וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "כספי, דיברתולומאו וזוסמן עדיין לא בכושר טוב"

13.1.2021 / 17:22

מאמן מכבי תל אביב הודה ששלושת השחקנים שהתאוששו מפציעות עדיין לא בכושר לפני המשחק מול באסקוניה (21:05, ספורט 5)

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
לא מוותרים על הפלייאוף. ספרופולוס/דני מרון

מכבי תל אביב תמשיך בניסיון שלה להשיג את הכרטיס לפלייאוף היורוליג כשתארח מחר (חמישי, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) את באסקוניה במסגרת המחזור ה-20. הצהובים מגיעים למשחק במאזן של 8 ניצחונות ו-11 הפסדים, ואילו הבאסקים נמצאים במאזן קצת יותר טוב, עם 9 ניצחונות ו-10 הפסדים, אך שתי הקבוצות נמצאות בשלב זה מחוץ לפלייאוף.

ההפסד לאולימפיאקוס טרף את הקלפים שוב עבור אנשי מכבי תל אביב. הצהובים קיוו מאוד לצאת משבוע המשחקים הכפול ביורוליג, הראשון העונה בו הם מארחים שני המשחקים, עם מאזן חיובי, אך מחצית שנייה והארכה לא מספיק טובה ומרוכזת שלהם עלתה להם בהפסד ביתי חמישי בתשעה משחקים. יאניס ספרופולוס שוחח עם השחקנים מיד בסיום וביקש מהם לשכוח מההפסד הזה על מנת שיוכלו להתאושש ולעמוד כמו שצריך נגד באסקוניה, במשחק שבו, כך לפי אנשי הקבוצה, הפסד עלול להפוך את הסיכוי להגיע לפלייאוף לכמעט בלתי אפשרי.

הפער המשמעותי ביותר עבור הצהובים בין ניצחונות והפסדים העונה במשחקי הבית הוא דווקא בתחום ההתקפי ולא בהגנתי. הקבוצה קולעת בניצחונות במשחקי הבית 83.8 נקודות למשחק, ואילו בהפסדים 72.4 נקודות (ב-40 דקות, לא כולל הארכות), בעוד שבהגנה הפער לא כל כך משמעותי: מכבי תל אביב סופגת 71.8 נקודות למשחק בניצחונות הבית לעומת 76.2 נקודות בהפסדים בבית. לעומת זאת, במשחקי החוץ התמונה שונה - הפער בין ניצחונות להפסדים עומד על 2.6 נקודות דווקא בהפסדים, אך הקבוצה מנצחת את המשחקים בהגנה כשהיא סופגת 12 נקודות פחות בניצחונות מאשר בהפסדים.

שחקני מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
ההפסד לאולימפיאקוס טרף את הקלפים. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס אמר לקראת המשחק: "אנחנו מכבדים את באסקוניה מאוד, אבל בשבילנו זה משחק שחשוב כדי להתאושש מההפסד אתמול ולהיות מוכנים להילחם למשחק הבא. הפסדנו בקרב אחד, אבל המלחמה עוד חיה. יש לנו עוד משחק חשוב וצריכים להיות מוכנים אליו.

"באופן כללי יש הרבה עליות וירידות לכל קבוצה, באסקוניה ניצחה את צסק"א לאחרונה, והיו משחקים שהיא לא שיחקה טוב. כשאתה משחק הגנה טובה, אז יש לך קצב טוב בהתקפה. נגד באסקוניה בחוץ שיחקנו הגנה מצוינת, יש משחקים שאנחנו משחקים טוב מאוד בהתקפה, האיזון בין התקפה להגנה הוא הדבר החשוב. השחקנים שהיו פצועים עדיין לא בכושר טוב, כולם. זה לא רק זוסמן, אלא גם כספי וג'ון דיברתולומאו. כולם מוכנים לשחק, אבל הם צריכים זמן כדי למצוא את קצב המשחק שלהם. אנחנו תומכים בהם ומאמינים בהם, יודעים שהם ישחקו טוב, אנחנו עושים את כל הדברים כדי שהם ישחקו טוב.

"אנחנו צריכים לשחק התקפה הרבה יותר טובה מחר, המחצית הראשונה שלנו אתמול הייתה טובה מאוד גם בהגנה וגם בהתקפה, אנחנו צריכים יציבות, לטפל בדברים הקטנים שעלו לנו בהפסד".

אלק פטרס שחקן באסקוניה. GettyImages
תרומה נאה. פיטרס/GettyImages

באסקוניה, שמחזיקה במאזן חיובי בתל אביב עם שבעה ניצחונות מ-13 המשחקים ביורוליג, מגיעה למשחק אחרי שספגה תבוסה קשה נגד פנרבחצ'ה בטורקיה. הקבוצה של דושקו איבנוביץ' נמצאת בעיצומו של רכבת הרים - מלבד ההפסד בטורקיה היא הפסידה בשבוע שעבר גם לאלבה ברלין בחוץ, אך ניצחה את צסק"א מוסקבה בבית.

באסקוניה של העונה מקבלת תרומה משישה שחקנים עיקריים, כשחמישה מהם קולעים בספרות כפולות - אלק פיטרס שעולה מהספסל קולע 11.8 נקודות, הפורוורד אקילה פולונארה עם 11.2 נקודות ו-6.3 ריבאונדים, רוקאס גיידרייטיס עם 11.4 נקודות, הרכז פייריה הנרי, אקס הפועל אילת, עם 10.8 נקודות ו-7.2 אסיסטים לערב, והקלע לוקה וילדוזה עם 10.4 נקודות למשחק. את הרוטציה הבכירה משלים זוראן דראגיץ' עם 9.6 נקודות למשחק, כשעוד תורמים שחקני הפנים טונייה ג'קירי, יוסופה פאל, אילמנה דיופ והפורוורד טאדאס סדקרסקיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully