וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוולה, השלושער, הגביעים: 10 הרגעים הגדולים של ליאור רפאלוב בבלגיה

67 שערים, 55 בישולים, 11 עונות ו-10 רגעים בלתי נשכחים: לכבוד הופעתו ה-250 של קשר אנטוורפן בבלגיה, בתקשורת המקומית נזכרו ברגעיו הגדולים ביותר, מהאליפות הראשונה ועד למפגש הטעון עם האקסית. וגם: האם הוא סוף כל סוף יזכה בתואר שחקן העונה?

ליאור רפאלוב כובש בדרבי של אנטוורפן מול בירסחוט/ספורט 1

כשהוא בן 34, בעונתו ה-11 (!) בליגה הבלגית, נראה שליאור רפאלוב פורח מחדש. קשר אנטוורפן פתח את העונה בצורה יוצאת מהכלל והוא ממשיך להצטיין במדי קבוצתו הן בליגה הבלגית והן בליגה האירופית עם חמישה שמונה שערים בכל המסגרות. אמש (שני) הוא אמנם לא מצא את הרשת ב-2:3 על לובן שהעלה את קבוצתו למקום הרביעי, אך רשם את בישולו השלישי העונה בהופעתו ה-250 בבלגיה, במהלכן כבש 67 שערים ובישל 55 נוספים.

לכבוד ציון הדרך המרשים של רפאלוב בליגה המקומית, באתר הפופולרי voetbalprimeur נזכרו בעשרת הרגעים הכי גדולים של הקשר מאז הגיע ממכבי חיפה בעונת 2011/12.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' עם מאמנו אדרי קוסטר. GettyImages
התחלה חלומית. רפאלוב בעונתו הראשונה בבלגיה/GettyImages

הבכורה החלומית והפתיחה המסחררת בבלגיה (אוגוסט 2011)

"ההשפעה של רפאלוב - שהגיע לבלגיה אחרי המצטיין בליגה הישראלית, הייתה מיידית. כבר במשחק הבכורה שלו בליגה במדי קלאב ברוז' הוא מצא את הרשת, ב-0:5 הגדול של קבוצתו על ווסטרלו. שבוע לאחר מכן הוא כבר כבש צמד מול סנט טרוידן, ובליגה החלו להכיר את שמו".

שחקני קלאב ברוז' חוגגים עם ליאור רפאלוב (במרכז). רויטרס
שלושער מהסרטים באירופה. רפאלוב וחבריו בברוז'/רויטרס

שלושער אדיר ומקום ברבע גמר הליגה האירופית (נובמבר 2014)

"בעוד שההצלחה של רפאלוב בליגה המקומית הייתה מיידית, באירופה הוא החל לפרוע שטרות רק ב-2014. בעונת 2014/15 רפאלוב הוליך את ברוז' עד לרבע גמר הליגה האירופית עם שישה שערים במפעל, כשהרגע הגדול באמת שלו היה מול פ.צ קופנהאגן, כשקבוצתו הייתה עם הגב אל הקיר. באותו משחק רפאלוב כבש שלושער מרשים, והעניק לקבוצתו ביטחון רב לקראת המשך הקמפיין".

שחקן קלאב ברוז', ליאור רפאלוב. GettyImages
וולה בלתי נשכח בגמר הגביע. רפאלוב/GettyImages

הוולה הבלתי נשכח בגמר הגביע הבלגי (מרץ 2015)

"רפאלוב כבש עשרות שערים בליגה ובגביע בבלגיה, אך השער הזכור ביותר היה בגמר הגביע הבלגי ב-2015. באותו משחק מול אנדרלכט, במצב של שוויון, הכדור הגיע לקשר כשהוא נמצא מחוץ לרחבה. הוא הניף את הרגל ושלח לרשת וולה מהסרטים שהעניק לברוז' את הגביע בצורה הכי דרמטית שיכולה להיות".

ליאור רפאלוב (במרכז) חוגג עם שחקני קלאב ברוז'. רויטרס
חגג אליפות ראשונה. רפאלוב/רויטרס

האליפות הראשונה בבלגיה (מאי 2016)

"כשנה לאחר אותו משחק מול אנדרלכט, ברוז' פגשה אותה שוב, הפעם במשחק על האליפות. הקבוצה הביסה את היריבה הגדולה 0:4, ובאה על שכרם עם התואר היוקרתי מכולם. רפאלוב אמנם לא שיחק בשל פציעה ממנה סבל לאורך העונה, אך האליפות שייכת לו בדיוק כמו ליתר השחקנים".

שחקן קלאב ברוז' ליאור רפאלוב מול שחקן דניפרו ארטם פדטסקי. רויטרס
הגיע לשלב הבתים של הצ'מפיונס, למרות שלא ממש הרשים. רפאלוב/רויטרס

ההגעה לשלב הבתים של ליגת האלופות (דצמבר 2016)

"אחרי חמש שנים בבלגיה, רפאלוב סוף סוף שיחק בבמה הגדולה מכולן: ליגת האלופות. אמנם המשחק הראשון הסתיים בהפסד 2:0 לקופנהאגן, כשהקשר הישראלי לא ממש משפיע, אבל לפחות הוא הצליח להגיע למפעל היוקרתי, גם אם זו הייתה ההופעה היחידה שלו במפעל באותה עונה".

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
היה מועמד לתואר שחקן העונה לראשונה ב-2017. רפאלוב במדי ברוז'/GettyImages

מועמד לראשונה לתואר שחקן העונה (פברואר 2017)

"כמעט בכל עונה בליגה, רפאלוב הרשים, אך למרות זאת רבים לא העריכו אותו מספיק, עד שבעונת 2017 הוא נכנס לראשונה לרשימת המועמדים לתואר שחקן העונה בליגה הבלגית. הוא אמנם סיים שמיני, אך נותר עם כבוד גדול".

ליאור רפאלוב שחקן אנטוורפן. רויטרס
התקבל על ידי האקסית ברגשות מעורבים. רפאלוב/רויטרס

המפגש הטעון מול האקסית, והאכזבה הגדולה בסיום (דצמבר 2018)

"אחרי שבע שנים נהדרות בברוז', רפאלוב עבר לתחנה חדשה בבלגיה - אנטוורפן. ב-23 בדצמבר 2018, הוא פגש לראשונה את האקסית, במשחק חם שבו הוא התקבל על ידי אוהדי היריבה ברגשות מעורבים. אם זה לא מספיק, הוא הובס עם קבוצתו 5:1, במשחק שהוא כנראה לעולם לא ישכח".

ליאור רפאלוב עם שחקני אנטוורפן אחרי הזכייה בגביע. רויטרס
גביע שני בבלגיה. רפאלוב עם החברים לאחר הזכייה/רויטרס

עוד גביע לאוסף, גם הפעם עם שער ניצחון בגמר (אוגוסט 2020)

"בפעם השנייה, רפאלוב זכה בגביע הבלגי אחרי שכבש שער ניצחון בגמר. הפעם הוא עשה זאת לרשת של האקסית באוגוסט האחרון, והבטיח תואר יוקרתי לקבוצתו".

תקציר: אנטוורפן - טוטנהאם 0:1 (שער ניצחון של ליאור רפאלוב). רויטרס
גם טוטנהאם ספגה ממנו. רפאלוב בפעולה/רויטרס

ההצלחה הגדולה בליגה האירופית (נובמבר 2020)

"אחרי שהוליך את אנטוורפן לליגה האירופית לראשונה מזה 25 שנים, הקשר הוותיק פורע שטרות גם בשלב הבתים של המפעל, אחרי שכבש שלושה שערים חשובים, כולל לרשת של טוטנהאם. בזכותו, אנטוורפן נמצאת במקום הראשון בבית עם מספר נקודות זהה לזה של התרנגולים".

ליאור רפאלוב שחקן אנטוורפן. רויטרס
יזכה בתואר הנחשק מכולם בגיל 34? רפאלוב/רויטרס

שחקן העונה בליגה הבלגית? (אפריל 2021)

"רפאלוב מעולם לא זכה בתואר השחקן המצטיין בליגה, אבל נראה שהעונה זה אולי יקרה. הקשר בכושר נהדר, והוא נראה אפילו טוב יותר מאיך שנראה בשנים קודמות. שנת 2020 המוזרה, עשויה להפוך עבור רפאלוב לשנה משמחת במיוחד אם הוא יזכה בתואר. לדעת רבים, הוא מועמד ודאי לתואר היוקרתי, אם לא המועמד המוביל. בניגוד לעונות קודמות, הוא מככב הן בליגה והן באירופה ומרים את קבוצתו שבוע אחר שבוע. אם הוא יזכה, הוא לא יהיה השחקן הכי מבוגר שמקבל את התואר אחרי שלורנזו סטיילנס זכה בו ב-1999 כשהיה כמעט בן 36, אבל זו תהיה חותמת מתוקה במיוחד לקריירה מפוארת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully