וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 89:87 לאולימפיאקוס אחרי הארכה

סקוטי ווילבקין (25 נקודות) החטיא זריקת עונשין קריטית בהארכה, קוסטאס סלוקאס סידר ליוונים ניצחון דרמטי עם משחק שיא של 21 נקודות ו-11 אסיסטים

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
החטיא זריקת עונשין קריטית. ווילבקין/דני מרון

מכבי תל אביב הפסידה הערב (שלישי) בהיכל 89:87 לאולימפיאקוס בתום דרמה גדולה ולאחר הארכה. אחרי שהיוונים ניצחו על הבאזר את המפגש הראשון, גם הפעם קיבלנו מותחן שסיפק ניצחון יווני דרמטי. במצב של 81:86 ליוונים כשנותרה פחות מדקה לסיום ההארכה המשחק נראה אבוד. אלא שהאנטר קלע פעמיים וסקוטי ווילבקין קיבל הזדמנות לכפות שוויון עם סחיטה שנויה במחלוקת של שלוש זריקות עונשין שהיו יכולים לכפות הארכה נוספת. אלא שדווקא ווילבקין החטיא את הזריקה השלישית והיוונים חגגו ניצחון יוקרתי מאוד מבחינתם.

קוסטאס סלוקאס היה מעל כולם במשחק הזה עם 21 נקודות ו-11 אסיסטים, רובם במאני טיים. יאנוליס לרדזאקיס קלע 13, כולל נקודות חשובות מאוד בהארכה ופרינטזיס (12) עשה את רוב הנזק במחצית הראשונה. במכבי תל אביב סקוטי ווילבקין הוביל כרגיל עם 25 נקודות, אבל קלע רק 3 שלשות מ-12 ניסיונות ורשם גם 8 איבודים. אלייז'ה בריאנט היה טוב עם 15 ו-6 ריבאונדים, אבל מכבי לא קיבלה בכלל תרומה מהישראלים שלה, כאשר זוסמן, כספי ובלייזר קלעו ביחד נקודה אחת. מכבי תל אביב תארח כבר ביום חמישי את באסקוניה במשחק שבו היא פשוט חייבת לנצח, אך תגיע עייפה מאוד.

שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט. דני מרון
משחק טוב שלו לא הספיק. אלייז'ה/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 25 נקודות (5 מ-16 מהשדה ו-12 מ-15 מהקו) ו-8 איבודים, אלייז'ה בריאנט (6 מ-16 מהשדה) 15 ו-6 ריבאונדים, אנטה ז'יז'יץ' 12 ו-5 ריבאונדים, אותלו האנטר 11 ו-10 ריבאונדים, כריס ג'ונס 9, טיילר דורסי 8, אנג'לו קלויארו 6, עוז בלייזר 1. עומרי כספי (12:43 דקות), יובל זוסמן (21:06), דרגאן בנדר (08:52) וג'ון דיברתולמאו (00:10) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לאולימפיאקוס: קוסטאס סלוקאס 21 נקודות, 11 אסיסטים ו-6 איבודים, יאנוליס לרדזאקיס 13, יורגיוס פרינטזיס 12, שאקיל מקיסי 10, ליביו ז'אן שארל 8, סשה וזנקוב 8 ו-7 ריבאונדים, חסן מרטין 6, אוקטביוס אליס 6, ואסיליס חרלאמפולוס 5. צ'ארלס ג'נקינס (24:12 דקות), ואסיליס ספאנוליס (05:08) שותפו, אך לא קלעו.

עוד בוואלה!

ממלא מקום: כך הפך אנג'לו קלויארו לברומטר במכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים/דני מרון

רבע 1

המשחק נפתח רע מאוד מצד שתי הקבוצות, כאשר אחרי שלוש דקות לוח התוצאות הראה על 0:2 בלבד למכבי תל אביב. שלשה של ווילבקין קבעה יתרון שיא של 2:8, אבל בשלב הזה היוונים התעוררו עם שני סלים רצופים של פרינטזיס בצבע. ווילבקין המשיך לייצר נקודות, אבל למזלה של אולימפיאקוס היה לה ברבע הזה את פרינטזיס שהיה היחיד שתפקד עם שלשה שהעלתה את מאזנו ל-9 נקודות מתוך ה-11 של קבוצתו. הרבע ההגנתי והחלש הזה הסתיים עם נקודות של דורסי מהקו שקבעו 13:18 לצהובים.

יובל זוסמן מכבי תל אביב מול אולימפיאקוס. דני מרון
0 נקודות שלו ועוד משחק חלש. יובל זוסמן/דני מרון

רבע 2

פתיחת הרבע השני הייתה שייכת למכבי תל אביב, או יותר נכון לאלייזה בריאן שעם חמש נקודות רצופות קבע יתרון נוח של 16:25. אלא שברבע הזה גם שאקיל מקיסיק נכנס לעניינים ועם שש נקודות רצופות צימק את הפיגור של היוונים ל-26:20. כריס ג'ונס שבר מיני בצורת עם שלשה, אבל סלוקאס חילק אסיסט יפה לחסן מרטין. היתרון של מכבי נע בין 5 ל-10 לאורך כל הרבע הזה. סלוקאס עלה על הלוח לראשונה עם שלשה שלוש דקות למחצית, אבל ווילבקין החזיר מיד שלשה מנגד כדי לקבוע 28:37. סלוקאס נכנס לעניינים עם שלוש נקודות מהקו, אבל טיילר דורסי צלף שלשה ראשונה וקבע: 33:40 למכבי תל אביב במחצית.

ספי שמש שופט. דני מרון
שופט ישראלי במשחק של ישראלית. ספי שמש, מימין (צילום: דני מרון)/דני מרון

רבע 3

הרבע השלישי עמד בסימן החזרה של אולימפיאקוס לעניינים. סלוקאס חילק אסיסטים ותפר שלשה שקבעה שוויון 40 אחרי קצת פחות משלוש דקות ברבע הזה. אנטה ז'יזיץ' קלע נקודות ראשונות לצהובים ברבע הזה ועבירה בלתי ספורטיבית של אליס אוקטביוס החזירה את המומנטום למארחת שייצרה מהמצב הזה ארבע נקודות עם דאנק של האנטר בריבאונד התקפה. אבל אולימפיאקוס לא ויתרה. סלוקאס ומקיסיק קלעו מהקו וסלוקאס עם עוד שלשה העניק ליוונים יתרון ראשון במשחק, 48:49 כשאנחנו 2:50 דקות לסיום הרבע. מכבי תל אביב הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון עם סלים של ג'ונס ודורסי והאנטר קבע מהקו 52:55 לצהובים לקראת הרבע המכריע.

כריס ג'ונס מכבי תל אביב. דני מרון
כריס ג'ונס בפעולה/דני מרון

רבע 4

גם הרבע הרביעי נפתח בסימן אולימפיאקוס שעצרה את ההתקפה של מכבי תל אביב ועם שלשה שנייה של לרנצאקיס וסלים של מרטין וסלוקאס עלתה שוב ליתרון 55:58. אלייז'ה בריאנט שבר את הקרח עם סל קשה מנגד אחרי 2:40 דקות ללא נקודות. סלוקאס המשיך לעשות צרות צרורות להגנה של מכבי תל אביב ושלשה של וזנקוב קבעה 61:65 לאורחים כשאנחנו קצת יותר משלוש דקות לסיום המשחק. ווילבקין המשיך להחטיא מבחוץ, אבל למזלו גם אולימפיאקוס החטיא ושלחה את הרכז לקו העונשין, שם הוא החטיא את הזריקה השנייה אבל ז'יזיץ' תיקן עם ריבאונד התקפה וקבע 65:64 בלבד.

ליביו קלע מנגד, אבל עשה עבירה חמישית בחסימה וסקוטי ווילבקין, מי אם לא הוא, נעץ שלשה גדולה במאני טיים וקבע 67:69 למכבי תל אביב כשאנחנו 1:45 דקות לסיום המותחן. ברצוקאס לקחה פסק זמן, אבל אולימפיאקוס חזרה ממנו עם זריקה לא לעניין והאנטר קלע מהקו מנגד. וזנקוב החטיא שלשה בצד השני, אבל חסן מרטין תיקן בריבאונד התקפה משלו. מכבי תל אביב יצאה להתקפה קריטית דקה לסיום, אבל קלויארו זרק איירבול מחוץ לקשת ודורסי הוסיף חטא על פשע כששלח את וזנקוב לקו וזה קבע שוויון 71 כאשר לצהובים נותרו 24 שניות לקלוע סל ניצחון. אלא שאולימפיאקוס עשתה עבירה מכוונת על דורסי שקלע את הראשונה מהקו והחטיא את השנייה, אבל ווילבקין לקח ריבאונד התקפה וסחט שוב עבירה. ווילבקין קלע את הזריקה הראשונה, אבל החטיא את השנייה ואולימפיאקוס יצאה להתקפה אחרונה. סלוקאס חדר לסל וסחט עבירה במצב של 71:73 לצהובים ו-3 שניות לסיום. סלוקאס עמד במתח וקבע שוויון 73 עם שתי קליעות מדוייקות. ווילבקין ניסה זריקת התאבדות והחטיא - הולכים להארכה.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
ווילבקין מעל סלוקאס, אבל סלוקאס ניצח את המאצ' אפ הזה הפעם/דני מרון

הארכה

ההארכה נפתחה עם הרבה עצבים והחטאות, אבל קלואירו עלה ראשון על הלוח. אולימפיאקוס לא נלחצה ופרינטזיס החזיר את היתרון לאורחים עם שלשה. ווילבקין רשם איבוד שמיני וסלוקאס קבע 74:78 מקו. מכבי תל אביב חזרה עם נקודות עונשין של ווילבקין והאנטר החזיר את היתרון לצהובים עם ריבאונד התקפה שקבעה 80:81 לצהובים. אבל זה היה היום של סלוקאס שחילק אסיסט עשירי ללרנצאקיס שתפר שלשה גדולה. קלויארו עשה עבירת תוקף וסלוקאס חילק עוד אסיסט לשלשה, הפעם של וזנקוב שקבע 81:86 קריטי ליוונים כשנותרו 52 שניות בלבד לסיום.

ווילבקין ובריאנט ניסו שלשות התאבדות והחטיאו, אבל השופטים הדביקו עבירה חמישית לחסן מרטין ששלח את האנטר לקו וזה קבע 86:83. אולימפיאקוס יצאה להתקפה חשובה מאוד אבל ניפקה ממנה שלשה קשה מאוד של וזנקוב שהחטיא והאנטר סיים במתפרצת עם דאנק שקבעה 85:86 בלבד לאורחים כשנותרו 19 שניות לסיום. מכבי תל אביב שלחה לקו את לרנצקיס שקלע פעמיים וקבע 85:88. גמור? ממש לא. ווילבקין הצליח איכשהוא לסחוט שלוש זריקות עונשין למרות שסלוקאס ביצע עליו עבירה לפני הזריקה. הכוכב קלע את שתי הזריקות הראשונות, אבל פספס את הזריקה השלישית שהייתה אמורה לקבוע שוויון 88 ולרנצקיס קלע אחת מהקו כדי לקבוע: 87:89 דרמטי לאולימפיאקוס.

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס עם מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
בקושי שיחק. ספאנוליס עם ספרופולוס/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully