וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות של דוניס והאיש שבאמת חסר: היום שאחרי הפיטורים במכבי תל אביב

24.12.2020 / 6:38

דחיקת הוותיקים למרות ההפצרות, חוסר המקצועיות ("פעם אחת לא קיבלנו ממנו טיפים איכותיים על היריבות"), והצורך בעוד דמות ניהולית. בקרית שלום מסבירים מה לא עבד עם היווני, וגם: הצ'אנס של ואן לוון שמתחיל מול קרית שמונה (20:00, ספורט 3) והמתווה הדרוש להחזרת זהבי

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 0:0/ספורט 1

אחרי פיטורי גאורגיוס דוניס אמש (רביעי), במכבי תל אביב מבינים שהמועדון חייב מנכ"ל חזק וסמכותי עם עדיפות לכזה שיש לו הבנה בכדורגל. האחרון שעשה את התפקיד הזה הוא בן מנספורד ובמכבי תל אביב מפנימים שכל מאמן שיבוא במקום דוניס, יהיה חייב לצידו דמות ניהולית בעלת שיניים שתסייע מול השחקנים.

אפילו שחקנים בקבוצה שחלקם היו מרוצים אמש מהמהלך של מיטש גולדהאר, דיברו על כך שלאורך זמן לא משנה מי יהיה המאמן, חובה על המועדון למצוא את איש הניהול הזר שיהווה כתובת בטוחה לשחקנים ויהיה זה שישמש גם משענת למאמן.

"יותר מכל צריך אדם כמו מנספורד במערכת והיה נהדר אם היו מחזירים אותו", אמר אמש שחקן בקבוצה. "מאמן חזק כמובן צריך, אבל לידו צריך עוד איש ניהול עם ידע מקצועי. אם לא מנהל מקצועי, צריך לפחות מנכ"ל עם הבנה בכדורגל". האידיאל מבחינת מכבי תל אביב הוא להנחית גם מנכ"ל זר וגם מנהל מקצועי זר, אבל פונקציה אחת מבינים במועדון שצריך למלא בהקדם.

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כל הזמן אותם משפטים באסיפה בלי הרבה עומק". גאורגיוס דוניס/ברני ארדוב

עיקרי הדברים

  • במכבי תל אביב מבינים את הצורך בדמות ניהולית נוספת
  • חוסר המקצועיות של דוניס: "לא נתן כלים לפצח יריבות"
  • דחיקת הוותיקים: דוניס לא הבין את החשיבות החברתית
  • ההזדמנות של ואן לוון הערב והפנייה האפשרית לאיביץ'
  • המתווה להחתמת ערן זהבי למרות חוקי רשת הביטחון

עוד בוואלה!

המהלך הבא? מכבי תל אביב שוקלת לפנות לוולאדן איביץ' וערן זהבי

לכתבה המלאה

בתוך כך, שחקנים במכבי תל אביב העידו אמש כי הבעיה הכי גדולה עם דוניס היתה נעוצה בהיותו איש מקצוע לא מספיק טוב. "אפילו פעם אחת לא קיבלנו ממנו טיפים איכותיים על היריבות", גילה שחקן בקבוצה. "אתה יוצא למשחק חוץ. עושה וידאו על היריבה, אבל בתכלס לא נותן מפתחות לניצחון ולא כלים לפצח את היריבה. כל הזמן אותם משפטים באסיפה בלי הרבה עומק".

לא רק בפן הזה איבד דוניס את חדר ההלבשה. שחקנים ותיקים כמו איתי שכטר, טל בן חיים ואבי ריקן נדחקו אצלו לשוליים והוא לא ספר אותם. מדובר בשחקנים שהם כוח בחדר ההלבשה ובמישור החברתי הם דומיננטיים. היווני לא הבין עד כמה השחקנים האלה משפיעים על היום יום בקרית שלום וגם כשברק יצחקי אמר לו להשתמש בהם יותר, דוניס לא הקשיב. שחקנים בקבוצה טענו עוד כי דוניס רחוק מלהיות אדם שלילי או כזה המנותק ומרוחק מקבוצתו, אבל הוסיפו שהאיכות המקצועית הירודה שלו השפיעה רבות על הקשר שלו עם השחקנים.

שחקני מכבי תל אביב, איתי שכטר, אבי ריקן. דני מרון
דוניס לא הבין את השפעתם על חדר ההלבשה. איתי שכטר ואבי ריקן/דני מרון

מי שיעמוד על הקווים הערב מול עירוני קרית שמונה (20:00, ספורט 3) הוא פטריק ואן לוון שהחל את העונה עם השחקנים עד שדוניס הגיע. ההולנדי רוצה לאמן את הקבוצה והוא עשוי לקבל את ההזדמנות במיוחד אם יפתח הערב ברגל ימין וינצח בדרבי בשבוע הבא. אם לא יהיה שינוי תחת ההולנדי, ישקלו במכבי תל אביב לפנות לוולדאן איביץ' שנמצא בלונדון, וכזכור פוטר מווטפורד רק לפני ארבעה ימים.

בתקופה הזו לא פשוט להביא מאמן חדש לישראל ולכן אם ואן לוון לא יצליח, הניסיון הראשון יהיה לצרף את המאמן הסרבי. באשר לערן זהבי, אם יוחלט להחזיר אותו, יצטרכו במועדון להגיע איתו למתווה כספי שלא יפגע בחובת הקיצוץ התקציבי שחל על מועדון העונה כדי שיהיה זכאי לקבל את הכספים של רשת הביטחון. משמעות הדבר שיהיה צורך בפרישת תשלומים לשנים הבאות.

תקציר: ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן מחמיץ פנדל מול טוונטה. GettyImages
פרישת תשלומים כדי לא לפגוע ברשת הביטחון? ערן זהבי/GettyImages

דוניס ואנשי הצוות שלו יעזבו ככל הנראה בלי לפגוש את השחקנים פעם נוספת. קרוב לוודאי שבזמן שהקבוצה תהיה היום בבית מלון לקראת המשחק היוונים יגיעו לקרית שלום לאסוף את החפצים שלהם. את המשחק בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית נגד שחטאר דונייצק דוניס כבר יראה רק בטלוויזיה. במועדון יודעים שחלק מהכסף הרב שהוא עזר להכניס דרך ההופעות באירופה יכסה את פיצויי הפיטורים שלו, אך בסופו של דבר הוא ייזכר כאחד המאמנים הגרועים שהיו במכבי תל אביב מאז כינון עידן הזרים תחת גולדהאר.

אוהדי מכבי תל אביב, הייתם רוצים לראות את דור מיכה חוזר בינואר?

כן
לא
5426 משתתפים

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully