וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל כרמי: "הספורטאים פרצו מהקורונה באנרגיה מטורפת. נדע לפצות אותם"

30.11.2020 / 11:30

ההישגים האחרונים ("הספורטאים שלנו עשו מהלימון הזה לימונדה"), אולימפיאדת טוקיו ("היא תתקיים, אני אופטימי") וגם: המענקים, הציפיות ומשה פונטי. יו"ר הוועד האולימפי בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט

יואב כהן אלוף אירופה/איגוד השייט

הספורט האולימפי הביא המון כבוד והישגים בעשרת הימים האחרונים. זה התחיל באליפות אירופה המוצלחת בג'ודו עם הזהב של פיטר פלצ'יק והכסף של טל פליקר, נמשך במדליות של הגולשים יואב כהן, שחר צוברי וקטי ספיצ'קוב באליפות אירופה בגלישת רוח בפורטוגל והגיע לעוד שיא אתמול (ראשון) כאשר לינוי אשרם הוכתרה לראשונה בקריירה שלה לאלופת אירופה בהתעמלות אמנותית.

על כל ההצלחה הזו משקיפים בוועד האולימפי ואולי קצת תופסים את הראש כי המדליות האלה היו יכולות להיות בטוקיו בקיץ שעבר. בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט סיפר יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי על התחושות שלו נוכח העוצמה שהפגינו הספורטאים ולראשונה גם התייחס באריכות להחלטה של הוועד האולימפי לבטל את התמריצים על זכיות במדליות, מהלך שזוכה לתגובות נזעמות מצד חלק מהאיגודים.

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית, אלופת אירופה בקרב רב 2020. איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
עשתה מהלימון לימונדה. אשרם עם המדליה/אתר רשמי, איגוד ההתעמלות

יגאל, עם כזו הצלחה נראה שישראל פיספסה את טוקיו 2020.

"נהפוך הוא ולא צריך להתייחס לזה כך לטעמי. אני חושב שמה שאתה רואה כרגע זו תמונת ראי כיצד היינו נראים בטוקיו. זה מה שהכנו במשך ארבע שנים בין ריו לטוקיו, אבל בחודש פברואר הכול נעצר. אלה באמת הענפים שחיכינו להם ופגענו בדיוק למה שכיוונו. זו היתה התכנית. מה שאני כן רוצה לציין ועל זה אני מוריד את הכובע בפני הספורטאים והמאמנים שלהם, שדווקא בתקופת הקורונה ממרץ עד אוקטובר כשישבו בבית, הם לא היו מיואשים מהחיים. ברגע שהכול נפתח, תראה איזה בום. ואל תשכח שגם הספורטאים האחרים שישבו בבתים שלהם במדינות אחרות חיכו לרגע הזה שהכול ייפתח. אבל הספורטאים שלנו פרצו החוצה באיזו מין אנרגיה מטורפת. זה בעיני הסיפור. הסיפור זה הבום. בכל ענף שאנחנו נוגעים החבר'ה הגיעו לשיא וזה מרגש וזה טוב. במקום לשבת בבית ולבכות כמה רע, הם הלכו ועבדו ואני חושב שעזרנו להם אבל בלי שום קשר זה שלהם וזה מדהים אותי".

אז יכולנו לזכות בכמה מדליות בטוקיו?

"לשם כיוונו ולא ברחנו מזה. אנחנו יודעים להעריך את הספורטאים האלה כי הם ספורטאים איכותיים שעובדים מצוין. אי אפשר להגיד מה היה קורה בטוקיו, אבל לשם כיוונו בדיוק. הקורונה פגעה בעולם אבל בינתיים הספורטאים שלנו עשו מהלימון הזה לימונדה. עכשיו המטרה היא לראות איך שומרים את הכושר הזה עד הקיץ הבא. איך שומרים את האנרגיות האלה הלאה עוד שמונה חודשים. אתה מכוון את השיא לזמן המתאים והעבודה שלנו תהיה לשמור עליהם בשיא עד טוקיו".

האם תהיה טוקיו 2021?

"כמו שטוקיו נראית כרגע האולימפיאדה תתקיים. הענפים יתקיימו. אני רואה בקיץ בשנה הבאה משחקים אולימפיים. תהיה מתכונת כזו או אחרת כי ראית איך זה עובד כרגע בכל העולם".

ללא קהל?

"לא יודע בדיוק. אולי עם מעט קהל. אולי רק עם יפנים. אבל האולימפיאדה תתקיים ואני אופטימי".

יגאל כרמי הוועד האולימפי. יוסי ציפקיס
אופטימי בנוגע לטוקיו. כרמי/יוסי ציפקיס

הגיע הזמן שתתייחס להחלטת הנהלת הוועד האולימפי שבראשה אתה עומד, לא לתת מענקים ותמריצים על זכיות אישיות במדליות באליפויות האלה.

"תראה, השנה הזו 2020, שנת הקורונה, הביאה לירידה של 25 אחוז בתקציב הוועד האולימפי. זה הרבה כסף. הקיצוץ בא מכל מיני מקומות כולל מספונסרים שהורידו סכומים כי לא היתה אולימפיאדה. אנחנו נותנים שמונה מיליון שקל לספורטאים על מלגות בכל חודש ובשנה אולימפית אנחנו מקפיצים את הסכומים וזה מה שעשינו. בחודש פברואר התברר שאין אולימפיאדה ובכל זאת החלטנו לא להוריד את המלגות הגבוהות בשנה האולימפית ולא לפגוע בכלל בסכומים שהם מקבלים בשנה רגילה. ההכנסות שלנו קטנו בשנה הזו ולכן חשבנו שהדבר היחיד שאפשר להוריד כדי לאזן אלה התמריצים שמוענקים לאליפויות ופה פעלנו גם מבחינה הגיונית כי לא כל האליפויות התקיימו השנה. במקום 12 שהיו צריכות להתקיים ב-2020 בענפים השונים, התקיימו רק 5 אליפויות. ספורטאים שאצלם ביטלו את התחרות לא יכלו לזכות בתמריץ. ההחלטה שלנו התקבלה לפני האליפויות ולא אחרי שפיטר פלצ'יק זכה באליפות אירופה. זה היה בחודש אוגוסט. זו החלטה וחשוב שידעו שהתקבלה בשיתוף משרד הספורט שהוא שותף לתמריצים האלה".

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו. ניב אהרונסון
אפשר להתווכח על כל החלטה וזה בסדר. פונטי/ניב אהרונסון

אתה שוקל בכל זאת לעשות עכשיו משהו בוועד האולימפי ולהעביר איזו החלטה שהם בכל זאת יקבלו משהו?

"אנחנו נחשוב מה אנחנו יכולים לעשות, אבל האמן לי שהספורטאים האלה איתנו עוד הרבה שנים. לבי איתם אבל אני בטוח שבשנים הארוכות שאנחנו איתם והם איתנו, נמצא את הדרך לפצות אותם".

משה פונטי יושב ראש איגוד הג'ודו מאוד התקומם נגדכם.

"אפשר להתווכח על כל החלטה וזה בסדר אבל גם אחריות תקציבית בארגון היא דבר חשוב. זה לא כסף שלי. זה כסף ציבורי. יש אנשים שרק רואים את זה וישר חוגגים על זה ובעצם משתמשים בספורטאים כדי לעשות מלחמה מאוד מיותרת. בואו נשאיר את הדברים כך ואני בטוח שבהמשך הדרך הספורטאים האלה לא יצאו ניזוקים. אנשים גם שוכחים איך בספורט המקצועני כאן הורידו משכורות של 30 אחוז. בכדורגל למשל. אמרו שאין הכנסות והורידו. אנחנו לא נגענו במלגות החודשיות שהן כפי שאמרתי הוגדלו בגלל שזו שנה אולימפית. עשרות ספורטאים אולימפיים קיבלו בשנת 2020 מלגות בגובה של 8,000 שקל בחודש במקום 6,000 שקל לחודש ולא נגענו בזה. לא החזרנו לסכום הרגיל של 6,000 וגם לא קיצצנו שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully