות פרטים על שיח' חמד בן ח'ליפה, הדלפת המסמכים לתקשורת והקשחת העמדות בכל הנוגע לתעודת יושר והצהרת הון גרמו לזעם גדול אצל משה חוגג, שחוזר ואומר בכל פינה בווריאציות שונות: "זה משהו שלא היה מעולם בכדורגל הישראלי, אף בעלים לא נבדק ככה, אף אחד לא בדק שותפים של מיטש גולדהאר או ביקש תעודת יושר מאנשים שהיו בכדורגל כמו טביב ואחרים, הכל כאן ציד מכשפות".

אפשר להבין את הכעס. בכל זאת, בעבר אושרו בישראל גורמים מפוקפקים שלוקחים בכדורגל חלק עד היום (שלא לדבר על אמיר כבירי והפסלים), אך מנגד, בעבר לא היה את אורן חסון. בניגוד לאחרים, היו"ר הנוכחי לא מוכן שהשם של ההתאחדות יוכתם תחת כהונתו והוא הבהיר כבר בעבר כי לא יסכים שאנשים "מסוכנים חברתית" יהפכו לבעלים במשמרת שלו. חסון לא מתערב בעבודת הוועדה להעברת זכויות אבל היא מונתה ומקבלת קווים מנחים ברורים, מה שמחייב את חבריה לבדוק כל בעלים חדש לעומק.

בהתאחדות לכדורגל מסבירים שהחששות שלהם הם הרבה מעבר לרישום פלילי או לא, כי כאלה שנובעים ממידע רב שקיבלו לאורך הדרך מחברת החקירות וגורמים נוספים, לפיו בן ח'ליפה קשור להונאות והלבנת הון ואינו ראוי לשמש כבעלי קבוצת כדורגל בישראל. יתרה מכך, הם אף הוסיפו בענין ואמרו: "קיבלנו רמזים גם מגורמים מדיניים, יש כאן מסוכנות שאנחנו שומרים לעצמנו, אבל אם ימשיכו להתעקש על העסקה הכל ייחשף ולא יוסיף כבוד לצדדים המעורבים בה, כולל משה חוגג".

אם שמים רגע בצד את השאלה האם העסקה תאושר, נשאלת השאלה איפה באמת השם של הקבוצה מהבירה בכל הסיפור. כן, בית"ר ירושלים זקוקה לכסף וזה טוב ויפה, אך מועדון שנלחם שנים על התדמית שלו, מדבר על "ואהבת לרעך כמוך" ,"גזענות זה חילול השם" ו"מזרח תיכון חדש" לא שם לב למערב הפרוע שמנסה להיכנס פנימה? בית"ר כבר מזמן לא מגנה על שמו של בן ח'ליפה, היא לא נלחמת להבהיר כי הוא איש עסקים לגיטימי, אדם ישר והגון שרוצה רק את טובת המועדון; יותר חשוב למשה חוגג להדגיש שכמו שהעבירו בעבר אנשים עם רקע פלילי, אזי אין צורך לבדוק בציציות את בן ח'ליפה. יתרה מכך, ההצהרה של הבעלים לפיה "אני לא בודק את העבר הפלילי של המשקיעים שלי" אמרה הכל. ורק נציין: בן ח'ליפה לא משקיע, הוא שותף ב-50% מהמועדון.

משה חוגג עם השייח' חמד בן חליפה, בעלי בית"ר ירושלים צופים במשחק. אתר רשמי בית"ר ירושלים, אתר רשמי
החששות שלא ההתאחדות רק הולכים וגוברים. חוגג ובן ח'ליפה/אתר רשמי, אתר רשמי בית"ר ירושלים

יכול להיות שחוגג צריך את הכסף, זה לגיטימי, אבל אם שתי חברות חקירות אומרות שבן ח'ליפה מחפש להיכנס לבית"ר כדי שתשמש לו קרקע לגיטימית להונאות בעתיד ומדובר באדם מסוכן חברתית, הבעלים חייב לעצור ולהבין למה הוא נכנס. כבר לא יחכו לו בבית הנשיא, המדינה כבר לא תהיה מאחוריו מול לה פמיליה, גם הרוב הדומם מזמן כבר לא דומם ומשמיע ביקורת קשה על מה שהם רואים ושומעים, ודווקא אישור העסקה מרגיש כמשהו שיגרום לבית"ר ירושלים הרבה יותר נזק מתועלת.

אם השיח' כל כך עשיר, ובאמת אוהב יהודים ורוצה לקחת חלק בפרויקט בירושלים, הוא היה יכול להעביר מזמן סכום כסף כלשהו למועדון, אפילו מיליון דולר כדמי רצינות, כדי לבצע פעולה שהיא לא אינטרס עסקי נטו. אם זה היה קורה, לא הייתה לבית"ר בעיה להציע לעומר אצילי 100 אלף דולר יותר לעונה ולהביא אותו לבית וגן כעוגן לשנים הבאות, למשל, אבל זה לא קרה, לא נעשתה שום פעולה, רק הודעת מועדון שנכנס איזשהו סכום כסף ראשוני שאף אחד לא יודע אם ולאן נכנס. איפה הדיבור על ליגת האלופות? על ספונסרים בעשרות מיליונים? פתאום הכל נראה כל כך רחוק וכולם מבינים שהחלומות של השיח' הם לא כדורגל והעיר ירושלים, אלא עסקיים נטו, ובעסקה הזאת הוא חתום על העברת חמישה מיליון דולר בכל שנה. האם זהו סכום שבשבילו שווה להיכנס לכל הבאלגן הזה?

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים: מתאוסיניו נדבק בקורונה ונשאר בברזיל, בקבוצה מבטיחים רכש בינואר

לכתבה המלאה
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
איתן בדעתו. חוגג/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

אוהדי בית"ר מחולקים בימים אלה. בלה פמיליה מקווים שהעסקה תיפול, בעוד הרוב הדומם התפצל לשניים - כאלה שמבחינתם העיקר שיהיה כסף ומתפללים לאישור העסקה, ומנגד אחרים שמבינים שהאמת רחוקה מאוד ממה שסיפרו להם, וחוששים. אלה שמתפללים לאישור העסקה מרגישים שהקשיים שמערימים כעת הם אך ורק בגלל שמדובר בבית"ר ירושלים, ובאים בתלונות להתאחדות ולתקשורת, אך הדברים הם הרבה יותר מורכבים מקנוניה נגד קבוצה ספציפית. גם ראשי ההתאחדות לכדורגל וגם הוועדה להעברת זכויות קיבלו מספיק מידע כדי להבין שמבחינתם בן ח'ליפה לא ראוי לשמש כבעלים או שותף בקבוצה כדורגל בישראל, והם רק מקווים שמשה חוגג ייקח צעד אחורה ויסיים את הסאגה הזאת.

וחוגג עצמו? הוא לא ייכנע, וינסה בכל דרך לאשר את העסקה - גם אם יצטרך לעקוף את ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully