וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינוי אשרם זכתה במדליית זהב בקרב רב באליפות אירופה

המתעמלת בת ה-21 ניצלה את היעדרותן של האחיות אברינה ולראשונה בקריירה היא אלופת אירופה אחרי סיום דרמטי במיוחד: "חיכיתי לתחרות הזו זמן רב". ניקול זליקמן סיימה חמישית

יואב כהן אלוף אירופה/איגוד השייט

לינוי אשרם זכתה היום (ראשון) במדליית זהב בקרב רב באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית שננעלה בקייב, אוקראינה. אשרם שנחשבת לאחת המתעמלות המובילות בעולם, ניצלה את היעדרותן של האחיות הרוסיות דינה וארינה אברינה ששולטות בענף ביד רמה, וניצחה אחרי דרמת ענק מול אלינה הרנסקו הבלארוסית שסיימה עם ניקוד כולל זהה של 100.900.

הישראלית כבר הייתה עם הגב אל הקיר אחרי תרגיל נדיר של הרנסקו שהשיגה 26.550 במכשיר האלות, ועלתה לתרגיל החישוק האחרון בידיעה שהיא חייבת ביצוע מושלם. היא עמדה בלחץ והשיגה את הציון הגבוה שלה מבין כל המקצועות 26.500, השוותה את הציון הכולל, אבל הוליכה באלמנט הביצוע מול הבלארוסית וכך הוכתרה אלופה חדשה אחרי 12 זכיות רצופות של מתעמלות מרוסיה.

ניקול זליקמן בת ה-19 הייתה במאבק על מדליית הארד וקיוותה להיות חתומה על עוד מדליה ישראלית, אך סיימה לבסוף במקום החמישי.

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית, אלופת אירופה בקרב רב 2020. איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
ביצוע נדיר בתרגיל האחרון סידר לה את הזהב. לינוי אשרם/אתר רשמי, איגוד ההתעמלות

זה אחד ההישגים היפים של אשרם, שכבר זכתה במדליות זהב באליפות אירופה 2019 במקצועות כדור ואלות, אבל מעולם לא בקרב רב. באליפות הנוכחית חולקה מדליית זהב רק לקרב רב ולא למקצועות פרטניים ואשרם עשתה זאת בגדול וטיפסה לראש הפודיום. כעת, לראשונה בקריירה, היא אלופת אירופה.

המתעמלת בת ה-21 כבר שימשה סגנית אלופת העולם בקרב רב ב-2018 ומדליסטית הארד בשנה שעברה. היא נחשבת לאחת התקוות הגדולות של ישראל לזכייה במדליה אולימפית במשחקים בטוקיו ב-2021.

המתעמלת ניקול זליקמן. באדיבות איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
סיימה במקום החמישי המכובד. ניקול זליקמן/אתר רשמי, באדיבות איגוד ההתעמלות

לינוי אשרם

כדור - 25.450
אלות - 26.200
סרט - 22.750
חישוק - 26.500

ניקול זליקמן

חישוק - 24.600
כדור - 23.900
אלות - 24.000
סרט - 22.100

לינוי אשרם עם ניקול זליקמן וצוות המאמנות. באדיבות איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
מאושרות אחרי תחרות מוצלחת/אתר רשמי, באדיבות איגוד ההתעמלות

אשרם אמרה לאחר מכן לתכנית "מגרש פתוח" בערוץ הספורט: "חיכיתי לתחרות הזו הרבה זמן כי מה זה ספורטאי בלי תחרות. הייתה רמה מאוד גבוהה באליפות הזו. קיבלתי תמיכה גדולה מכולם בימי הקורונה שלא יכולתי להתחרות. יש לי משפחה גדולה של ספונסרים וגופים שמסייעים לי מעבר למשפחה הגרעינית שמסייעת לי".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "לינוי אשרם הוכיחה שוב את יכולותיה המדהימות ואת רוחה המיוחדת, עם זכייתה באליפות אירופה בקרב רב בהתעמלות אומנותית. לינוי, אלופה אמיתית, כבשה שיא נוסף בקריירה. הישג זה מצטרף לרשימת הישגים משמעותית מהתקופה האחרונה בספורט הישראלי ואני גאה ונרגש לברך על כך. נמשיך לתמוך ולחזק את הספורט הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully