וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב יודעים: "צריכים להיות שם כשמכבי חיפה תתחיל לאבד נקודות"

29.12.2020 / 7:14

אחרי תקופה לא פשוטה, במכבי תל אביב חגגו את הניצחון הגדול על הפועל תל אביב עם שירים וריקודים בחדר ההלבשה. ההצלחה של ואן לוון עם ייני, הפריחה של יונתן כהן והפרגון של בן חיים: סיכום ה-0:4 הצהוב בדרבי

תקציר ה-0:4 של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב/ספורט1

עיקרי הדברים

  • שחקני מכבי תל אביב חגגו את הניצחון הגדול בחדר ההלבשה
  • ואן לוון בדרך לקבל את ההודעה הרשמית שהוא ימשיך עד סוף העונה
  • התרומה הנהדרת של שרן ייני הוותיק
  • בן חיים מפרגן לאלמוג: "הוא העתיד של מכבי תל אביב יותר ממני"
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ., אריאל שלום
אחרי ניצחון כזה, מגיע להם לחגוג. שחקני מכבי תל אביב/אריאל שלום, .

1. הניצחון הגדול 0:4 על הפועל תל אביב בדרבי אמש (שני) שהצטרף לשלוש הנקודות שאספה מכבי תל אביב ביום חמישי האחרון אחרי הניצחון על עירוני קרית שמונה, ממקם הבוקר את האלופה במקום השני בתום הסיבוב הראשון. זו הפעם הראשונה שמכבי תל אביב ממוקמת שנייה בטבלה העונה אבל המרחק שלה ממכבי חיפה הוא עדיין גדול. במועדון שמחו כמו שלא שמחו הרבה זמן עם שירים וריקודים בחדר ההלבשה בבלומפילד, אבל עדיין זוכרים בקבוצה שיש להם פער של שמונה נקודות לסגור וכבר במחזור הבא ממתינה מכבי פתח תקוה לה מספר נקודות זהה, אותה מכבי פתח תקוה שניצחה בבלומפילד במחזור הראשון וחשפה למעשה את הבעיות שיש למכבי תל אביב העונה בליגה. אלא שהניצחון המוחץ עם הכדורגל הטוב שהציגו הצהובים במחצית השנייה, נותן גם ביטחון שאולי בכל זאת הקרב על התואר לא אבוד. אחד משחקני מכבי תל אביב אמר: "זה מאוד פשוט. לנו אסור לאבד עוד נקודות, אנחנו צריכים לחכות למשבר מקצועי של מכבי חיפה וכמובן נהיה חייבים לנצח אותה במפגש הישיר בינינו באמצע החודש הבא. אבל הכי חשוב, אנחנו צריכים להיות שם כשמכבי חיפה תתחיל לאבד נקודות".

פטריק ואן לוון. אריאל שלום, אריאל שלום
צפוי להמשיך עד לתום העונה. ואן לוון/אריאל שלום, אריאל שלום

2. פטריק ואן לוון חיכה לרגע הזה הרבה זמן והוא המנצח הגדול של חמשת הימים האחרונים. מי שהובא למועדון לפני יותר מארבע שנים כדי לגדל שחקנים במחלקת הנוער, נודה מהקבוצה הבוגרת בשנתיים של ולאדן איביץ' וקיבל שדרוג בקיץ כשהפך לחצי מנהל מקצועי בבוגרים, מסתובב הבוקר בתחושה שהוא סוף סוף בדרך לזכות בהכרה שהוא כה רצה כמאמן הבוגרים. הבעלים מיטש גולדהאר היה זה שבסופו של דבר הימר עליו ביום רביעי שעבר כשפיטר את גאורגיוס דוניס בשיחת טלפון ובעל הבית אוהב מאוד לפגוע בול ובינתיים, הוא עם 100 אחוזי הצלחה. ואן לוון כמה להמשיך ולהיות המאמן והוא בדרך לקבל את ההודעה הרשמית שהוא ימשיך עד סוף העונה. במקביל במכבי תל אביב מחפשים מנכ"ל או מנהל מקצועי ואולי אף את שני התפקידים.

פטריק ואן לוון מאמן זמני מכבי תל אביב עם שרן ייני. אריאל שלום, אריאל שלום
נתן הרבה השקעה. ייני עם ואן לוון/אריאל שלום, אריאל שלום

3. ואן לוון מחזיק באוריינטציה של צעירים כיוון שבא ממחלקת הנוער, אבל אתמול הלך עם הוותיקים. את טל בן חיים היה ברור שהוא שולח להרכב והוא גם התלבט לגבי איתי שכטר, אבל לא רצה לפגוע באלכסנדר פשיץ'. אולם הושטת היד האמיתית שלו לעבר הוותיקים, באה הכי טוב לידי ביטוי עם ההחלטה ללכת עם שרן ייני כמגן ימני. שנים שהקפטן לא עשה את התפקיד הזה מהדקה הראשונה, אבל ואן לוון ידע שהוא הולך על זה כדי להרוויח את ייני במגרש. הוא עדיין העדיף את לואיס הרננדס ואיתן טיבי כבלמים, אבל רצה גם את ייני על הדשא. בחודש שהוא חוגג 34, ייני נתן הרבה השקעה על הקו ולא מן הנמנע שימשיך כך גם במחיר של תרומה התקפית נמוכה ממה שמכבי תל אביב יכולה לקבל מהתפקיד הזה כשמאור קנדיל ממלא אותו.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ., אריאל שלום
"כל פעם שיונתן יהיה קבוצתי, הוא ירוויח את הגול שלו"/אריאל שלום, .

4. את בן חיים ופשיץ' ואן לוון החליף. גם דור פרץ שכבש את השער הראשון והחשוב הוחלף. היחיד מהחלק הקדמי שנשאר עד הסוף היה יונתן כהן. ואן לוון רוצה לקבל יותר מכהן ומתכוון לשבת עליו חזק כי הוא משוכנע שמכבי תל אביב יכולה להרוויח ממנו עוד הרבה יותר. כהן חיפש את חבריו הרבה יותר מבדרך כלל. הוא גם בישל לאילון אלמוג והתחיל במהלך שהסתיים בשער של פשיץ'. בסוף הוא גם קיבל אסיסט נהדר מדן ביטון וגמר את המשחק כשהוא כובש את השער הרביעי ועוד ברגל ימין הפחות חזקה שלו. "כל פעם שיונתן יהיה קבוצתי, הוא ירוויח את הגול שלו", היה מי שאמר. "התקרית שלו ושל פשיץ' ביום חמישי, כנראה פתחה לשניהם את העיניים שהם צריכים לתת יותר".

אילון אלמוג שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. אריאל שלום, אריאל שלום
העתיד של מכבי תל אביב. אלמוג/אריאל שלום, אריאל שלום

5. אבל דומה שמבין השחקנים, מי שהלך אמש לישון עם החיוך הכי גדול הוא בן חיים. רק שבוע עבר מהמשחק בטדי בו נכנס רק בדקה ה-89 אצל דוניס ועוד שיחק כמגן, ועד ההחלטה של ואן לוון ללכת איתו בהרכב ולקבל ממנו איתות שהוא חוזר למה שהיה לפני שנמכר לצ'כיה. בן חיים שמח בשביל אלמוג, שכנראה יחלק איתו את הדקות על העמדה, אחרי הגול שכבש אלמוג. "הוא העתיד של מכבי תל אביב יותר ממני. אני אוהב אותו כמו שאוהבים אח צעיר", פירגן בן חיים לאלמוג. על כך שאלפי אוהדים לא יכלו לראות את המשחק מהיציעים, אמר בן חיים: "הכדורגל גוסס בלי קהל. אני מתגעגע לקהל שלנו. אני מתגעגע לקהל בכלל. אני אפילו מתגעגע לקהל של הפועל תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully