וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-VAR הוא האויב הכי גדול של השופטים: המצב המשונה בליגת העל

26.12.2020 / 13:00

מערכת הווידאו הייתה אמורה לסייע לאנשי המשרוקית לקבל את ההחלטות הנכונות ולצמצם את הביקורות כלפיהם, אבל הפכה למעמסה שגורמת גם לשופטים שסומנו כהבטחות לשלם מחיר. תשאלו את שלושת השופטים שלא שובצו למחזור הקרוב בגלל שלא עמדו בסטנדרטים

תקציר הניצחון הדרמטי של מכבי תל אביב על עירוני קרית שמונה 0:1/ספורט 1

מערכת ה-VAR היא אמצעי שנועד לסייע לשופטים לקבל את ההחלטות הנכונות, אבל בינתיים היא יושבת עליהם לא פעם כאבן ריחיים וחושפת אותם לטעויות של עצמם. את ההוכחות אפשר למצוא בקלות: לא פחות משלושה שופטים לא ישובצו למשחקי המחזור ה-13 בליגת העל, מכיוון שהוועדה המקצועית מצאה שהם טעו בהחלטות שלקחו במעורבות מערכת ה-VAR.

דניאל בר נתן שהיה שופט הווידאו שלשום בין מכבי תל אביב לעירוני קרית שמונה ואשר קרא לשופט המרכזי שניר לוי כדי לתת פנדל לזכות מכבי תל אביב בתוספת הזמן, הורד מהמשחק היום בין הפועל חיפה להפועל חדרה בו גם היה צריך לשמש כשופט VAR.

שופט הכדורגל דניאל בר נתן. שלומי גבאי
שילם מחיר מיידי. דניאל בר נתן/שלומי גבאי

בר נתן כבר קיבל שיבוץ למשחק וכאמור בשל הטעות שעשה, לא יהיה היום במשחק על עמדת הוידאו, ובמקומו שובץ לירן ליאני שישפוט את הדרבי התל אביבי מחרתיים. אגב, עוזר השופט של ליאני בדרבי יהיה דודו ביטון הוותיק והמוערך. מה שמעניין הוא שביטון ישב שלשום ליד בר נתן על מערכת ה-VAR, תמך לגמרי בהחלטה להעניק פנדל למכבי תל אביב, אך כאמור הוא לא הורד מהשיבוץ לדרבי הקרוב וזאת כאמור בניגוד לבר נתן שדווקא נענש והושעה.

במקביל להחלטה שהתקבלה בנוגע לבר נתן, גם השופט המרכזי בבלומפילד שלשום שניר לוי, שניגש למסך וקיבל את המלצת בר נתן, לא ישפוט במחזור שייפתח כאמור הערב. לוי, בנו של שופט העבר מאיר לוי, נחשב להבטחה באיגוד ובוועדה המקצועית ציפו שהוא לא יקבל את עמדת בר נתן ולא יפסוק לפנדל.

עוד בוואלה!

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים הודתה: הפנדל שניתן למכבי תל אביב היה שגוי

לכתבה המלאה
איתי שכטר, שחקן מכבי תל אביב, עם שניר לוי, השופט. ., אריאל שלום
היה מקבל הרבה נקודות זכות אם היה פוסק אחרת. שניר לוי/אריאל שלום, .

השופט השלישי שלא שובץ למחזור הקרוב הוא שלום בן אברהם. הוועדה מצאה שהוא טעה במשחק בין מכבי חיפה לבני יהודה באמצע השבוע שעבר כאשר קרא לשופט אוהד אסולין וביקש לפסוק לפנדל לטובת מכבי חיפה. על ההמלצה השגויה שלו, נותר בן אברהם ללא משחק במחזור הקרוב. לעומת זאת די ברור שאסולין, אחיה הצעיר של השופטת לילך אסולין, זכה לנקודות זכות על העמדה האיתנה שהציג מול ה-VAR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully