וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן וושינגטון: "דני אבדיה בהחלט יכול לפלס את דרכו לחמישייה"

ברוקס מחמיא: "יש לדני סיכויים טובים". בוושינגטון מדווחים: "הוויזארדס מאוד אוהבים את הקשיחות שלו. הוא לא שחקן אירופי מצוי"

דני אבדיה מדבר אחרי משחק הבכורה בקדם העונה/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

דני אבדיה ממשיך להפתיע את וושינגטון. הערב (רביעי) התייחס מאמן וושינגטון סקוט ברוקס לסיכוייו של אבדיה להשתלב בחמישייה ואמר: "יש לו בהחלט סיכויים טובים. כמו שרוי האצ'ימורה השתלב בחמישייה כרוקי בעונה שעברה, גם דני יכול לפלס את דרכו לשם".

היום ניתחו העיתונאים בן מהיץ' ואנתוני צ'יטאדינו מהפודקאסט "Locked On Wizards" את הופעת הבכורה של אבדיה בטרום העונה, בה הראה לא מעט סימנים מעודדים, במיוחד בכל הקשור לקליעה מבחוץ שנחשבת לעקב אכילס שלו.

"היה כיף במיוחד לצפות בדני. אחרי שוושינגטון בחרה בו בדראפט, לא התלהבתי ממנו כמו אחרים, ומבחינתי אחוזי הקליעה שלו היו נורה אדומה. אני חושב שזו גם הסיבה שהוא נפל עד לבחירה התשיעית בדראפט. אבל במשחק הראשון הוא נראה בטוח בעצמו, והזריקה שלו נראתה חלקה לגמרי", אמר מהיץ'. "לא נראה שיש שום בעיה עם הקליעה שלו. גם יכולת המסירה שלו בלטה מאוד לטובה. אמנם הוויזארדס לא זקוקים לו במיוחד כמנהל משחק, הם לא מחפשים אף סקוטי פיפן או למאר אודום, הם זקוקים לו כפליימייקר משני בחלק מהזמן. אם הוא ימשיך לשחק ברמה הזאת, אין ספק שהוא יפתח בחמישייה".

"אהבתי מאוד את התגובות של אבדיה. הוא ממש מתעצבן כשקולעים עליו, וזה משהו שגם סקוט ברוקס אמר שהוא רואה באימונים", הוסיף צ'יטאדינו. "הוא מוכן למלחמה, וזה יוצא דופן עבור רוקי. וושינגטון מאוד אוהבת את הגישה שלו, היא מרוצה מאוד מהקשיחות שהוא מראה. הוא לא נראה בשום אופן כמו שחקן אירופי מצוי".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. האתר הרשמי של וושינגטון וויזארדס, אתר רשמי
מרשים גם באימונים. אבדיה/אתר רשמי, האתר הרשמי של וושינגטון וויזארדס

הבכורה הנפלאה של דני אבדיה בוושינגטון העלתה מחדש את שאלת החמישייה הפותחת של הוויזארדס. המאמן סקוט ברוקס אמר לפני משחקי ההכנה כי הישראלי הוא אחד משלושה מועמדים מובילים לתפקיד, כשהשניים האחרים הם טרוי בראון ואייזק בונגה: הראשון פתח לצד אבדיה וסיפק 14 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, השני עלה מהספסל בדרך ל-4 נקודות, 2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים.

"לפני המשחק הייתי אומר שבונגה הפייבוריט", אמר העיתונאי של "האתלטיק" פרד כץ בפודקאסט העוסק בוושינגטון. "אני הייתי פותח עם בונגה. אם דני יתפוצץ במשחקים הבאים כנראה שזה לא היה יוצא דופן. אני מוכן לשנות את דעתי. הסיבה היא שהכישורים של בונגה מתאימים יותר מול שחקני חמישייה - הכישור הגדול ביותר שלו הוא ההגנה, וכשהוא משחק נגד שחקני ספסל, היתרונות שלו קצת מתבטלים. זה קצת כמו אנדרה רוברסון באוקלהומה סיטי".

חברו לתכנית בן סטנדינג, גם הוא מ"האתלטיק", הסכים: "זו עונה מוזרה, אני לא יודע אם הרעיון של להעלות אותו מהספסל הוא רע. מי עדיף שיהיה איתו - ראסל ווסטברוק או איש סמית'? אני קצת מרגיש שעדיף סמית'. ווסטברוק זו רכבת הרים, הוא לא רכז קלאסי. סמית' ישלב את כולם וזו יכולה להיות סביבה נוחה יותר לדני. אני גם חושב שבכל חמישייה צריך מישהו שיכול לעשות את העבודה השחורה ובונגה מתאים יותר, דני ישתלב בצורה אורגנית יותר בחמישייה השנייה. יכול להיות שהוא פייבוריט כרגע, אבל לדעתי קצת יותר נכון שבונגה יפתח".

על הבכורה המושלמת של אבדיה אמר כץ: "לא אכפת לי שהוא היה עם 6 מ-6, או שקלע 3 מ-3. הזריקה עדיין נראית קצת עקומה, אאמין שהוא יהיה קלע של 40 אחוז כשהזריקות ייכנסו לאורך זמן, אבל מבחינתי מה שבלט זה לא הקליעות. אמרתי בעבר שאני חושב שהדבר הכי אנדרייטד בשחקן זה לקבל החלטות טובות מאוד מהר מאוד, והוא עשה את זה - מצא קלעים בפינה, כבר יש לו שינויי קצב, כמו בסיום המחצית הראשונה. היה נראה שנוח לו מאוד, ומבחינתי זה היה הכי בולט. הוא יכול היה לקלוע 2 מ-6 ולא 6 מ-6, ועדיין הייתי מדבר ככה. הוא שיחק עם ראוותנות שלא רואים בדרך כלל משחקנים בני 19 במשחקם הראשון מול קווין דוראנט וקיירי אירווינג".

סטנדינג הוסיף: "אני לא משווה את דני ליאן וסלי, אבל יש מקום להשוואה. עם וסלי היו נורות אזהרה בגלל קליעות העונשין, ואז הוא הגיע וראו שאין לו ביטחון על הפרקט. וושינגטון לא עזרה לו. כשראיתי את דני, מיד חשבתי - הו, נוח לו מאוד על הפרקט. כשהכדור הגיע אליו הוא קיבל החלטות מהירות, אבל הוא לא ניסה להיפטר ממנו. הוא הרגיש נוח מאוד, לא משנה באיזו נקודה, אפילו שהוא בן 19. הוא שיחק מול קווין דוראנט וקיירי אירווינג וזה לא ריגש אותו".

עוד בוואלה!

בוושינגטון ממשיכים להחמיא: "דני אבדיה מסוגל להפוך לשחקן מפתח בשנה הראשונה"

לכתבה המלאה

עדיין לא ברור האם אבדיה יפתח בחמישייה במשחק טרום העונה הקרוב מול דטרויט בלילה שבין חמישי לשישי. ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל צפויים לקבל דקות ראשונות, בניגוד לדאוויס ברטאנס שעדיין אינו כשיר ב-100 אחוז. "מידת האכפתיות של דני כל הזמן גבוהה מאוד", אמר אמש ברוקס על הישראלי הצעיר שלו.

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully