וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ראשון בלי ז'וזואה: הפועל באר שבע תצטרך להתרגל לחיים בלי כוכבה?

25.11.2020 / 14:35

הפועל באר שבע הפכה את התלות בפורטוגלי לבלתי אפשרית, עד שהשחקנים של יוסי אבוקסיס צריכים עכשיו ללמוד איך לעזאזל משחקים בלעדיו מול לברקוזן (חמישי, 22:00, ספורט 2). החסות שקיבל, הקשר יוצא הדופן שפיתח וההתפכחות שזה נגמר

תקציר: מ.ס. אשדוד - הפועל באר שבע 0:2/ספורט 1

המשחק של הפועל באר שבע מחר בלברקוזן (חמישי, 22:00, ספורט 2), הוא לא מדד מייצג לשום דבר. בכל הרכב, בכל מצב רוח, בכל תקופה באייר לברקוזן עולה על מחזיקת הגביע הישראלית בכמה דרגות. גם עם ז'וזואה בימי החיבוקים, הכאפות החיוביות והנשיקות בינו לבין יוסי אבוקסיס, הפועל באר שבע לא היתה יכולה לתת בגרמניה מאבק מול קבוצה ברמת ליגת האלופות, כל שכן שזו הפועל באר שבע מאוד בינונית.

אבל המשחק מחר יהיה אולי הערב הכי חשוב של באר שבע העונה. ערב ראשון בלי הכוכב הפורטוגלי שלה שהפך להיות גדול מהמועדון אותו כבש לפני שנה. כל האירועים בהם היה מעורב ז'וזואה ששיאם בעימות בגללו הושעה אתמול, התרחשו אחרי שהפורטוגלי החל להרגיש מאוד נוח במועדון. מה שאומר שאולי בכל זאת אפשר היה לשלוט בו, אם היו מלכתחילה מתנהלים איתו אחרת.

אבל אבוקסיס ובעיקר אסי רחמים הם לא אנשי מלחמה. לא אנשים של ריב ומדון. אבוקסיס ובעיקר רחמים הם אנשים שנותנים אמון בבן אדם. כשאמרו להם שצריך לרדת חזק על ז'וזואה בסיפור שהיה לו עם אליניב ברדה, הם האמינו שדווקא בדרך הפיוס, הם ישיגו ממנו יותר. שאם יאיימו ויענישו, יאבדו אותו לגמרי.

שחקני הפועל באר שבע ז'וזואה, מרסלו מלי, שיר צדק. ברני ארדוב
ינסה להתנצל? ז'וזואה/ברני ארדוב

אתמול בבוקר כשז'וזואה יצא לדו קרב עם עמית ביטון, יוסי אבוקסיס כבר הבין שזה קו פרשת המים. תמיד אפשר יהיה לשאול אם המאמן היה נוהג באותה קשיחות והחלטיות אם באר שבע היתה עכשיו במקום הראשון ובתקופת שיא מקצועית, אבל זו לא הסיטואציה וזה ממש כבר לא חשוב. כשרחמים קיבל את הטלפון לגרמניה ממנהל הקבוצה אביתר אילוז ובו הדיווח על האירוע, הוא לא ניסה להרגיע ולא לגונן על הפורטוגלי. גם רחמים הבין שהחל מאתמול ז'וזואה הוא אחד השחקנים בהפועל באר שבע ולא יותר ושאולי בעצם כדאי אפילו להיפרד.

לז'וזואה נאמר אתמול שרחמים הוא כבר לא המלאך השומר עליו ושכדאי לו לא לנסות לפנות למנכ"ל הקבוצה עד ועדת המשמעת שצפויה לו בתחילת השבוע הבא. הפורטוגלי פיתח יחסי קרבה חמים מול רחמים. קיצץ בשכרו בעיקר בשבילו ובשביל אבוקסיס ולפני ועדת המשמעת שהיתה לו בעניין ברדה, אמר לרחמים שהוא מוותר עליה ומוכן לקבל כל קנס שהפועל באר שבע תטיל עליו. אבל זהו. זה נגמר. ימי הפורענות ולצידם החיסיון הסתיימו. בהפועל באר שבע גם מבינים שיהיה קשה ליישר את מה שעקום ולכן לא נפסלת האפשרות שועדת המשמעת תוביל לגירושין.

עוד בוואלה!

באר שבע עדיין המומה: "לא בכל יום יוצא לראות אירוע כזה. זה באמת היה משהו מכוער"

לכתבה המלאה
אסי רחמים מנכ"ל הפועל באר שבע. דני מרון
לז'וזואה נאמר שהוא כבר לא המלאך השומר עליו. אסי רחמים/דני מרון

ז'וזואה אמר בעבר שהוא רוצה לסיים את הקריירה שלו בבאר שבע. שמצא דווקא בעיר הזו את מה שחיפש. חום ואהבה שלא קיבל בשום מקום אחר בדרך הארוכה שעשה. יתכן שהוא ינסה להתנצל, לבקש עוד צ'אנס. להסביר שהמצב המקצועי הרעוע השפיע עליו ושגרם לו ללחץ ולמתח. אבל בהפועל באר שבע כבר לא מאמינים. התגובה המגוננת האוטומטית שכיסתה על מה שהוא עשה בעבר, כבר לא קיימת גם אם במועדון יודעים שהם שמו את כל הביצים שלהם בסל שלו. צריך לומר את האמת, הפועל באר שבע לא יודעת לשחק בלי ז'וזואה.

במשך שנה התרגלו השחקנים שהכל עובר דרכו לטוב ולרע. שהתוצאה במגרש נקבעת קודם לפי החשק שלו ועל פי מצב הרוח. עכשיו השחקנים לבד. גם אבוקסיס בלעדיו וצריך להמציא את המשחק מחדש, כל שכן כשגם רמזי ספורי ואלטון אקולטסה חסרים. "יש רגע שבו צריך להגיד עד כאן", אומרים במועדון. "רגע שבו אתה מבין, שאם לא תעצור את כדור השלג, תתמודד עם מפולת שלגים שתקבור את כל המועדון תחתיה. חבל שמהיופי הזה בו היינו רק לפני חודשיים עם גביע מדינה ומקום בליגה האירופית, הגענו ליום הזה שבו יש כל כך הרבה שאלות ובעיות ועדיין אין תשובות ופתרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully