וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מדי תמרורי אזהרה: המבחן הגדול של הוועדה להעברת זכויות

30.12.2020 / 13:00

האתר של השיח' נסגר, אנשי הקשר שלו נעלמו ("אל תסבכו אותי, עניתי על מה שאני יודע") וגם הוא עצמו פתאום ניתק מגע למשך שבוע. הוועדה להעברת זכויות אמורה להחליט מחר האם לאשר את עסקת המכירה של בית"ר לבן ח'ליפה. אישור בתנאים הקיימים עלול להוביל לפארסה אחת גדולה

תקציר ה-1:2 של מ.ס. אשדוד על בית"ר ירושלים/ספורט1

ביום חמישי אמור השיח' חמד בן ח'ליפה לעמוד בזום מול הוועדה להעברת זכויות, בתקווה להפוך רשמית לבעלים של 50% מבית"ר ירושלים. עד כה בוהקות נורות האזהרה סביב העסקה והשיח' עצמו, נורות שמחייבות את הוועדה לעשות חקירה מקיפה ויסודית לפני שהיא מאשרת אותה.

לא סוד הוא שיש הרבה סימני שאלה סביב בן ח'ליפה - החלפת השם, העובדה שאף עיתונאי אמירתי לא הוזמן למסיבת העיתונאים ולא רשאי לכתוב על העסקה, אתר האינטרנט של השיח', אליו הופנו העיתונאים על ידי המועדון, פשוט נעלם ביום בו הוגשו המסמכים לבקרת התקציבים, לקראת הפגישה בוועדה להעברת זכויות ועוד. אגב, לא נהוג לסגור אתר עסקי, שמהווה את הפנים של האדם והעסק, בגלל איומים, כך שתחושת הבעייתיות גוברת.

לכל אלה אפשר להוסיף את מהירות הבזק בה בוצעה עסקה של מאות מיליונים, כזאת שהתקיימה מהר יותר ממכירת רכב בין שני אנשים פרטיים. גם לאחר החתימה נקבעה פגישת דירקטוריון בין הצדדים, ב-14 בדצמבר, ישיבה שלא התקיימה עד היום. במהלך השבועיים וחצי האחרונים היה גם שבוע שבו השיח' ואנשיו נעלמו לבית"ר, לאחר מכן נטען כי מדובר באביו של השיח' או אחד מבני המשפחה שהיה חולה ולכן היה עיכוב בהעברת המסמכים הדרושים לוועדה. לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת שאת המסמכים הללו לא אמור לספק השיח', אלא קשת של אנשים סביבו שמטפלים לו בכל הנושאים הללו, כיאה לאיש עסקים מיליארדר.

משה חוגג עם השייח' חמד בן חליפה, בעלי בית"ר ירושלים צופים במשחק. אתר רשמי בית"ר ירושלים, אתר רשמי
עדיין רב הנסתר על הגלוי. חוגג עם בן ח'ליפה/אתר רשמי, אתר רשמי בית"ר ירושלים

ואם נגענו בפמליה שעוטפת, או אמורה לעטוף, את בן ח'ליפה, נציין עוד כי היו לו שני מקורבים, עימם היינו בקשר עם תחילת השיחות ולקראת מסיבת העיתונאים שבישרה על חתימת העסקה. אחריה השניים נעלמו. אחד אמר בשיחה האחרונה כי "עניתי על מה שאני יודע, אל תסבכו אותי מעבר לכך", ואילו השני נעלם לגמרי, מספר הטלפון לא קיים יותר, כאילו נעלם מעל פני האדמה.

יותר מדי דברים התגלו בתקופה מאוד קצרה על מנת להבין שרב הנסתר על הגלוי. הנסתר הזה הוא בדיוק מה שהוועדה להעברת זכויות צריכה לבדוק היטב ולחשוף לציבור. לא מספיק להסתכל על מסמכים, להסתמך על בדיקה קצרה בת יומיים, לחתום בפגישת זום עם השיח' ולאשר. הסיפור הרבה יותר מורכב. ייתכן שבגלל הסיטואציה הרגישה הוועדה צריכה להיעזר במוסדות המדינה כדי לרדת לעומק הדברים.

ככל שבן ח'ליפה הוא אכן השותף האמיתי וגם ההצהרות הכלכליות שלו נבדקו בקפידה וכספים יינתנו לחליטה - אהלן וסהלן, אך אם ראג' סאהני, שלקח חלק בכל הפגישות ובחתימה, או אדם אחר בעל ממון עומד מאחוריו, זה כבר סיפור אחר לגמרי. ברגע שבן אדם הוא הפנים ומאחוריו עומד אדם אחר מסיבות לא ברורות, הוועדה להעברת זכויות מחויבת לרדת לעומק הדברים ולקבל החלטה רק לאחר שיש לה את כל המידע האמיתי מולה.

רובי ריבלין עם אלי אוחנה משה חוגג. מתוך טוויטר, צילום מסך
בית"ר כבר קיבלה את ברכת הדרך מהנשיא, אבל יכול להיות שהיא צריכה להיעזר במדינה כדי לרדת לעומקם של דברים/צילום מסך, מתוך טוויטר

האחריות של הוועדה היא קודם כל כלפי מאות אלפי אוהדי בית"ר ירושלים ברחבי הארץ, שרובם פשוט עומדים מהצד ולא מבינים מה הולך כאן. אלה שהתנגדו לעסקה מרגישים את הנפילה שבדרך ושמחים, ואילו אלה שתמכו בחוגג ובעסקה לקחו צעד אחורה ומרגישים שקורים כאן יותר מדי דברים שלא עובדים לטובת בית"ר ירושלים ועתידה. כדי לפתור את הסוגייה הזאת, הוועדה להעברת זכויות צריכה לעשות עבודה יסודית וחקירה מקיפה על מנת לקבל את כל הפרטים לפני אישורו של השיח' כשותף בבית"ר.

אם היא לא תעשה את זה והדברים יתגלו בהמשך, זאת תהיה פארסה נוספת ובושה אחת גדולה עבור ההתאחדות לכדורגל.

בבית"ר ירושלים ובהתאחדות לכדורגל סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully