וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש השייח': בית"ר ירושלים מתמוגגת מההסכם בדובאי

אופיר סער ואורי לוי, שליחנו לדובאי

8.12.2020 / 8:00

בית"ר ירושלים מתמוגגת מההסכם בדובאי: "הכול כרגע טרי, מדהים והזוי". בקבוצה החלו בהכנות לינואר והודו: "נכון שיהיו שחקנים ערבים כדי לשבור את המחסום". כתובות גרפיטי בגנות שמותיהם של חוגג, אשתו וילדיו רוססו על ידי אוהדים

תקציר ה-1:2 של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים/ספורט1

עיקרי הדברים

  • בית"ר ירושלים מאושרת לאחר העסקה: "ייקח לכולם זמן לעכל"
  • בקבוצה החלו להתכונן לחלון ההעברות של ינואר
  • בנו של השייח' יגיע לארץ בעוד מספר שבועות
  • מעמדם של דראפיץ' וברדה כלל לא על הפרק בשלב זה
  • כתובות גרפיטי נגד העסקה, חוגג, אשתו וילדיו רוססו על ידי אוהדים
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
היסטוריה. חוגג עם השייח'/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

1. בבית"ר ירושלים התעוררו לבוקר היסטורי אחרי עסקת רכישת 50 אחוז מהמועדון על ידי השייח' חמד בן ח'ליפה. יחד עם זאת, עם כל הסכומים והמספרים שנזרקו, את רמת ההשקעה וההשפעה הכלכלית של השייח' על הקבוצה נוכל לראות עם הזמן, גם בהתאם להתלהבות שלו ושל בנו מוחמד מהשעשוע החדש. במועדון חזרו ואמרו גם אתמול (שני) כי הנקודה העיקרית כלל אינה מופיעה בהסכם, וזאת היכולת של השייח' ואנשיו לגייס חסויות וספונסרים בסכומי עתק.

לאורך כל הימים האחרונים ערכו חוגג ובן ח'ליפה לא מעט מפגשים פרטיים בהם נסגרו מרבית הפרטים, גם ברמה העסקית. חלק מהכספים שיועברו לחוגג יהיו ברמת השקעה בעסקיו והוא צפוי להחזיר את השקעתו במועדון בסך של קרוב ל-100 מיליון ש"ח. עם זאת, על פי ההסכם, חוגג ימשיך להשקיע מכיסו בשנים הקרובות, בהתאם להחלטות משותפות שיתקבלו מדי עונה. אגב, נציגיו של השייח' הכניסו סעיפי יציאה מההסכם במהלך התקופה, בהתאם לנסיבות.

למעשה, כאשר מורידים את הסכום שיחזור לחוגג, נשארים לקבוצה 200 מיליון ש"ח ב-10 שנים שיושקעו על ידי בן ח'ליפה, כך על פי ההודעה. בבית"ר ירושלים שמו דגש בהודעות על השקעה בתשתיות ופיתוח שחקנים צעירים. ימים יגידו אם זה יקרה, אך השקעה במחלקת נוער טובה עולה לפחות 20 מיליון ש"ח בשנה, כך שאם זה יקרה ההתפתחות של המועדון תצטרך לבוא בעיקר מספונסרים ונותני חסות. מחלקת נוער חזקה בונים לאורך שנים עם מערך מקצועי, אקדמיה וצירוף שחקנים מוכשרים בכל הגילאים, כאשר היום עבור רובם בית"ר ירושלים היא אופציה שנייה או שלישית במקרה הטוב. כמו כן, לוקח זמן לקצור את הפירות במחלקות הצעירות ולכן בשלב זה מה שיכריע כלכלית תהיה היכולת של השייח' לגייס ספונסרים ונותני חסות למועדון.

עומר אצילי שחקן אפואל ניקוסיה. אתר רשמי אפואל ניקוסיה, אתר רשמי
בקבוצה עשויים לנסות לצרפו. אצילי/אתר רשמי, אתר רשמי אפואל ניקוסיה

2. בנוגע להשתלבותו של מוחמד חליפה, בנו של השייח' - הוא יגיע לארץ בעוד מספר שבועות על מנת להכיר את העסק בפעם הראשונה. בקבוצה אמרו בנושא: "הכול כרגע טרי, מדהים והזוי. ייקח לכולם זמן לעכל, הדבר הכי חשוב כאן הוא שנעשתה עסקה שתכניס למועדון הרבה כסף בעשור הקרוב, עסקה שתוכל להחזיק אותו גבוה ולא במקום שהוא נמצא בו".

אגב, ללא קשר לעסקה, תוכננו בבית"ר ירושלים שינויים בסגל בינואר. חשוב לציין כי בהתאם להגבלות רשת הביטחון הקבוצה צפויה לעשות מהפכה ולצרף ארבעה-חמישה שחקנים יקרים, אך יחד עם זאת, במועדון לא הסתירו את הרצון לצרף את עומר אצילי, יחד עם עוד שניים-שלושה שחקנים שיעשו את ההבדל, מה שיצריך שחרורים במקביל. בימים הקרובים יישבו חוגג ואלי אוחנה עם הצוות המקצועי ויתחילו בהכנות לקראת ינואר. עדיין לא ברור אם בהמשך יצורף למועדון מנהל מקצועי בעל שיעור קומה, וייתכן שההחלטות יתקבלו רק לאחר שבנו של השייח' ונציגיו ילמדו את העסק.

אגב, בנוגע לצירוף שחקנים מוסלמים וערבים למועדון, הבהירו גורמים בבית"ר: "דובר על זה כל הזמן, אך לא כמטרה בגלל ששחקן מוסלמי או ערבי, גם הם לא רוצים שזה יהיה ככה. ברור שבאג'נדה נכון שיהיו שחקנים ערבים כדי לשבור את המחסום הזה, אבל יש סבלנות והכיוון יהיה מקצועי בלבד בשלב הזה". מי שמחככים ידיהם בהנאה הם סוכני השחקנים, שממתינים לראות כמה כסף יהיה במועדון ובאיזה עמדות תרצה להתחזק, בינואר ובקיץ.

סלובודן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
כרגע המעמד שלו ושל ברדה לא על הפרק. דראפיץ'/דני מרון

3. והיה גם משחק כדורגל. כן כן, בתוך כל המולת דובאי, בית"ר ירושלים עם נקודה אחת מה-15 האחרונות ואחרי ההפסד להפועל באר שבע, היא נדבקה חזק לתחתית. אם לדבר מקצועית, המהפכה של המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה בהרכב הכניסה אנרגיות ואפשר היה לראות קבוצה רעבה שמאוד רוצה, אך עדיין, הבעיות של בית"ר ירושלים גדולות מהרצונות ובאר שבע ניצלה זאת. שחקנים בקבוצה אמרו בסיום: "באמת, נתנו הכול. היינו שווים לפחות נקודה וחבל אבל בתקופה הזאת גם קצת מזל אין לנו".

מעמדם של דראפיץ' וברדה כלל לא על הפרק בשלב זה, כאשר גם חוגג ואוחנה מבינים כי הם יצטרכו לבצע מספר שינויים משמעותיים כדי לייצב את הקבוצה. שחקנים אף אמרו בצורה ברורה: "אנחנו מסובכים בתחתית ולא בטוח שיש עם מי לצאת למלחמה. זה לא רק שחסרים שחקנים במלא תפקידים, בלי אופי להביא נקודות אנחנו נסתבך, אנשים כאן לא מבינים כנראה שאנחנו קבוצת תחתית שלא רואה איפה היא מביאה נקודות, הלחץ רק יילך ויגדל".

כתובות גרפיטי שריססו אוהדי בית"ר ירושלים נגד העסקה משה חוגג. יח"צ,
כתובות הגרפיטי/יח"צ

4. ביום שישי צפויה התנגשות בין קהל אוהדים שאמור לבוא ולתמוך בעסקה ובבעלים ומנגד ארגון "לה פמיליה" שאמור להגיע ולמחות. במועדון ישוחחו עם המשטרה מתוך כוונה שתפרוס כוחות ותשמור על הסדר ותמנע חיכוך בין האוהדים. גורם במועדון אמר: "זה באמת משהו נפיץ שאם המשטרה לא תגיע בכוחות גדולים כדי לעשות סדר יכול להיגמר רע מאוד, אנחנו כנראה הולכים לתקופה עם הרבה מכשולים שנצטרך לעבור, והמשטרה תצטרך להיות איתנו כאן".

ב"לה פמיליה" הבהירו כי ימשיכו במחאות, ומה שלא יקרה עכשיו יקרה כאשר קהל יחזור למגרשים, אך הבהירו כי לא יוותרו ויפעלו בדרכים שלהם, תוך כדי התייעצות עם עורכי דין בנוגע למה מותר ומה אסור. מנגד, לא ברור כמה אוהדים יגיעו בשישי לתמוך במועדון, וכמה מהם גם ימשיכו לתמוך לאורך זמן כדי לאפשר למועדון להתמודד עם האירוע, או כמו שאמרו במועדון: "הרוב כבר לא יכול להמשיך להיות דומם אחרת הוא יסבול ויפסיד, הם הכוח האמיתי במאבק, לא המשטרה". אגב, כבר אתמול רוססו כתובות גרפיטי במקומות שונים בגנות העסקה, חוגג, אשתו וילדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully