וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שוער בשער: חוסר היציבות בין הקורות של נבחרת ישראל

אוואט ודוידוביץ' צברו כמעט 130 הופעות ביחד, ויסוקר ובוני היו באנקר, אבל בשנים האחרונות העמדה בין הקורות הכי חסרת יציבות בנבחרת. גוטמן האמין במרציאנו, אלישע שלף את גורש, הרצוג בחר בהרוש. ניצן אמור לפתוח בנורבגיה בצעד ששוב יוכיח: לישראל אין שוער ראשון

מונס דאבור כובש צמד מול סלובן ליברץ/ספורט 1

ג'אנלואיג'י בופון ואיקר קסיאס עמדו שנים ארוכות בין הקורות של נבחרות איטליה וספרד. תומאס ראבלי צבר 143 הופעות בנבחרת שבדיה לפני שאנדראס איסקסון ירש אותו והגיע ל-133. פיטר שילטון היה חלק מנבחרת אנגליה 20 שנה ולא נשכח גם שמות כמו פטר צ'ך, דינו זוף, אנדוני זוביזארטה, טים הווארד, רושטו ושוערים רבים אחרים שכל אחד מהם רשם למעלה מ-100 הופעות במדי נבחרת ארצו.

בנבחרת רבות בעולם המקום בין הקורות שמור במשך תקופות ארוכות לשוער אחד, אולי לשניים. אומרים שהאנשים עם הכפפות צריכים ביטחון, שהם זקוקים לאמון מהמאמן והמערכת. זו אולי העמדה שהכי זקוקה להיררכיה וגם בישראל זה היה ככה פעם, אבל לא עוד. כבר שבע שנים אין לנו שוער ראשון.

דודו אוואט, שמוביל את שוערי נבחרת ישראל לדורותיהם בכמות הופעות עם 78, שיחק בפעם האחרונה במדים הלאומיים ב-2013 ואחריו נותרה אדמה חרוכה. ימי יעקב חודורוב (31 הופעות בתקופה בה היו הרבה פחות משחקים) ואיציק ויסוקר (69) הם היסטוריה רחוקה. היום אנחנו יכולים להתגעגע גם לבוני גינזבורג (68) ורפי כהן (43), לניר דוידוביץ' (51) ואוואט.

איתמר ניצן צפוי לפתוח במשחק הידידות נגד נורבגיה (רביעי, 19:00, ספורט 5) ולהמשיך את מגמת חוסר היציבות בין הקורות של נבחרת ישראל - בעיקר בתקופת הרצוג-רוטנשטיינר, שמחליפים ומנסים שוערים ללא הרף.

שוער נבחרת ישראל דודו אוואט. יותם רונן, יותם רונן
מאז שאוואט פרש, לישראל אין שוער ראשון/יותם רונן, יותם רונן

אופיר מרציאנו - 21 הופעות

ערך את הבכורה שלו בנבחרת במוקדמות יורו 2016, בקמפיין בו רשם 90 דקות בכל אחד מ-10 המשחקים תחת אלי גוטמן. בשנים הבאות לעתים לא נכלל בסגל ולפעמים ישב על הספסל. באמצע מוקדמות יורו 2020 השתלט מחדש על המקום בין הקורות, אבל ההופעות האחרונות עשויות לסמן לו את הדרך החוצה.

עוד בוואלה!

נורבגיה - ישראל: נאתכו לא ישחק, ניצן צפוי לערוך בכורה בשער

לכתבה המלאה

אריאל הרוש - 20 הופעות

ערך את הבכורה ב-2012 והיה בעל הפוטנציאל הגדול ביותר להפוך לבאנקר בין הקורות. 7 המשחקים הראשונים שלו במדים הלאומיים היו משחקי ידידות. השתלט על המקום בין הקורות באמצע קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 אצל אלישע לוי ובהמשך זכה לאמון רב מהצוות האוסטרי רוטנשטיינר את הרצוג. אחרי התבוסה 4:0 לפולין, שם הציג יכולת ירודה, חזר לשבת על הספסל.

אריאל הרוש, שוער נבחרת ישראל. רויטרס
מ-2012 ועד היום ערך רק 20 הופעות. הרוש/רויטרס

דודו גורש - 7 הופעות

הבליח לסגל פעמיים בתחילת העשור ואחרי שהפך לחלק מהקבוצה המנצחת של הפועל באר שבע, הפך לשוער הראשון של הנבחרת. בגיל 36 ערך בכורה במדים הלאומיים ועמד בין הקורות לאורך מחצית מקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018. ביוני 2017, 13 חודשים אחרי הבכורה, רשם את ההופעה האחרונה.

גיא חיימוב - 3 הופעות

את הבכורה קיבל מלואיס פרננדז אי שם ב-2011, בהפסד 3:1 לקרואטיה במוקדמות יורו 2012. בהמשך כלל לא הוזמן, חזר כדי לשבת על הספסל ופתאום ב-2018 נקרא לדגל לשני משחקים, נגד אלבניה בליגת האומות ומול צפון אירלנד במשחק ידידות. וזהו.

שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי, דודו גורש, שיר צדק. יוסי ציפקיס
ערך בכורה בנבחרת במאי 2016 והופעה אחרונה ביוני 2017. גורש/יוסי ציפקיס

בוריס קליימן - 1 הופעות

מי שבעבר נחשב לשוער העתיד של הכדורגל הישראלי וחתם קבע על האפודה מספר 1 בנבחרת הצעירה, רשם הופעה בודדת בבוגרת. אלון חזן העניק לו את המקום בהרכב בהפסד 2:0 לקרואטיה במשחק ידידות במרץ 2016. בהמשך היה בסגל, אבל לא חזר לשחק.

עומרי גלזר - 1 הופעות

הוזמן לראשונה בגיל 20 וישב על הספסל ב-0:3 הזכור על אלבניה בחוץ. ב-2017 ערך בכורה רעה במיוחד בהפסד הבית 1:0 למקדוניה במוקדמות המונדיאל. מאז לא נכלל בסגל.

שוער נבחרת ישראל בוריס קליימן. יוסי ציפקיס
עוד שם ברכבת שוערי הנבחרת. קליימן/יוסי ציפקיס

המחליפים

איתמר ניצן - בגיל 32 הוזמן לראשונה להתאמן עם הנבחרת ובהמשך נכנס לסגל. באוסלו הוא אמור לרשום הופעת בכורה, בגיל 33.

יואב ג'רפי - נכלל בסגל הרחב לכל אורך 2019 בקמפיין מוקדמות יורו 2020, אבל לא שיחק.

דני עמוס - ישב על הספסל של הנבחרת 24 פעמים בשנים 2012-2018, אבל לא רשם הופעה במדים הלאומיים.

אוהד לויטה - היה בסגל של הנבחרת בימי לואיס פרננדז ולא שיחק. כעת ישנם קולות שקוראים לזימון מחודש שלו.

מחמוד קנדיל - נכלל בסגל בכמה משחקים ב-2018, אבל לא שיחק.

חלוקת ההופעות לפי מאמנים

לואיס פרננדז - דודו אוואט 15 משחקים, גיא חיימוב 1

אלי גוטמן - דודו אוואט 14, אופיר מרציאנו 10, אריאל הרוש 7

אלישע לוי - דודו גורש 7, אריאל הרוש 3, אופיר מרציאנו 1, עומרי גלזר 1

אנדי הרצוג - אריאל הרוש 9, אופיר מרציאנו 5, גיא חיימוב 1

וילי רוטנשטיינר - אופיר מרציאנו 5

אלון חזן (מאמן זמני) - בוריס קליימן 1, אריאל הרוש 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully