וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: צפו בבתו של דייגו מראדונה פורצת בבכי במשחק של בוקה ג'וניורס

המפגש בין הקבוצה אותה הוליך לאליפות ב-1981 וניואלס הוליד שלל מחוות - הגדולה ביותר הגיעה לאחר השער הראשון ב-0:2. המשטרה בארגנטינה החרימה מחשבים ותיקים רפואיים של רופאו הפרטי של שחקן העבר: "אם אני אחראי למשהו זה שאהבתי אותו ודאגתי לו - לא למוות שלו"

תקציר ה-0:2 של בוקה ג'וניורס על ניואלס/ספורט1

הימים חולפים, ובארגנטינה עדיין מתקשים לעכל את לכתו של דייגו מראדונה. הלילה (בין ראשון לשני) גברה בוקה ג'וניורס 0:2 על ניואלס, במשחק שהיה כל כולו לזכרו של כוכב העבר האגדי, שהפך לסמל בבוקה והעביר מספר חודשים גם בניואלס לקראת סיום הקריירה.

מחווה לזכרו של דייגו מראדונה. רויטרס
ארגנטינה לא שוכחת/רויטרס
מחווה לזכרו של דייגו מראדונה. רויטרס
עוד לילה מרגש/רויטרס

בהיעדר אוהדים, המגרש הביתי של בוקה היה מלא בשלטים - "אנשים לעולם לא ישכחו מי ששימח אותם", "דייגו לנצח", "תודה על הכדורגל", בין היתר - והמחוות לא הפסיקו להגיע, משריקת הפתיחה ועד שריקת הסיום. שמו של מראדונה התנוסס על חולצות המארחת, אף שקרלוס איזקיירדוס הודה בסיום בחרדת קודש מסוימת: "ללבוש חולצות עם השם שלו היה קצת מביך, ניסינו לכבד את שמו עד כמה שאפשר היה".

שחקני בוקה ג'וניורס במחווה לזכרו של דייגו מראדונה. רויטרס
שחקני בוקה עם חולצות מראדונה/רויטרס

המפגש נפתח בדקת דומיה, כשכל שחקני הקבוצות והשופטים עמדו סביב דגל הזכייה במונדיאל 1986. בתו של מראדונה דלמה נשארה למשך כל 90 הדקות, ובדקה ה-12, לאחר הכדור החופשי המבריק של אדווין קרדונה, הניחו שחקני בוקה חולצה של אביה על כר הדשא וחגגו מול תא הכבוד בה ישבה (ובו נהג אביה לשבת). דלמה פרצה בבכי, ובכתה פעם נוספת עם שריקת הסיום, כששחקניה המנצחת התקרבו אליה פעם נוספת והקדישו לה את שלוש הנקודות.

"תמיד פחדתי מאוד ממותי, אבל היום כבר לא כי אני יודעת שזה הולך להיות הרגע בו אראה אותך שוב ואחבק אותך שוב", ספדה דלמה לאביה לפני יומיים. |אני כבר מתגעגעת אליך אבא. אני הולכת להחזיק מעמד בלי החלק הזה בלב שלי שלקחת אתמול אבא. אני הולכת לטפל בג'ברו ובפום פום האהוב עליך כמו שתמיד ביקשת ממני, תמיד נתת לי אחריות גדולה. אני אוהבת אתכם ואגן עליכם כל חיי.

"אני הרוסה, אבל אתקדם בחיים. חכו לי שם ואנחנו עוד נראה אחד את השני. אני מאמין שעוד נשיר ונצעק ביחד. אני אוהבת אותך אבא ואגן עליך כל חיי. אם הנכדה שלך תבקש לעשות איתך שיחת וידאו כמו שהיא תמיד עשתה, אני אמות מבפנים, אבל אתה יכול להיות רגוע. אני הולכת להגיד לה בדיוק מה היית, מי אתה ומי שתישאר לנצח. לא היו צריכים יותר מדי כדי לאהוב אותך. אני לא יכולה לדמיין איך ייראו החיים שלי בלעדיך, אבל הנה אני עם הבעל הטוב בעולם וילדה שתכריח אותי להמשיך הלאה. החיים עם קצרים אז נתראה בקרוב. אני אביא לכם פרחים כדי לקשט את הגרביים. בבקשה תסתכלו עליי כמו בתמונה עם האהבה הגדולה הזו. אני אוהב אותך לנצח".

"אלה רגעים מרגשים", הוסיף איזקיירדוס בסיום המשחק. "הוא ייצר כל כך הרבה רגשות עבור המדינה הזאת, הוא תמיד לבש את הדגל על הכתף ומגיע לו שינציחו אותו. המחווה הטובה ביותר שהיינו יכולים להעניק למשפחתו היא ניצחון".

חברו לבוקה רמון אבילה הוסיף: "הרגליים שלי רעדו. הוא האליל שלנו, האיש שנתן אושר לאנשים. אני מקווה שכולם יזכרו אותו כמי שבאמת היה - גאון".

מראדונה רשם שתי קדנציות בבוקה - הראשונה בתחילת הקריירה, כשכבש 28 שערים בעונת 1981/82, לפני הזכייה באליפות ארגנטינה והמעבר לברצלונה, השנייה בסיום הקריירה, מ-1995 עד 1997. עוד קודם לכן, שיחק חמש פעמים במדי ניואלס, בעונת 1993/94.

מחווה לזכרו של דייגו מראדונה. רויטרס
המחוות לא פוסקות/רויטרס

ובינתיים, הדרמה סביב מותו של מראדונה מגיעה לשיאים חדשים. משרדיו של רופאו הפרטי של שחקן העבר, לאופולדו לוקה, עברו חיפוש ייסודי אמש על ידי המשטרה, שאף החרימה מספר פריטים במסגרת החקירה שהיא מנהלת - בין היתר מחשבים ותיקים רפואיים. צו בית משפט אפשר את החיפושים ה"הכרחיים", כפי שהוגדרו על ידי מקורביו של שחקן העבר.

"אני יודע מה עשיתי ואיך עשיתי את זה, ומשוכנע כי עשיתי את הטוב ביותר עבור דייגו", אמר אמש לוקה במסיבת עיתונאים אמוציונלית. "אם אני אחראי למשהו זה שאהבתי אותו ודאגתי לו, הארכתי את חייו ושיפרתי אותם עד הסוף. למוות אני לא אחראי. אין לי שום דבר להסתיר".

עורך דינו של מראדונה מתיאס מורלה היה אחד האנשים שקראו לחקירה, בין היתר משום שלאמבולנס לקח כשעה וחצי להגיע לבית. "פסיכיאטר דרש שתהיה ניידת מחוץ לבית בכל שעה", אמר לוקה. "אני לא יודע מי אחראי לכך שלא היה שם אמבולנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully