וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תתחזק בינואר. דוניס: "אין מאמן טוב ממני ביוון ובקפריסין"

11.12.2020 / 6:20

הצהובים ינצלו חלק מהסכום הגדול שנכנס לקופה כדי לשדרג את הסגל ויתמקדו בחיפוש אחר קשר זר, למרות שגם חיזוק בעמדות אחרות נלקח בחשבון. סבוריט מאותת להנהלה לקראת סיום חוזהו, זהבי עדיין בגדר פנטזיה, דוניס קיבל ביטחון: "אימנתי קבוצות גדולות, אני מבין בלחץ"

צפו בניצחון של מכבי תל אביב 0:1 על סיבאספור ששלח אותה לשלב הבא בליגה האירופית/ספורט 1

הניצחון 0:1 אמש (חמישי) על סיבאספור שהעלה את מכבי תל אביב לשלב 32 הגדולות בליגה האירופית והגדיל את ההכנסות מהמפעל לעונה לקרוב ל-50 מיליון שקל, יוביל לחיזוק הקבוצה בחלון ההעברות של חודש ינואר.

למכבי תל אביב יש כרגע רק שלושה זרים דומיננטיים. אנריק סבוריט, שהשער שלו העלה את הקבוצה משלב הבתים, לואיס הרננדס שהולך ומשתפר ממשחק למשחק ואלכסנדר פשיץ' שמצדיק עד עכשיו את צירופו. על הספסל מחכה ברוב המשחקים אדוארדו גררו ומאורוש ניקוליץ' מכבי תל אביב לא מקבלת דבר כבר שנתיים.

לקבוצה יש מקום להתחזק בשחקנים זרים והחיפוש יתמקד במציאות קשר עושה משחק בדומה לדן ביטון, אם כי במועדון יפזלו גם לשחקנים זרים בעמדות אחרות. לא מן הנמנע שגאורגיוס דוניס יבקש שחקן חיזוק מהטריטוריה היוונית שהוא מכיר היטב. בכל הקשור לישראלים, ברור ששמו של ערן זהבי תמיד מסתובב סביב הקבוצה וכל עוד הוא לא ייטמע בפ.ס.וו איינדהובן ויהדוף מעליו את המבקרים בהולנד, הוא תמיד יכול לבוא בחשבון מבחינת מכבי תל אביב, אם כי ספק אם זה יהיה רלוונטי לעונה הזו.

אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב עם ניק בלקמן. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
חיזוק זר בדרך. סבוריט חוגג אמש/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
  • מכבי תל אביב תנצל חלק מהכסף שהרוויחה מההעפלה באירופה לחיזוק זר
  • המאמצים יתמקדו בחיפושים אחר קשר, אבל ייתכן חיזוק גם בעמדות נוספות
  • אנריק סבוריט מאותת להנהלה לקראת סיום חוזהו בתום העונה: "טוב לי פה"
  • גאורגיוס דוניס מגיב לשמועות שיוחלף: "אין מאמן טוב ממני ביוון ובקפריסין"

המשחק אמש מול הטורקים בבלומפילד היה השיא של כמה ימים מאוד לחוצים עבור המועדון ובעיקר עבור דוניס. אחרי ההפסד למ.ס. אשדוד בתחילת השבוע, המאמן היווני היה על הכוונת, כאשר גם התקשורת הקפריסאית ליבתה את האש כשפרסמה שמכבי תל אביב פנתה למאמן אנורתוזיס פמגוסטה, טימור קצבאיה. עם הלחץ הזה הגיעה מכבי תל אביב ומאמנה שיכול היה להתרווח אמש על כסאו במסיבת העיתונאים ולהוציא בפעם הראשונה מאז שבא, את אשר על ליבו.

"אני מבין בלחץ ואני יודע מה התקשורת יודעת לייצר", ירה. "הייתי שחקן במועדונים גדולים ביוון וגם באנגליה ואימנתי מועדונים גדולים כך שהלחץ מבחינתי מוכר, אבל הלחץ לא מגיע מהתקשורת או מהאוהדים, אלא מהתוצאות וכשאין תוצאות טובות, יש לחץ. אלה חיי כמאמן ואני מקבל את זה על עצמי".

דוניס העלה הילוך: "אתמול במסיבת העיתונאים נשאלתי על ידכם בתקשורת מה דעתי על שמועות מקפריסין שרוצים להחליף אותי. זה מקצועי? בעיניי זה לא מקצועי לשאול אותי שאלה כזו, כי אין ביוון ובקפריסין מאמן טוב ממני. זו לפחות דעתי".

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
הרוויח את האמון. דוניס/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט

מכבי תל אביב ניצחה אמש לא במשחק גדול שלה. אנריק סבוריט שכבש שער נפלא היה אחד החלשים בקבוצה במחצית הראשונה. פתיחת המשחק הייתה סבירה מבחינת מכבי תל אביב, אבל ב-20 הדקות האחרונות של הקבוצה במחצית הראשונה, השחקנים ירדו לאחור, הזמינו התקפות טורקיות ונראו מאוד מבוהלים ולחוצים. דוניס סיפר בסיום מה עשה בחדר ההלבשה בהפסקה: "אמרתי להם: 'למה עצרתם?'. אמרתי: 'למה הפסקתם ללחוץ ולהיות קומפקטיים?'. הסברתי להם שסיבאספור צריכה להיות יותר לחוצה כי היא חייבת להבקיע ולנצח. אנחנו צריכים לשחק בשקט ובביטחון".

את שער הניצחון אמש כבשה מכבי תל אביב כשעברה לשחק תוך כדי המחצית השנייה עם שלושה בלמים. דוניס הכניס את אופיר דוידזאדה במקום דן ביטון שנפצע והסיט את סבוריט לעמדת הבלם השמאלי משם הוא החל את התנועה הנהדרת שלו שהסתיימה בשער לחיבורים. סבוריט יסיים בתום העונה חוזה של שלוש שנים במכבי תל אביב ועדיין לא ישב לסגור על הארכת חוזה. אמש אותת למערכת כשאמר: "טוב לי במכבי תל אביב והמועדון יודע זאת. נראה לאן הדברים יתפתחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully