וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקונפרנס ליג מחדדת את הצורך לזכות באליפות בישראל"

11.11.2020 / 10:00

הקבוצות בישראל מעכלות ברגשות מעורבים את "הירידה" למפעל השלישי בחשיבותו של אופ"א. בהתאחדות מוצאים את הצדדים החיוביים, אבל במועדונים מדגישים את החשיבות האמיתית: "היחס למפעל הזה ייקבע רק על פי סכום הכסף שאפשר להכניס ממנו"

תקציר ה-3:4 של באייר לברקוזן על בורוסיה מנשנגלדבאך/ספורט1

רגשות מעורבים בכדורגל הישראלי נוכח הבשורה מאתמול (שלישי) בבוקר לפיה הנציגות באירופה - מלבד האלופה - יתחרו החל מהקיץ הקרוב במסלול הקונפרנס ליג החדש של אופ"א ולא בליגה האירופית בה מופיעות העונה מכבי תל אביב והפועל באר שבע.

כזכור, בגלל שישראל נמצאה במקום ה-23 בדירוג אופ"א לסיום עונת 2019/20, לא תשתתפנה הקבוצות הישראליות בליגה האירופית בה יהיה מקום רק ל-15 המדינות המדורגות ראשונות מבין 55 ההתאחדויות החברות באופ"א. צ'כיה מדורגת 15 והיא תנעל את רשימת המדינות שתשחקנה בליגה האירופית.

יש להזכיר שקבוצה ישראלית יכולה בכל זאת להשתחל לליגה האירופית, אבל רק במסלול שכולל הדחה ממוקדמות ליגת האלופות - כמו מכבי תל אביב העונה. הליגה האירופית זה מפעל שאמור להפוך ליותר יוקרתי החל מהעונה הבאה ויכול להיות שבכל זאת נראה שם קבוצה ישראלית.

שחקני מכבי תל אביב לפני פתיחת המשחק מול ויאריאל. רויטרס
"אנשים מדברים באכזבה מרה על הקונפרנס ליג, אבל שוכחים ששנתיים לא הייתה לנו נציגה בליגה האירופית"/רויטרס

הרגשות בכדורגל הישראלי כאמור מעורבים. בתחילה קיבלו המועדונים הגדולים שרגילים לסיים בצמרת ליגת העל את הבשורה באכזבה, אולם לאחר עיכול והבנת המציאות, היו גם כאלה שהחלו לדבר אחרת.

"אנחנו מדברים עכשיו על הקונפרנס ליג באכזבה מרה, אבל זה רק כיוון שמכבי תל אביב והפועל באר שבע הגיעו העונה יחד לליגה האירופית ואנחנו רגילים אצלנו לזיכרון הקצר", אמר גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל. "מ-2017 ועד העונה לא הייתה לנו נציגה בשלב הבתים של הליגה האירופית. גם לפני שנה היינו מדברים באכזבה על מפעל הקונפרנס ליג? היה קשה להגיע לליגה האירופית הזה וזה ימשיך להיות קשה. כמו שהכנסנו העונה שתי קבוצות לליגה האירופית, כך היינו יכולים למצוא את עצמנו בלי נציגה באירופה בשנתיים הקרובות אם לא היה נפתח הקונפרנס ליג. למה שלא יהיו לנו שתיים או אפילו שלוש קבוצות בכל עונה בקונפרנס ליג?".

גורם בסביבת מכבי תל אביב הוסיף באותו עניין: "בסופו של דבר היחס ייקבע לפי התגמולים שתיתן אופ"א למפעל הזה. אם יוקצב סכום ראוי לקונפרנס ליג, הקבוצות ישמחו להופיע שם. אם יוקצה לליגה הזו מעט מאוד כסף ותגמולים, ההתייחסות של הכדורגל הישראלי יהיה בהתאם. מה שבטוח העובדה שישראל תשחק בשנים הקרובות בקונפרנס ליג ולא בליגה האירופית כיוון שיש פער גדול מאוד בינינו לבין המקום ה-15, מחדדת את הצורך לזכות כאן באליפות הליגה. רק דרך המקום הראשון בארץ אפשר יהיה להשתייך לליגה של הגדולות באמת - ליגת האלופות, או להתגלגל לליגה האירופית. אין ספק שהקמת הקונפרנס ליג הובילה לכך שמטרת האליפות בארץ הפכה להיות הרבה יותר קריטית והכרחית".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם אנתוני וארן. ברני ארדוב
הפועל באר שבע בנתה תקציב גם לשנה הבאה מהליגה האירופית. איך זה יראה במפעל החדש?/ברני ארדוב

בהפועל באר שבע נהנו הקיץ ממסע חלומי שהוביל את המועדון לליגה האירופית. בדומה למכבי תל אביב, גם הקבוצה מבירת הנגב הייתה לאחרונה בליגה האירופית לפני שלוש שנים. הכסף שנכנס מאופ"א בזכות ההעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית, בנוסף לשלוש הנקודות מול סלביה פראג שהכניסו לבדן 570 אלף יורו, הפכו את ההופעה של המועדון במפעל למנוף כלכלי שיסדר את התקציב גם לעונה הבאה.

"אם אופ"א תיתן לפחות 50 אחוז ממה שהיא נותנת לליגה האירופית לקונפרנס ליג, זה יכול להיות משתלם", אמרו אתמול בעוד כמה קבוצות. "גם אם אפשר יהיה לעשות 10 מיליון שקל בעונה מהקונפרנס ליג ולא 20 מיליון כמו שעושים בליגה האירופית, זה יהיה משתלם. צריך לזכור שכל הכדורגל הישראלי הולך לשנים של קיצוץ בתקציבים. הקורונה תהיה איתנו עוד הרבה זמן וגם אחרי שיימצא החיסון, עדיין נראה את האפקט שלה".

בהתאחדות לכדורגל טענו אתמול כי עניין התגמולים מאופ"א לקונפרנס ליג עדיין לא נקבע וכי רק בהמשך העונה יתברר עד כמה המכה הכלכלית תוביל למכה מוראלית אצל הקבוצות, או שמא אופ"א תדאג לכך שהקבוצות באירופה לא יגלו חוסר עניין במפעל הזה.

"צריך לזכור שבקונפרנס ליג ישחקו נציגות מאנגליה, ספרד, איטליה וגרמניה וגם מצרפת, פורטוגל ועוד מדינות כדורגל מובילות כמו הולנד ובלגיה", אמר גורם בהתאחדות לכדורגל. "נכון שיגיעו לשם קבוצות ממיקומים נמוכים יותר בטבלאות של המדינות המובילות, אבל עדיין תהיינה קבוצות לא רעות בכלל במפעל הזה ובטוח שיהיה תגמול כספי, אם כי אין בכלל ספק שבעונה הקרובה הכל יהיה עדיין תחת מה שהקורונה עשתה וגם בליגת האלופות ובליגה האירופית, הסכומים שישולמו לקבוצות יהיו נמוכים ומקוצצים ביחס למה שמשולם בכל עונה".

כדורים ליגת האלופות. Sonia Canada, GettyImages
גם מליגת האלופות יהיו נושרות למפעל המשני/GettyImages, Sonia Canada

הקונפרנס ליג - חוקי הפורמט

* המוקדמות יכללו ארבעה סיבובים, כשהאחרון שבהם ייקרא שלב הפלייאוף.

* קבוצות שינשרו בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, יצטרפו לסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס.

* קבוצות שינשרו ממוקדמות הליגה האירופית, יצטרפו לסיבוב השלישי ולשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס.

* 10 המפסידות בפלייאוף העלייה לליגה האירופית, ינשרו היישר לשלב הבתים של הקונפרנס.

* מדינות שמדורגות 1-5 (ספרד, אנגליה, גרמניה, איטליה וצרפת) ישלחו נציגה אחת היישר לשלב הפלייאוף.

* מדינות שמדורגות 6-15 ישלחו שתי נציגות לשלבי המוקדמות.

* מדינות שמדורגות 16-50 (כולל ישראל) ישלחו שלוש נציגות לשלבי המוקדמות.

* מדינות שמדורגות 51-55 ישלחו שתי נציגות לשלבי המוקדמות.

* בשלב הבתים ישחקו 32 קבוצות שיתחלקו ל-8 בתים.

* 8 הקבוצות שיסיימו במקום הראשון, יעפילו לשמינית הגמר.

* 8 הקבוצות שיסיימו במקום השני ישחקו בשלב פלייאוף נגד 8 קבוצות שיסיימו במקום השלישי בליגה האירופית וינשרו לקונפרנס. המנצחות יעלו לשמינית הגמר.

* הזוכה בטורניר תקבל כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully