וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה תודיע: ליגת העל תחודש ב-23 בינואר. האימונים יימשכו גם בלאומית?

6.1.2021 / 16:15

ראשי הליגה התאכזבו מהחלטת משרד הבריאות להפסיק את הכדורגל לשבועיים, אבל מתכוונים לקבוע עובדות בשטח עם הודעה שתכלול תאריכים חדשים. יו"ר המנהלת כלפון: "לחצנו וניסינו, אבל משרד הבריאות התעקש". המנהלת מחכה להחלטת הממשלה בנוגע לליגת המשנה

תקציר ה-1:1 בין הפועל באר שבע לבין מכבי חיפה/ספורט 1

(עדכון ראשון: 7:05)

אחרי האכזבה הגדולה נוכח החלטת משרד הבריאות מאמש (שלישי) להפסיק את פעילות הליגות המקצועניות בסגר שיכנס לתוקף ביום חמישי בחצות, במנהלת הליגות לכדורגל נערכים לשלב הבא. בכוונת המנהלת "לקבוע עובדות בשטח" ולפרסם תאריכים חדשים לקיום המשחקים, כאשר כצעד ראשון יפורסם שהמחזור שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע הקרוב (החל מה-9 בינואר), ישוחק ב-23 בינואר.

על פי מה שהובטח בשיחות שהתנהלו אתמול עם שר התרבות והספורט חילי טרופר ועם יושב ראש מנהלת הליגות ארז כלפון, הפסקת הפעילות בליגת העל בכדורגל תהיה לשבועיים בלבד גם אם הסגר השלישי יימשך במדינה לתקופה ארוכה יותר. מכאן הביטחון שניתן כבר לקבוע לוח חדש.

גם בכל הנוגע לליגה הלאומית מצפים במנהלת הליגות להמשך פעילות. המנהלת דרשה שכמו בליגת העל, גם בליגת המשנה יוכלו להמשיך בשגרת האימונים - גם אם לא יתקיימו משחקים.

"זה מאכזב. לחצנו וניסינו, אבל ההתעקשות של משרד הבריאות היתה משמעותית ולכן ליגת העל תיפסק החל מיום חמישי בלילה", אמר כלפון אחר חצות. "חצי הכוס המלאה היא בעובדה שהקבוצות יוכלו להמשיך להתאמן בסגר וזה יאפשר לנו לחדש את הליגה מיד בתום השבועיים שנכפו עלינו. אני מאמין שאם זה יסתיים בכך, אנחנו נוכל להשלים את העונה באמצעות מחזורים שנוסיף באמצע השבוע ונוכל לעמוד גם בהפסקה הזו. אנחנו נחדש את הפעילות בדיוק במקום שבו נפסיק אותה מחר בלילה".

כלפון הוסיף: "לא הרמתי ידיים בכל מה שקשור להפעלת ליגת העל ואני עדיין אנסה לשכנע וגם חשוב לנו להמשיך באימונים של הליגה הלאומית כמו בליגת העל ואת זה גם ננסה להשיג. בכל מקרה אני שב ומדגיש בפני הקבוצות לעמוד מול השחקנים ולהזכיר את חובת הבידוד הביתי כדי שלא ניתקל במקרים של תחלואה והתפרצות קורונה במועדונים. כל אחד צריך להיות אחראי על עצמו ולדאוג לשמור על מתווה של בית, אימון, בית. אין לנו ברירה אחרת. לפחות נוכל הפעם להתאמן כרגיל ולחזור לנקודה בה הפסקנו".

שחקני מכבי חיפה נטע לביא, עופרי ארד, צ'ארון שרי מאוכזבים. לילך וייס רוזנברג
בלי באסה, עוד שבועיים חוזרים. הכדורגל/לילך וייס רוזנברג

בבוקר פרסמה ההתאחדות הודעה בה נכתב: "בעקבות מצב התחלואה בארץ וההחלטה הצפויה של הממשלה על הטלת סגר כללי ומחמיר, התכנסה אתמול אחר הצהריים ועדת ההיגוי למשבר הקורונה של ההתאחדות לכדורגל במטרה לדון בהשלכות האפשריות. חרף העובדה שכבר לפני שבועיים החליטה הממשלה על עצירת כלל האימונים והמשחקים בליגות ב' ו-ג', כמו גם כלל הליגות לנוער ולילדים (גברים ונשים), הבהירו חברי הוועדה והמשתתפים בדיון כי ההתאחדות לכדורגל תפעל ככל יכולתה לטובת חזרה מלאה לאימונים ולמשחקים בכלל הליגות במהירות האפשרית ובכוונתה להבטיח את סיום עונת 2020/21 על כר הדשא, גם אם הדבר יצריך את הארכת העונה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון: "עצירת האימונים והמשחקים כבר לפני שבועיים, כמו גם הסגר הכללי הצפוי, מציבים אתגר גדול עבורנו אבל אנחנו נחושים לעשות כל שלאל ידינו במטרה לחזור במהירות האפשרית לפעילות בכלל הליגות ובמפעל גביע המדינה, כך שעונת 2020/21 תגיע לסיומה במקום היחיד בו היא ראוי לעשות זאת - כר הדשא. ההתאחדות לכדורגל נערכה מבעוד מועד לאפשרות שנגיף הקורונה והתחלואה הגוברת יחייבו עצירות במהלך העונה, גובשו ואושרו פורמטים חדשים ולוחות זמנים ריאליים ואנחנו משוכנעים כי גם בזכות קצב החיסונים המרשים נעמוד באתגר האדיר שניצב בפני הענף. ידענו בכל פעם לחזור חזקים יותר וערוכים בהתאם, וככל שהעצירה הפעם תהיה קצרה יחסית כך ישובו השחקנים והשחקניות בליגות ובגילים השונים לפעילות מהר ככל האפשר. אנחנו בקשר רציף ופורה עם שר הספורט, שר הבריאות וכל גורם רלוונטי, הם מבינים היטב את ההכרח הספורטיבי להשיב את הפעילות בענף ויחד נצלח גם את הסגר השלישי, האחרון כך כולנו מקווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully