וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלא מקום: כך הפך אנג'לו קלויארו לברומטר במכבי תל אביב

12.1.2021 / 14:30

הוא הושאר על תקן הסטופר ההגנתי, אבל הפך עם הזמן לשחקן מפתח גם בהתקפה. רק ווילבקין משחק יותר ממנו, ספרופולוס התעקש עליו ועומרי כספי אומר עליו ש"הוא תמיד עושה את הדבר הנכון". האם העובדה שהצהובים הפכו תלויים בנקודות של קלויארו היא עדות לסגל הבעייתי שבנו?

דני אבדיה מדבר על הבדלי האתלטיות בין ה-NBA לאירופה/מתוך חשבון הטוויטר של הוויזארדס

הצטיינותו של טיילר דורסי בניצחון של מכבי תל אביב בברלין, עם 25 נקודות, ריכזה אליה באופן טבעי את מירב תשומת הלב, והסתירה נתון מפתיע ומעודד עבור הצהובים: לראשונה העונה, קיבלה הקבוצה תרומה משמעותית מהפורוורדים שלה ביחד - 16 נקודות ו-6 ריבאונדים מאנג'לו קלויארו, 13 נקודות ו-5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים מדראגן בנדר.

בכלל, קלויארו הוא אחד שנהנה להשאיר את הבמה ואת הדיונים לאחרים, ובשקט האופייני לו הפך העונה לשחקן מפתח קריטי במכבי. הוא מקבל מיאניס ספרופולוס 28:29 דקות, כשהיחיד שנמצא על המגרש יותר ממנו - וגם זה, רק ב-17 שניות לערב, הוא סקוטי ווילבקין; 12 שחקנים שונים פתחו בחמישייה במשחקי היורוליג, אבל הוא היחיד, מלבד ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ', שעשה זאת כבר 17 פעמים לפחות.

המספרים של ג'לו, כך הוא מכונה בקבוצה, הם טובים כמו בעונתו הראשונה בתל אביב - 7.2 נקודות ו-4.2 ריבאונדים, כולל 36 אחוזים מחוץ לקשת, 1.1 חטיפות ו-1.6 אסיסטים. הוא מדורג שישי בנקודות, שלישי בריבאונדים ושני בחטיפות. במדד הוא רביעי בקבוצה, כך שהמחשבה עליו כעל עוד שחקן ברוטציה היא מוטעית. הנתונים מלמדים כי מדובר בבורג משמעותי מאוד, שבמידה רבה הפך גם לברומטר שתרומתו מייצגת במידה רבה את ההבדל בין הניצחונות להפסדים במכבי. זה לא רק מלמד עליו, אלא גם על בניית הסגל הלא מספיק טובה ומאוזנת של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
9.4 נקודות בניצחונות, 5.4 נקודות בהפסדים. קלויארו בברלין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

קלויארו קולע 9.4 נקודות ומוסיף 4.6 ריבאונדים ב-27 דקות בניצחונות של הקבוצה, לעומת 5.4 נקודות ו-3.8 ריבאונדים ב-29.7 דקות בלבד בהפסדים. גם בחלק מההפסדים הצמודים הוא היה מצוין - 9 נקודות בהפסד לאנאדולו אפס ו-15 נקודות פלוס 7 ריבאונדים בהפסד הדרמטי בוולנסיה.

ההצגה בברלין באה דווקא אחרי תקופה שבה קלויארו סבל מפיחות יחסי במעמדו. השיפור שחל ביכולתו של דראגן בנדר, שקפץ בחודש האחרון מ-17 ל-22 דקות ומ-4.1 ל-9.6 נקודות, בא על חשבונו של האמריקני בפן ההתקפי - והוא צנח בארבעת המשחקים הקודמים ל-4.5 נקודות (אף שמספר הדקות שלו לא נפגע). אלא שכאמור, מכבי תל אביב זקוקה לתפוקה התקפית, שאינה בהכרח סימן ההיכר שלו.

"זה היופי בג'לו", סיפר אחד מאנשי מכבי השבוע, "הוא עושה את המקסימום שהוא יכול. אתה לא תראה אותו כופה דברים, אבל אם מבקשים ממנו להיות יותר מעורב, הוא ייקח שחקן עם הגב לסל ויזרוק שלשה ברגע הנכון. הוא כמעט ולא טועה, תמיד עושה את הדבר הנכון".

עוד בוואלה!

עומרי כספי: "לא מכיר הרבה קבוצות שהיה להן את מחסור השחקנים שלנו"

לכתבה המלאה

ההיסטוריה של קלויארו במכבי תל אביב יכולה למלא ספר. נבן ספאחיה הביא אותו ב-2018 מבאנדירמה הטורקית, אבל הפריחה שלו הגיעה רק תחת ספרופולוס, והצהובים מימשו עליו את האופציה בלחץ המאמן היווני בעלות של 600 אלף דולר. אבל כעבור שבועות ספורים, כשעומרי כספי חתם, קלויארו הוזז הצידה, לא התלבש בליגה וביורוליג והתבקש למצוא קבוצה.

רק כשכספי נפצע, קלויארו נרשם ביורוליג, ובחזרת הליגה מהקורונה גם נרשם לזירה המקומית והיה דומיננטי בזכייה באליפות. בקיץ האחרון הוא חתם על חוזה על סך 750 אלף דולר לשנתיים, משמעותית פחות ממה שהיה לו בשנה לפני כן, אבל ביחס לעובדה שכמעט מצא את עצמו מחוץ לסגל, מדובר מבחינתו בהישג.

לא רק ספרופולוס מעריך את קלויארו. גם כספי מכבד אותו מאוד. "אני מאוד אוהב לשחק עם אנג'לו, הוא אחד הברומטרים שלנו בהגנה, והערך שהוא נותן לנו על המגרש הוא גבוה. הוא תמיד עושה את המהלך ההגנתי וההתקפי הנכון, יודע לקחת שחקנים בפוסט אפ ולסחוט עבירות, שם את הגוף בשביל הקבוצה, לוקח ונותן פאולים חזקים. הוא משחק בעמדות 3 ו-4, תמיד ממלא מקום, אין הרבה שחקנים שיכולים לתת כזה ערך בשתי העמדות. שחקן נהדר לקבוצה, אוהב לחתוך, אני אוהב למסור לו, כיף לשחק איתו".

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי עם אנג'לו קלויארו. דני מרון
"אני מאוד אוהד לשחק עם אנג'לו". עומרי כספי עם קלויארו/דני מרון

לאיש במכבי תל אביב או בסביבתה אין טיפת טענה לקלויארו, אבל העובדות סביב הסיפור שלו קצת מספרות את סיפורה של מכבי העונה. "כמה קבוצות יורוליג היו לוקחת את קלויארו אם לא אנחנו? מעט מאוד", אומר אחד המקורבים למערכת, "בסופו של יום, מדובר בפועל שחור שבהרבה קבוצות לא משחק כל כך הרבה דקות, אבל במצב המיוחד שנוצר כאן העונה - הוא הפך להיות אחד השחקנים הכי חשובים במבנה הקבוצתי".

לכל אחת מהקבוצות שמדורגות מעל מכבי תל אביב בטבלת היורוליג יש שחקן התקפה איכותי בעמדות הפורוורד: אלה לא רק ניקולה מירוטיץ' בברצלונה או וויל קלייברן בצסק"א מוסקבה, אלא גם אלברטו אבלדה בריאל מדריד, מתיאוש פוניטקה בזניט סנט פטרסבורג, שאבון שילדס באולימפיה מילאנו, אכילה פולונארה בבאסקוניה, קרונו סימון באנאדולו אפס וכמובן ולדימיר לוצ'יץ', שכיכב בבאיירן מינכן עד שהושבת בגלל פציעה.

"גם יאניס, עם כל האהבה שלו לקלויארו, הסכים לא לרשום אותו בעונה שעברה אחרי שהתעקש עליו", מזכיר גורם המקורב למכבי. "ברור שאם היו אלטרנטיבות ראויות בכסף שהוא מקבל, אולי זה היה נראה אחרת בקיץ. בסופו של דבר הייתה מגבלה מאוד משמעותית של כסף, קלויארו הוא שחקן שרץ בקבוצה ואוהבים אותו, והוא התאים מאוד. מה שקורה השנה, קרה איתו ועם דיאנדרה קיין לפני שנתיים - יאניס נותן המון דקות לשחקנים שהחלק החזק אצלם הוא הגנה. כשיש מסביבך שחקני התקפה טובים, זה עובד, אבל כשיש שחקנים פחות טובים, הקבוצה פחות מצליחה".

גם הערב (שלישי, 21:05) מול אולימפיאקוס, קלויארו יהיה שם כדי לקרב את הצהובים לתמונת המאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף. גם אם הנקודות לא יהיו שם, המלחמה, המרפקים וההחלטות הנכונות שהוא מביא איתו, יגרמו לספרופולוס להשאיר אותו ל-25 דקות לפחות על הפרקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully