וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במכבי תל אביב מבינים אחרי ההפסד: "ירינו לעצמנו ברגל"

17.12.2020 / 7:26

תחושת פספוס קשה אצל הצהובים אחרי הפסד החוץ בצרפת, קלויארו: "חפרנו לעצמנו בור". ז'יז'יץ' ממשיך לאכזב: "הוא איבד ביטחון, זה כבר די ברור שהוא הפחות טוב מבין שני הסנטרים שלנו". נמשכים המאמצים לצירוף שחקן נוסף, וגם: הנתון הלא מעודד לקראת ברצלונה

דני אבדיה מדבר אחרי משחק הבכורה בקדם העונה/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. מכבי תל אביב פספסה אמש (רביעי) הזדמנות לעשות צעד קדימה במאבקי הפלייאוף שלה ביורוליג כשהפסידה בצרפת לווילרבאן 84:81. הצהובים, שהפסידו ליריבה צרפתית לראשונה מזה 21 שנה, הידרדרו למאזן של חמישה ניצחונות ותשעה הפסדים ביורוליג, וינסו להתאושש כבר מחר במשחק החוץ בברצלונה.

סיפור המשחק באסטרובול היה המחצית הראשונה החלשה של הצהובים. הם ספגן 50 נקודות ב-20 הדקות הראשונות של המשחק, מתוכן 30 ברבע הראשון, וכבר היו בפיגור 14. במחצית השנייה הורידו את ההפרש עד ל-2 נקודות, אך לא הצליחו להפוך את הקערה וברגעי ההכרעה החטיא סקוטי ווילבקין הזדמנות להשוות עם שלשה קשה.

ווילבקין היה נקודת האור במשחק כשקלע 25 נקודות וסיים עם מדד 29. חוץ ממנו עוד שני שחקנים קלעו בספרות כפולות - אלייז'ה בריאנט עם 12 נקודות ודראגן בנדר עם 11 נקודות. טיילר דורסי היה נראה טוב יחסית במחצית השנייה אך סיים עם 7 נקודות בלבד כולל 1 מ-5 מקו העונשין, כריס ג'ונס שפתח בחמישייה קלע רק 6 נקודות ב-16 דקות ואפילו אותלו האנטר היה פחות טוב מהרגלו.

"התחלנו לאט, אפשרנו להם יותר מדי סלים קלים במחצית הראשונה וחפרנו לעצמנו בור", אמר אנג'לו קלויארו שקלע 7 נקודות והוסיף 4 ריבאונדים, "עד שהתחלנו להפוך את המשחק הגנתית ונכנסנו למשחק זה היה קצת מאוחר מדי. המשכנו להילחם ולא ויתרנו עד לסיום, אבל אנחנו צריכים להתחיל את המשחק טוב יותר ולשחק כדורסל טוב יותר במשך ארבעה רבעים".

"היינו צריכים לבוא יותר מפוקסים מהפתיחה, נלחמנו עד לסיום אבל אנחנו צריכים לבוא מהרגע הראשון מפוקסים", הוסיף אלייז'ה בריאנט. "הראינו הגנה טובה במהלך המשחק, שזה הדבר החשוב, כי יהיו ימים שהקליעות לא יכנסו ונחטיא עונשין, אבל אנחנו צריכים לבוא עם מנטליות כזאת מפתיחת המשחק".

האווירה בחדר ההלבשה של הצהובים לוותה בתחושה של פספוס, במיוחד לאור התוצאות הטובות של הקבוצה בשני המשחקים האחרונים וההרגשה הטובה שהמהפך בעונה מתקרב ובא. "אין דרך לומר את זה יותר טוב מאשר שירינו לעצמנו ברגל", סיפר אחד מאנשי הקבוצה מצרפת, "וילרבאן היא לא קבוצה חלשה כמו שכבר קראתי שהכתירו אותה בארץ. מי שראה אותה משחקת לאחרונה יודע את זה, אבל זה משחק שהיינו צריכים לנצח אם רוצים לעשות את הצעד לכיוון הפלייאוף".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. אדריאן הרבשטיין
מה קורה להגנה? ספרופולוס/אדריאן הרבשטיין

2. בשבועות האחרונים שיפרה מכבי תל אביב את היכולת ההגנתית שלה והחלה להזכיר במובנים רבים את הקבוצה שבעונה שעברה ניצחה כך משחקים רבים ביורוליג. לשיא היא הגיעה עם הניצחון בשבוע שעבר בבאסקוניה, כשעצרה את היריבה על 63 נקודות בלבד. אמש היא ספגה 50 נקודות במחצית הראשונה מהצרפתים, קבוצה שקולעת מעל 80 נקודות בניצחונות אך הרבה פחות בהפסדים, כולל 30 נקודות ברבע השני.

"היה רפיון כללי במחצית הראשונה, אבל לא רק שם. אמנם עצרנו את וילרבאן במחצית השנייה על 34 נקודות בלבד, אבל גם במחצית הזאת היו לנו לא מעט טעויות הגנתיות ברגעים קריטיים", סיפרו במכבי תל אביב בסיום, "יש לנו בעיה די ברורה להסתדר עם שחקנים גדולים כמו פאל, וראינו את זה גם בשבוע שעבר, אבל אם זו הייתה הבעיה היחידה שלנו, היינו מנצחים".

למרות ההגנה המשופרת במחצית השנייה, במכבי תל אביב עדיין ציינו שתי נפילות מנטליות במהלכה שמנעו מהקבוצה להשלים את המהפך. הראשונה הגיעה ב-3 הדקות הראשונות של הרבע השלישי, אז אפשרו הצהובים לווילרבאן לקלוע 10 נקודות, 4 מהן מריבאונד התקפה, ו-4 נקודות מקו העונשין אחרי עבירות מיותרות. הנפילה השנייה הגיעה באמצע הרבע הרביעי, כשממצב של פיגור 69:67 אפשרו הצהובים לווילרבאן לרוץ 2:11 במשך 4 דקות וכמעט לחרוץ את גורל המשחק.

אנטה ז'יז'יץ' מכבי תל אביב. דני מרון
ממשיך לאכזב. ז'יז'יץ'/דני מרון

3. בעוד חלק משחקני מכבי תל אביב לא רשמו משחק מרשים למדי, אנטה ז'יז'יץ' צירף עוד משחק חלש לרצף השלילי שלו, כשקלע 2 נקודות והוסיף 4 ריבאונדים בפחות מ-14 דקות על הפרקט. הסנטר הקרואטי הסתבך בבעיית עבירות מוקדמת, לא הסתדר עם מוסטפה פאל, ובדקות שלו על המגרש פיגרה מכבי תל אביב ב-10 נקודות. הפעם, גם לחברו לקו הקדמי האנטר לא היה משחק טוב, עם 8 נקודות ו-2 ריבאונדים, אך אצל האמריקאי היכולת מגיעה אחרי סדרה של משחקים טובים.

"זה כבר די ברור שז'יז'יץ' הוא הפחות טוב מבין שני הסנטרים שלנו, אבל מכאן ועד העובדה שהוא כמעט ולא תורם לאחרונה הדרך ארוכה", סיפרו בקבוצה באכזבה. בארבעת המשחקים האחרונים רשם הקרואטי 3.6 נקודות ו-3.3 ריבאונדים בממוצע בכ-14 דקות לערב. לפני הנפילה הזאת הוא רשם 10.7 נקודות ו-6.6 ריבאונדים בכמעט 22 דקות לערב. "הוא איבד ביטחון, וגם חלק מהפעולות הטובות שהוא עשה גם בפתיחת העונה הפחות טובה שלו, כבר לא נמצאות שם".

דראגן בנדר, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
היה טוב יחסית. בנדר/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. בניגוד לז'יז'יץ', מי שרשם משחק טוב יחסית לעונה שלו היה בנדר, שקלע 11 נקודות, כולן ברבע הראשון והשווה את שיא העונה שלו ביורוליג. כפי שפרסמנו, במכבי תל אביב נוטים להאריך את האופציה על בנדר בחודש נוסף, ולא לקבל החלטה לגביו כבר כעת, כשבמקביל עושים בקבוצה מאמצים גדולים על מנת לנסות ולצרף שחקן בעמדה מספר 4.

אחד המקורבים למועדון אמר בתום ההפסד לווירלבאן בתסכול: "אנחנו משחקים עונה שלמה בלי שחקן טוב בעמדה מספר 4. קלויארו נותן את מה שיש לו, אבל גם הוא עם סט יכולות מוגבל, עוז בלייזר לא עלה על הפרקט בצרפת, וגם לפני זה הוא משלים בסך הכול ומי יודע אם כספי יחזור להיות מה שחלמנו שיהיה בעונה שעברה. הציפיות מבנדר בתחילת העונה היו לא ריאליות, והטעות איתו בעמדה הזאת עלתה לנו לפחות בשני ניצחונות העונה, שאיתם היינו במקום אחר לחלוטין".

ניק קלאתיס שחקן ברצלונה. Quality Sport Images, GettyImages
ברצלונה מגיעה במומנטום. קלאתיס/GettyImages, Quality Sport Images

5. ואם ההפסד המאכזב לווילרבאן לא מספיק, אז מחר (22:00, שידור ישיר בספורט 5) יתמודדו הצהובים מול מוליכת היורוליג, ברצלונה, שמגיעה אחרי ניצחון ביתי קליל על חימקי מוסקבה. ניצחון החוץ היחיד של מכבי תל אביב על ברצלונה ביורוליג הגיע לפני 15 שנה, ומלבדו הפסידה מכבי תל אביב ליריבה הקטאלינית ב-11 משחקים נוספים בספרד.

אם ההפסד והיריבה לא הספיקו, אז המאזן של מכבי תל אביב במשחקי בק טו בק העונה רק ממחיש את המצב אליו יגיעו לפני המשחק מחר - הקבוצה הפסידה עד כה את כל חמשת משחקיה בשבועות בהם היא משחקת שני משחקי יורוליג. "הכול נגדנו לקראת המשחק הזה, אם נוכל להוציא משהו חיובי, שלא לדבר על ניצחון, זה יהיה על תקן כמעט נס", הודה אחד מאנשי הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully