וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס גדול היה שם: כך הצליחה מכבי תל אביב להפתיע את ברצלונה

19.12.2020 / 7:40

כשנותרו 3:33 לסיום, ברצלונה הוליכה בבטחה 63:67. מאז? קלאתיס וקוריץ' החטיאו 5 שלשות, מירוטיץ' (93 אחוזים מהעונשין ביורוליג) פספס 2 זריקות רצופות מהקו, סמית'ס נחסם על ידי בלייזר וגם היגינס פספס. השחקנים חגגו, בנדר הצטיין, ווילבקין ייבדק

דני אבדיה מדבר אחרי משחק הבכורה בקדם העונה/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

עיקרי הדברים

  • חגיגות במכבי תל אביב אחרי הניצחון המפתיע בברצלונה
  • שאראס מפרגן לצהובים: "לקח לנו זמן להבין את תוכנית המשחק שלהם"
  • אוסף הדברים המוזרים שהתרחש בסיום שהוביל לניצחון
  • ערב השיא של דראגן בנדר שעשוי להישאר
  • ההחלטה לפתוח עם אותלו האנטר ולא עם אנטה ז'יז'יץ'
רולאנדס סמיתס שחקן ברצלונה מול דרגאן בנדר שחקן מכבי תל אביב. Quality Sport Images, GettyImages
יישאר צהוב? בנדר/GettyImages, Quality Sport Images

1. מכבי תל אביב רשמה את אחד הניצחונות הגדולים שלה בשנים האחרונות ביורוליג כשהפתיעה אמש (שישי) את ברצלונה בחוץ 67:68. בזכות הניצחון עלתה הקבוצה למאזן של שישה ניצחונות מול שמונה הפסדים, כשהיא מנצחת שלושה מארבעת משחקיה האחרונים, והיא נמצאת בפער של שני משחקים בלבד ממקום שמוביל בסוף העונה לפלייאוף היורוליג. הניצחון הגיע 15 שנה פחות יומיים מאז הניצחון הקודם על ברצלונה בחוץ.

השחקנים צהלו ושמחו בחדר ההלבשה בסיום. עם ההחטאה של קורי היגינס פרצו אנשי הקבוצה אל הפרקט כדי לחגוג והשמחה המשיכה גם לתוך חדר ההלבשה. בקבוצה חשו כי זה ניצחון גדול שייתן להם את הדחיפה להמשך הדרך, במיוחד לאחר ההפסד המאכזב באמצע השבוע נגד וילרבאן.

השחקן המצטיין היה דראגן בנדר עם 15 נקודות, כשטיילר דורסי עם 14 משלו רושם גם כן משחק טוב. אלייז'ה בריאנט עם 10 נקודות ו-5 אסיסטים, וסקוטי ווילבקין עם 7 נקודות ו-6 אסיסטים תרמו את חלקם, ואותלו האנטר שקלע את הסל שנתן את הניצחון רשם 10 נקודות ו-5 ריבאונדים מצידו.

"עוד משחק קשה בחוץ, המשכנו להילחם כקבוצה, אני נותן קרדיט למאמן ולתוכנית המשחק שלו", אמר טיילר דורסי בסיום, "זה ניצחון טוב בשבילנו, אנחנו צריכים להמשיך עם זה כי יש לנו הרבה משחקים בבית עכשיו. הגיע לנו לנצח אחרי הרבה הפסדים צמודים שהיו לנו".

ווילבקין סיכם מצידו: "המחצית הראשונה הייתה קצת איטית מבחינת הנקודות, במחצית השנייה שתי הקבוצות קצת יותר השתחררו, אבל התמקדנו במהלכים האחרונים כדי לעצור אותם, במיוחד בהתקפה האחרונה. עשינו עבודה נהדרת בהגנה. ניצחון בנקודה אז הדברים הקטנים ניצחו את המשחק, ריבאונד פה, נקודות מהעונשין שם, זה מה שהביא לנו את הניצחון הזה". ווילבקין נפצע במהלך בו עלתה מכבי ליתרון, 10 שניות לסיום, וייבדק עם החזרה לארץ.

בריאנט הוסיף: "אני חושב שהמאמן נתן לנו את הביטחון ואמר לנו שאנחנו מכבי תל אביב, אנחנו הולכים להילחם עד הסוף לא משנה מה התוצאה, ואני חושב שניצחנו בגלל זה. נהנה מהניצחון הזה, ומחר נתחיל להתכונן למשחק הבא".

בצד המפסיד, בברצלונה נתנו הרבה מאוד כבוד למנצחת: "ידענו שהולך להיות קשה", אמר מאמן המפסידה שרונאס יאסיקבצ'יוס, "השחקנים התכוננו טוב, התקשינו מאוד התקפית במחצית הראשונה, לקח לנו זמן להבין את התוכנית של מכבי תל אביב. במחצית השנייה שלטנו במשחק אבל הדברים הקטנים מכריעים את המשחקים הגדולים, ריבאונד אחד, קליעת עונשין מהקו, החטאנו זריקות שיכלו לסגור את המשחק. לא הפסדנו בגלל חוסר מאמץ, חלק מהשחקנים שלי לא יכולים ללכת אחרי המשחק הזה כי הרוטציה הייתה קצרה".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. Quality Sport Images, GettyImages
לפעמים צריך מזל. ספרופולוס/GettyImages, Quality Sport Images

2. "לפעמים צריך מזל", כך אמר בגילוי לב יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים אחרי שפירט למה לקבוצתו הגיע לנצח את המשחק. כמה שהוא צודק. 3:33 לסיום המשחק העלה ניק קלאתיס את הקבוצה הביתית ליתרון 63:67, במה שיהפוך לנקודות האחרונות שלה.

אז מה היה לנו מבחינת ההתקפה של ברצלונה עד לסיום? קלאתיס החטיא שלשה, ניקולה מירוטיץ', עד השלב הזה 6 מ-6 מקו העונשין ו-43 מ-46 מהעונשין ביורוליג העונה, כ-93 אחוזים, החטיא שתי קליעות רצופות מקו העונשין. רונאלס סמית'ס נחסם על ידי עוז בלייזר, קייל קוריץ', עד לאותה נקודה במשחק 3 מ-5 מחוץ לקשת ובעונת היורוליג 27 מ-39 מתחום זה, 69 אחוזים מדהימים, מחטיא שלוש שלשות, מתוכן שתיים חופשיות לחלוטין, כשבאמצע קלאתיס מוסיף עוד החטאה מחוץ לקשת. במהלך האחרון קורי היגינס, 2 מ-2 מחוץ לקשת עד לאותו מהלך, החטיא את האפשרות לנצח.

"כנראה שכל המזל הרע שהיה לנו במהלך העונה הזאת התנקז לערב אחד", אמר אחד מאנשי הקבוצה בחיוך, "נקווה שזה מראה על שינוי במגמה הזאת מעכשיו".

אגב למרות המזל, במכבי תל אביב הדגישו שתי נקודות ברורות שהראו כי הם היו ראויים לניצחון. הנקודה הראשונה היא השליטה הברורה במדד - 59:87 לטובת הצהובים, והנקודה השנייה היחס אסיסטים-איבודים, שהראה על המשחק הטוב של הקבוצה. בנוסף ציינו כי הדקות הרעות של ברצלונה בסיום הגיעו אחרי 4 דקות בהן מכבי תל אביב לא הצליחה לקלוע ולו נקודה אחת.

שחקן ברצלונה פייר אוריולה מול שחקן מכבי תל אביב דראגן בנדר. באדיבות ברצלונה, אתר רשמי
״ניצחון גדול בשבילנו״. בנדר בהגנה/אתר רשמי, באדיבות ברצלונה

3. המשחק היה רגע השיא של בנדר במכבי תל אביב, בדיוק בימים שבהם הצהובים בוחנים אפשרויות בשוק השחקנים כדי לצרף שחקן ומתלבטים לגבי עתידו. בנדר רשם שיא קריירה עבורו ביורוליג עם 15 נקודות, ובפעם הראשונה במפעל הוביל את קלעי הקבוצה. הוא פתח בחמישייה ובפעם הראשונה הראה נחישות גם מתחת לסלים, מלבד הגנה טובה שהוא מציג באופן די עקבי בחודשים האחרונים.

"אני שמח שניצחנו, היה לנו שבוע קשה, אחרי שהפסדנו במשחק הקודם היינו במוטיבציה גדולה לנצח", סיפר הקרואטי. "מהרגע הראשון היינו אגרסיביים והגיע לנו לנצח, אנחנו צריכים לשפר דברים, לסגור את הרבעים טוב מאוד. זה ניצחון גדול בשבילנו ואני שמח שעשינו את זה".

כפי שפרסמנו לפני מספר ימים, במכבי תל אביב התקבלה החלטה עקרונית להאריך את האופציה על בנדר לתקופה נוספת, למרות שבמועדון קיימת הערכה לעבודה של השחקן. גורמים בקבוצה העריכו עוד לפני המשחק כי קיים סיכוי גבוה שבנדר יסיים את העונה בשורות הצהובים, אך ייתכן מאוד שזה יעשה במקביל להבאת שחקן בעמדה מספר 4.

קורי היגינס שחקן ברצלונה מול אותלו האנטר שחקן מכבי תל אביב. Quality Sport Images, GettyImages
הועדף בחמישייה. האנטר/GettyImages, Quality Sport Images

4. דבר משמעותי נוסף שקרה במשחק הייתה ההחלטה של ספרופולוס והצוות המקצועי להעניק את המקום בחמישייה להאנטר על חשבון אנטה ז'יז'יץ' שפתח בכל אחד מ-14 המשחקים הקודמים. במועדון שוחחו עם ז'יז'יץ' על ההחלטה לפני המשחק, כך שלא היה מדובר בהפתעה עבורו.

ההחלטה נבעה בעיקר מהיכולת המאכזבת של הסנטר הצעיר יותר, והרצון של הקבוצה לפתוח את המשחק בצורה טובה יותר לאור הנפילה שהייתה נגד וילרבאן ביום רביעי. במקביל האמינו במכבי תל אביב כי הורדת הלחץ של המקום בחמישייה מז'יז'יץ' והכניסה שלו למשחק תוך כדי השטף תעשה לו טוב. התוצאה? כמעט ואין שינוי במספרים - האנטר רשם 10 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-28 דקות, ז'יז'יץ' המשיך במגמה עם 2 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-12 דקות.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול ניק קלאתיס שחקן ברצלונה. Quality Sport Images, GettyImages
ייבדק בישראל. ווילבקין/GettyImages, Quality Sport Images

5. אמנם המיקום של מכבי תל אביב לא השתנה בזכות הניצחון הגדול בברצלונה, אבל הפער שלה מהמקום השמיני שמוביל לפלייאוף נשאר ריאלי ביותר, שני מחזורים לסיום הסיבוב הראשון. גם לאחר השלמות המשחקים, תהיה הקבוצה השמינית בטבלה עם 8 ניצחונות, כשהקבוצה במקום השביעי תחזיק ככל הנראה בניצחון אחד יותר. הפער בין מכבי תל אביב למקום בפלייאוף עומד על 2 ניצחונות.

הצהובים חזרו בטיסה ישירה לישראל ונחתו בארץ בשעות הבוקר. בניגוד למשחקים קודמים, שאחריהם הייתה הקבוצה צריכה להתכונן מיידית למשחק ליגה, היום יזכו השחקנים ליום חופשי ויחזרו ביום ראשון לאימונים לקראת המשחק נגד פנאתינייקוס שהוקדם ליום שלישי בשל הקדמת כל מחזור היורוליג לאמצע השבוע כדי לא להתנגש עם חגיגות חג המולד. שבוע לאחר מכן תפגוש הקבוצה ביד אליהו את זניט סנט פטרסבורג, גם ביום שלישי, כדי לא להתנגש עם חגיגות סוף השנה האזרחית. באמצע תפגוש הקבוצה את הפועל חולון לגמר גביע ווינר.

"זה אולי לוח המשחקים המרווח ביותר שיהיה לנו כל השנה", צחק אחד מאנשי הקבוצה אחרי הניצחון, "יש לנו מספיק זמן כדי להתאושש, נקווה שסקוטי בסדר ושנוכל לסגור את הסיבוב עם שני ניצחונות נוספים כדי להתחיל את הסיבוב הבא מעמדה טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully