וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעוד תואר MVP? "אין הרבה זריקות שסטפן קרי לא מסוגל לקלוע"

גולדן סטייט מתמוגגת מהכוכב שסיפק הצגה מול הקליפרס: "איום ברגע שהוא עובר את קו האמצע". וגם: הדרבי של משפחת בול והרצף של אינגלס

דני אבדיה מדבר לאחר ניצחון הבכורה על מינסוטה/מתוך הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

באמצע הרבע השלישי הלילה (בין שישי לשבת), מצאה עצמה גולדן סטייט נואשת. לוס אנג'לס קליפרס הוליכה ב-22 הפרש והיתה בדרכה הבטוחה לניצחון שני ברציפות על הווריירס - אלא שלסטפן קרי היו תכניות אחרות. ה-MVP לשעבר להט, הוליך קאמבק אדיר וסיים עם 38 נקודות, 9 שלשות ו-11 אסיסטים. זה נגמר ב-105:115, ושימו לב לנתון הבא: כשסטף קולע 30 נקודות או יותר העונה, הווריירס במאזן מושלם של 0:5. כשזה לא קורה, הם על 4:0. לאורך כל הקריירה שלו, הוא במאזן 39:141 במשחקים בהם קולע 30 נקודות או יותר.

"זה היה די אדיר, בהתחשב באיך 28 הדקות הראשונות נראו", אמר קרי בסיום. "שלחו אלי כל מיני שומרים ופשוט הייתי צריך למצוא את האיזון ולעשות את המהלכים הנכונים. לקח לי קצת זמן להגיע לזה, אני משתדל להיות חכם עם הכדור. אם אני מצליח ליצור זריקות ולשנות את המומנטום, יש הרבה תשומת לב עלי ואז אחרים יכולים להיכנס למשחק. אהבתי את הצורה בה הגבנו". וזו לא היתה סתם תגובה: ב-15 הדקות האחרונות, ניצחה גולדן סטייט 20:52.

חבריו לווריירס עדיין מנסים להתרגל לתופעה. "לפעמים אני צריך להזכיר לעצמי שאני איתו בקבוצה", הודה אריק פסקל. אני כל כך רגיל לראות את הדברים האלה בטלוויזיה. אני צריך להזכיר לעצמי, 'רגע, אתה משחק עם סטף'". אנדרו וויגינס הוסיף: "הוא קולע זריקות שגורמות לך להגיד 'וואו!' אין הרבה זריקות שהוא לא מסוגל לקלוע. ברגע שהוא עובר את קו האמצע, הוא איום. כשהוא מתחמם, פשוט תשב ותצפה בו".

מי שכבר רגיל להופעות שכאלה הוא סטיב קר. כשנשאל כיצד הכוכב שלו עשה זאת שוב, השיב: "קודם כל, בגלל שהוא סטפן קרי, אין הרבה מה להוסיף. הוא עושה את זה כל כך הרבה זמן ויש סיבה שהוא זכה שנתיים רצוף ב-MVP. בדרך כלל עם סטף, כשיש לו משחק לא כל כך טוב, במשחק הבא הוא מתאושש. הוא מצא מרווחים בהגנה והתחמם".

קרי הקדיש בסיום את הניצחון לפרד קסט, הסטטיסטיקאי של הווריירס, שיצא לפנסיה אחרי 57 שנים במועדון. לאחר השריקה לסיום, לקח הכוכב את העובד הוותיק אל מתחת לסל ונתן לו לקלוע. "זה היה רגע מגניב", אמר קר. "כל כך יפה לראות. החבר'ה חתמו על הכדור ונתנו לו אותו".

בצד המפסיד, הקליפרס שוב קרסו - לא בפעם הראשונה העונה. "אנחנו חייבים להשתנות", אמר קוואי לאונרד, "חייבים להשתפר". פול ג'ורג' הסכים: "אנחנו חייבים להיות טובים יותר, כולנו, זה הפסד קבוצתי שצריך לגרום לנו להתאמץ יותר. כששחקן מתחמם ככה זה מוריד לחץ מכל יתר השחקנים, יש להם שחקן שמהווה איום מכל נקודה על המגרש וזה מדרבן את כולם. עדיף שהדברים הללו יקרו לנו בשלב מוקדם של העונה".

טיירון לו הוסיף: "במחצית הראשונה עשינו עבודה טובה, ואז הוא פשוט התפוצץ במחצית השנייה. הרגשתי שגם נתנו לו קצת יותר חופש. הרבע השלישי שלנו היה איום ונורא הגנתית. נתנו להם זריקות פנויות".

* הרצף המופלא של ג'ו אינגלס הגיע לסיומו: אחרי 384 משחקי עונה סדירה רצופים בהם לקח חלק, שחקן מכבי תל אביב לשעבר נאלץ להחמיץ התמודדות. זה קרה בשל כאבים בגיד האכילס, שגרמו לו להחמיץ משחק ראשון מאז ה-16 בדצמבר מול ניו אורלינס. אם כוללים גם את משחקי טרום העונה, הרי שאינגלס שיחק 418 משחקים רצופים - הרצף הארוך ביותר ב-NBA, עד הלילה. "אם אני בריא, אני משחק", הסביר. מאמנו ביוטה קווין סניידר אמר: "הוא היה משחק אם היה יכול, כבר פעמים רבות הוא שיחק למרות כאבים". הרצף הארוך ביותר שייך כעת לקורי ג'וזף, עם 274 משחקים רצופים. הרצף הארוך בכל הזמנים, אגב, שייך לאיי סי גרין מהלייקרס, ששיחק 1,192 משחקים רצופים בשעתו.

* לאמלו בול כמעט הפך לשחקן הצעיר בכל הזמנים שקובע טריפל דאבל, אך הרוקי של שארלוט סיים בסופו של דבר עם 12 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים "בלבד" ב-110:118 על ניו אורלינס. היה זה ניצחון מתוק במיוחד בהתחשב במי שעמד בצד השני - אחיו, לונזו בול, שהיה חלש עם 5 נקודות בלבד. "זה הרגיש נורמלי", אמר לאמלו. מאמנו ג'יימס בורגו החמיא: "לזה אנחנו מצפים ממנו. זה כאילו הוא כבר עשה את בעבר, הרגע לא מפחיד אותו. הוא שחקן פנטסטי".

* עדיין לא ברור האם פילדלפיה תוכל להופיע למשחק מול דנבר הלילה. הסיקסרס מחכים לתוצאות בדיקות קורונה של שבעה שחקנים לאחר שסת' קרי נמצא חיובי, וכרגע, יש להם שישה שחקנים בלבד שנמצאו כשירים: בן סימונס ולצידו שחקני הספסל דווייט הווארד, טוני בראדלי, טייריס מקסי, אייזאה ג'ו ודקוטה מתיאס. לא מן הנמנע כי יהיה זה המשחק השני העונה שנדחה, לאחר שדבר דומה קרה למפגש בין יוסטון ואוקלהומה סיטי ביום פתיחת העונה. לרוקטס היו אז שבעה שחקנים בריאים בלבד.

* הלייקרס נאצלו לעבוד קשה לפני שניצחו את שיקגו 115:117 ללא אנתוני דייויס. "בעשרת המשחקים הראשונים, הייתי נותן לנו ציון טוב, וזה בסדר", אמר לברון ג'יימס, שסיים עם 28 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. "צירפנו חמישה שחקנים חדשים לרוטציה ואנחנו עדיין לומדים אחד את השני. יש לנו עוד הרבה מקום להשתפר, וזה מעודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully