וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק זמן טלוויזיה: מערכת ה-VAR ממשיכה לגבות קורבנות, הסגר יעזור?

6.1.2021 / 14:00

ההתבטאות המיותרת של תירוש, האיום של תבריזי בכנס המקצועי, הטעויות הקשות של גרינפלד וליאני. הסגר יכול לעשות טוב לאיגוד השופטים שצריך להתמודד כל מחזור העונה עם ביקורות וטעויות

תקציר: הפועל חיפה - עירוני קרית שמונה 2:0/ספורט 1

הסגר השלישי שייכנס לתוקפו בין חמישי לשישי ואשר ישבית את הכדורגל לתקופה של שבועיים, יאפשר לאיגוד השופטים להעמיק את החיפושים אחר פתרון לבעיות שלא מפסיקות לצוץ סביב השימוש במערכת ה-VAR ובכלל. כך למשל בשלושת הימים האחרונים, בשני מחזורים שונים, מצאה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים לפחות שתי טעויות ברורות שהיו יכולות להימנע עם שימוש נכון ב-VAR.

אתמול במשחק בין הפועל חיפה לעירוני קרית שמונה טעה השופט אוראל גרינפלד כשלא הרחיק בכרטיס אדום את רועי קהת אחרי עבירה ברוטלית על סער פדידה. גרינפלד הבינלאומי היה צריך לשלוף כרטיס אדום, אבל הסתפק בצהוב שגוי. מי שהיה ב-VAR היה לירן ליאני, שופט בכיר בעצמו, ולא ברור לגורמים באיגוד כיצד הוא לא קרא לגרינפלד לשנות את החלטתו אחרי שראה את האירוע במצלמות.

רונית תירוש יושבת ראש איגוד השופטים. שלומי גבאי
בעיני רבים באיגוד, היא הייתה צריכה להימנע מההתבטאויות שלה. תירוש/שלומי גבאי

המקרה הזה בולט על רקע האמירות של יושבת ראש איגוד השופטים רונית תירוש שבעיני רבים באיגוד, הייתה צריכה להימנע מההתבטאויות שלה אחרי שעירוני קרית שמונה קופחה מול מכבי תל אביב לפני כשבועיים ונפסק לחובתה פנדל בתוספת הזמן. תירוש אמרה אז כי היא חשה לא בנוח אל מול מקבץ הטעויות שהיו לחובת קרית שמונה וצוטטה בכלי התקשורת אומרת שליבה יוצא לאיזי שרצקי. היא גם הבטיחה לשלוח למשחקי קרית שמונה שופטים בכירים אך אמש כששלחה שניים מהבכירים ביותר הם שגו במקרה קהת כשהפעם המרוויחה היתה קרית שמונה. גם לפני עשרה ימים קרית שמונה נהנתה מביטול פנדל לחובתה על ידי ה-VAR. הביטול היה מוצדק אז כי העבירה על שחקן הפועל כפר סבא הייתה מחוץ לרחבה. גם אם מדובר בצירוף מקרים, עדיין העובדות הן שאחרי התלונות של קרית שמונה וההתבטאויות של תירוש, בשני משחקיה האחרונים נהנתה הקבוצה של שרצקי מהחלטות שיפוט. הראשונה נכונה והשנייה מאמש שגויה.

טעות נוספת שהייתה ב-VAR, אירעה במשחק מהשבת האחרונה בין מכבי נתניה להפועל באר שבע. במצב של יתרון 0:1 לקבוצה של יוסי אבוקסיס פסק אלי חכמון על פנדל לטובת באר שבע בעקבות נגיעת יד ברחבה של אקינשולה אקיניימי בלם מכבי נתניה. ארז פפיר קרא לחכמון לפסול את הפנדל בטענה ליד תומכת הצמודה לגוף. חכמון שנחשב לשופט טוב בדרך כלל כשהוא על עמדת ה-VAR, הלך למסך ואכן קיבל את ההמלצה לפסול את הפנדל. הוועדה המקצועית משוכנעת כי שני השופטים טעו ושהפנדל היה צריך להיבעט.

ארז כלפון יושב ראש מנהלת ליגת העל חותם על שת"פ עם התאחדות הכדורגל של איחוד האמירויות. מנהלת ליגת העל, אתר רשמי
במנהלת מקוננים על הפסקת הליגות. כלפון/אתר רשמי, מנהלת ליגת העל

בשבוע שעבר נערך באיגוד השופטים כנס מקצועי בזום. המשבץ איתן תבריזי אמר במהלך הכנס בין היתר: "אנחנו מסירים את הכפפות. עד היום התחשבנו והבנו כשהיו טעויות, בעיקר כשזה קשור ל-VAR, אבל לא עוד. אנחנו נחמיר מצד אחד עם הטעויות ונלך עם מי שלא טועה בלי לעשות חשבון כמה משחקים הוא שפט. מי שיפסוק נכון, ירוץ קדימה בלי הפסקה".

במנהלת הליגות מקוננים על הפסקת הליגות וגם אוהדי הכדורגל עצבניים, אבל דומה שפסק הזמן הזה יכול לעשות קצת טוב לאיגוד השופטים שהיה נתון באחרונה להרבה ביקורת. לא בטוח שההפסקה הזו תחזיר את הכדורגל ללא טעויות, אבל תירוש ואיגוד השופטים יצטרכו למצוא פתרונות אחרת המשך העונה יהיה זהה ובכל שבוע יתעסקו כאן בטעויות של שופט כזה או אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully