וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - הפועל חיפה: דוניס משוכנע שמצא את הבעיה ושולח מסר למי שמתוסכל

עודכן לאחרונה: 12.12.2020 / 20:08

מאמן האלופה לא אוהב את הטענות על הרוטציה הקצרה ושחקנים מתוסכלים, מזהה את הבעיה בהגנה ומבהיר שהקשר שלו עם חניכיו טוב. דן ביטון בספק להפועל חיפה, ריקן או טב"ח מועמדים לפתוח במקומו. התלבטות בין עידו שחר ורז שטיין בצד השני (ראשון, 20:45, ספורט 1)

מחזור 10הסתיים13/12/2020
מכבי תל אביב
  • כהן (32)
  • פשיץ' (58)
  • ריקן (89)
  • כהן (90, פנדל)
3:4
  • (21, פנדל) אראל
  • (26) ממן
  • (87) פדידה
הפועל חיפה
צפו בניצחון של מכבי תל אביב 0:1 על סיבאספור ששלח אותה לשלב הבא בליגה האירופית/ספורט 1

מכבי תל אביב

אחרי חגיגות ההעפלה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, מכבי תל אביב חוזרת לליגת העל ותפגוש מחר את הפועל חיפה (ראשון, 20:45, ספורט1) בתקווה לשפר את מאזנה בליגה המקומית שעומד רק על 50 אחוזי הצלחה. המאמן גיאורגיוס דוניס עוד מתלבט בנוגע ל-11 שיציב מחר בהרכב הפותח, אבל היה לו מסר חד להעביר לשחקנים שבאחרונה פורסם לא אחת שחלקם אינם מרוצים מכך שהם לא ברוטציה ושלמאמן אין כביכול קאדר מספיק רחב.

"מי שטוען שאני לא משתף מספיק שחקנים לא מתאר את המציאות", אמר דוניס בלילה שאחרי המשחק מול סיבאספור. "עד כה שיחקנו במשמרת שלי 11 משחקים באירופה, 8 בליגה ואת גמר גביע הטוטו. יש לנו 18 שחקנים בסגל שלפחות הופיעו בין 10 ל-12 פעמים עד כה. אני לא מהמאמנים שנותנים לשחקנים את חולצת ההרכב במתנה. שחקן צריך להראות לי רק באימונים שמגיע לו לשחק. השחקנים שלי יודעים היטב מה אני מצפה מהם. הדלת פתוחה בפני כולם, רק שיוכיחו לי שמגיע להם". דוניס הדגיש בעניין השחקנים: "איש לא יכנס ביני לבין השחקנים. את מה שיש לו לומר להם, הם שומעים ישירות ממני. אני אומר את הדברים לתקשורת כי אני נציג הקבוצה מול העיתונאים".

אחרי ההפסד למ.ס. אשדוד במחזור הקודם, משוכנע דוניס שהוא מצא את הפתרון לאיבוד הנקודות עד עכשיו. "מצאנו את הבעיה שלנו", אמר המאמן בביטחון. "אם אני בוחן את המשחק שלנו באשדוד, הם תקפו 5 פעמים וכבשו שלושה שערים. ממשחק ההתקפה שלנו אני מרוצה עד עכשיו. צריך לדעת לשמור על השער שלנו. לספוג כל כך הרבה שערים מכל כך מעט התקפות לא יאפשר לנו לזכות באליפות. כל המשחקים בארץ יהיו כך מעכשיו. אנחנו נשלוט בכדור, היריב ייצא למתפרצות ויתקיף כמה פעמים ואנחנו חייבים לשמור על השער שלנו. מעכשיו כל משחק עבורנו בליגה הוא גמר גביע".

מי שנמצא בספק למפגש מול הפועל חיפה הוא דן ביטון שהוחלף שלשום מול סיבאספור בגלל פציעה וכשירותו תיבחן באימון הערב ומחר לפני המשחק. במידה שיחמיץ את המשחק, עשויים אבי ריקן או טל בן חיים לפתוח במקומו. איתי שכטר יחזור לסגל אחרי שהיה מורחק וצפוי לקבל דקות.

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. AP
מצליח באירופה, מאכזב בליגה. גאורגיוס דוניס/AP

הפועל חיפה

אחרי הניצחון באמצע השבוע על הפועל תל אביב, הפועל חיפה פוגשת תל אביבית נוספת ותחסר שוב את יסמין בוריץ', וויליאם אגאדה ונס זמיר הפצועים. אחמד דראושה נפצע באימון בשישי ובקבוצה ממתינים לדעת מהי חומרת הפציעה שלו. למרות שבן והבה חוזר מעונש הרחקה עושה רושם שהמאמן חיים סילבס ייתן לגיא משפתי את הקרדיט בהרכב, בו אמור להמשיך גם רז שטיין לאחר שרשם משחק מצוין נגד הפועל תל אביב, אם כי עדיין קיימת התלבטות בינו ובין עידו שחר.

המאמן חיים סילבס אמר לקראת המשחק: "מגיע למכבי תל אביב ברכות וכל הכבוד על ההעפלה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, זה כבוד גדול לכדורגל הישראלי. ובלי קשר, תמיד צריך לכבד כשמשחקים מול האלופה. נצטרך להגיע למגרש ולתת פייט אמיתי, לנסות לנצל יתרונות שלנו ואולי חסרונות שלהם במשחק הזה. אנחנו שיחקנו ברביעי אז זה שהם שיחקו בחמישי לא אמור לעשות הבדל. כל הקבוצות בלו"ז צפוף כרגע, יהיה משחק קשה מאוד גם פיזית. נגיע מוכנים וננסה לנצח".

רן קדוש, שוער הפועל חיפה. דני מרון
ימשיך לחפות על חסרונו של יסמין בוריץ'. רן קדוש/דני מרון

טריוויה

* 119 מפגשים נערכו בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי תל אביב מובילה 30:54 בניצחונות ועוד 35 משחקים לא הוכרעו.

* הפועל חיפה לא ניצחה את מכבי תל אביב מאז ה-1:2 בחוץ במרץ 2018. בשבעת המשחקים מאז היו ארבעה ניצחונות צהובים ושלוש תוצאות תיקו.

* מכבי תל אביב ספגה 10 שערים בשמונה משחקי ליגה עד כה - כמות זהה לזו שספגה בכל העונה שעברה.

* חיים סילבס ניצח את מכבי תל אביב עם הפועל רעננה בספטמבר 2015 (1:2 בבלומפילד) ומאז היו עוד 13 מפגשים שבהם השיג שתי תוצאות תיקו לעומת 11 הפסדים.

* הפועל חיפה דייקה בכל 17 הפנדלים האחרונים שלה בליגת העל, מאז שמהראן לאלה החמיץ (וכבש מהריבאונד) מול דלה איינוגבה והפועל אשקלון בדצמבר 2016. על 12 מהפנדלים האלה חתום גל אראל שקבע שיא ליגה חדש, אחרי שעקף את ה-11 מ-11 של אשר בלוט משנות ה-50'.

הרכבי הקבוצות

שופט: דוד פוקסמן
אצטדיון: בלומפילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully