וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה: "ברגע שהוחלט לשחרר את איינבינדר, לדראפיץ' וברדה אין סיי"

6.11.2020 / 13:03

הקשר סיים את דרכו בבית"ר ירושלים והנושא עובר לשלב המשפטי, היו"ר אוחנה: "יוסי בניון הודיע לי שאיינבינדר לא בתוכניות. נהגנו בו בכבוד. תראו את חנן ממן ואזולאי, בחמש דקות סגרו עניין ומצאו פתרון". מיכאל אוחנה עשוי להתחיל על הספסל נגד בני יהודה מחשש לעומס

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חדרה 0:4/ספורט 1

יום סוער עבר אתמול (חמישי) על בית"ר ירושלים. היום התחיל מכך שאור זהבי סירב להצעת המועדון לחתום לשנתיים נוספות בחוזה נמוך יותר מזה הנוכחי וסוכנו אבי נמני התבקש למצוא לו קבוצה. לאחר שהתנאים עם הפועל חדרה כבר היו סגורים, חזר בו השחקן והחליט שהוא לא מעוניין לעבור כרגע. הצעת בית"ר לשחקן נותרה בעינה והוא אמור להחזיר תשובה עליה בשבוע הבא. אם יסכים, יצטרף לסגל של דראפיץ' וברדה.

מי שכבר לא יתאמן עם הקבוצה הוא דן איינבינדר, לו הודיע המועדון כי הוא למעשה מפוטר והצדדים יילכו לבוררות. הקשר קיבל שחרור מאימון הקבוצה אתמול על מנת לבדוק אופציות אך עד לסגירת החלון לא סיכם באף קבוצה אחרת, ובעקבות זאת הודיעה לו בית"ר כי הוא לא חלק מהקבוצה יותר. נציגי השחקן אמרו אתמול: "גם אם מחליטים לפטר וללכת לדיון משפטי היו צריכים לעשות את זה לפני סיום ההעברות. כאן גרמו לו נזק נוסף של חודשיים בלי יכולת להצטרף לאף קבוצה, לא ברור מה ניסו לעשות".

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים רץ לכיוון מאמנו רוני לוי. ברני ארדוב
המאבק החל. איינבינדר/ברני ארדוב

בבית"ר אמרו מנגד כי "עד הרגע האחרון היו מגעים וניסינו למצוא לו קבוצה אך הוא סירב לכל האפשרויות ולכן התקבלה ההחלטה הזאת". אגב, שחקנים בקבוצה שלחו הודעות חיזוק לשחקן ואף אמרו: "בשום מצב זה לא היה צריך להיגמר ככה. כשחוגג קרא לו שלשום למשרד הייתה תחושה שזה ייגמר טוב. לא משנה מי אשם ולמה, זה הסתיים הכי גרוע שיכול להיות, היו צריכים לתת לו לסיים את העונה בבית"ר ולא להיכנס מראש לכל הבלגן הזה".

עוד בוואלה!

נזק כלכלי, מקצועי, תדמיתי ונפשי: הפלונטר של דן איינבינדר ובית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם אלי אוחנה. לילך וייס רוזנברג
"אני בעד ששחקן יילחם לקבל את כל משכורתו, ואמרנו לו שנשלים אותה, אך מן הראוי ששחקן שנאמר לו בצורה מפורשת שהוא לא בתכניות ושכרו לא ייפגע - שיחפש קבוצה שתקלוט אותו".אוחנה וחוגג/לילך וייס רוזנברג

יו"ר בית"ר אלי אוחנה התראיין היום ל"רדיו ירושלים" והסביר את השתלשלות העניינים עם איינבינדר: "אני ניהלתי שיחה עם דן איינבינדר וגם עם אבא שלו לפני חודש וחצי או חודשיים עוד שיוסי בניון ורוני לוי היו בבית"ר ירושלים אך ורק כי יוסי בניון אמר לי שהוא לא בתוכניות המקצועיות. אנחנו הצענו לדן לעבור לכל קבוצה שירצה ואנחנו נשלים את שכרו. אין לנו דברים רעים להגיד עליו, הוא בחור איכותי, מקצוען, היה קפטן והיה שחקן נבחרת, אבל הגיע שלב שהמועדון בראשות משה חוגג החליט על אסטרטגיה בה יבנו את הקבוצה על שחקנים אחרים וזה לגיטימי, זאת זכותו של המועדון לנהל אסטרטגיות. ברגע שזה הוחלט לדראפיץ' וברדה אין סיי, זאת החלטת מועדון שכבר התקבלה והובהר להם העניין.

"אנחנו כיבדנו את דן לכל אורך הדרך וגם היום, גם השבוע שערכנו אני וחוגג שיחה עם דן ואביו הובהר לו באופן מאוד מכובד מה עומד מאחורי ההחלטה. יש הבדל בין שחקן במעמד של דן לשחקנים אחרים: כששחקן כמו דן לא בסגל או ביציע זה יוצר הרבה רחש ורעשים. אני אמרתי לדן באופן ברור שאני לא מבין את ההחלטה שלו, אני בעד ששחקן יילחם לקבל את כל משכורתו, ואמרנו לו שנשלים אותה, אך מן הראוי ששחקן שנאמר לו בצורה מפורשת שהוא לא בתכניות ושכרו לא ייפגע - שיחפש קבוצה שתקלוט אותו".

אוחנה הבהיר ש"לא נמנע ממנו להתאמן, הוא יכול להתאמן בכל קבוצה אחרת וגם נעזור לו למצוא קבוצה להתאמן בה אם צריך. לא שלפנו מהמותן. חשבנו על זה, קיבלנו ייעוץ משפטי והוחלט בסופו של דבר שהוא לא בתכניות המקצועיות והוא צריך לחפש קבוצה. למועדון יש את הלגיטימיות להחליט החלטה כזאת, בפרט שאנחנו הודענו לו מראש והוא יודע שהוא לא ייפגע בשכרו, כל שקל שיקבל במקום אחר שכרו יושלם. תראו את חנן ממן ושלומי אזולאי, בחמש דקות סגרו עניין ומצאו פתרון. אני חושב שגם דן איינבינדר יכול היה להיות בסיטואציה הזאת, בעיקר לאור העובדה שהוא מסיים חוזה השנה ולא היו מאריכים לו אותו. בוררות? כבר לפני חודש קיבלו מספר שחקנים הודעה למצוא קבוצה ושאם לא יעשו זאת המועדון ינהג אחרת".

מיכאל אוחנה בית"ר ירושלים. דני מרון
מצד אחד לשמור על המומנטום. מצד שני לשמור על הרגליים. אוחנה/דני מרון

על מצב הקבוצה אמר אוחנה: "אני מאושר בשביל מיכאל אוחנה, הוא לא מפגין עדיין 25 אחוז מהיכולת שלו, אבל אם ביכולת כזאת הוא מבקיע 3 שערים בשני משחקים ודומיננטי אז הוא בדרך הנכונה. משה חוגג שילם סכום חסר תקדים במושגים של בית"ר כדי להביא אותו, אבל בואו לא נפתח פה לשטן, הוא צריך את הזמן שלו. לגבי אוקמפוס וגם לגבי מתאוסיניו, אלה שתי רכישות שהרוח החיה שלהן היא משה חוגג. היה דיון על זה, כולנו ראינו אותם ושמחנו על ההחלטה לצרף אותם. לפחות עד עכשיו לגבי אוקמפוס זה מוכיח את עצמו, שניהם נרכשו וחתמו לטווח ארוך, אני מקווה שנשתמש בהם כמה שנים ונדע גם להכניס כסף למועדון על ידי מכירה שלהם בעתיד. מתאוסיניו יחזור עוד 4-5 שבועות להתאמן, הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים שראיתי ואנחנו סבלניים איתו. יכול להיות שנשלח אותו לברזיל כדי שישקם את עצמו במקום ספציפי שהוא רגיל אליו".

בנוגע לאפשרות להתמודד על האליפות אמר: "מאז שאני בבית"ר הסתכלנו לכל קבוצה בלבן של העיניים, אנחנו תמיד רוצים להגיע הכי גבוה. השנה שעברה הייתה טובה יותר אך היינו בפער גדול ממכבי תל אביב ומכבי חיפה. היום ההשקעות בבית"ר יותר שפויות אך גם העונה הזאת הוא אולי השקיע הכי הרבה ברכב עם מתאוסיניו, שועה, אוקמפוס ודגני ומגיע לו קרדיט. המטרה של בית"ר תמיד לזכות לתארים אבל המטרה השנה היא קודם כל לשחק כדורגל טוב ולהתקדם, להיות קבוצה חזקה ומשם להסתכל הלאה".

על הצעירים הישראלים: "זרגרי, פדידה, פרדו והצעירים הזרים אילו דברים שפחות היו בעבר, זה חלק מהמדיניות החדשה לייצר איזון בין ותק לבין צעירים. זאת דרך מצוינת, המדיניות היא להמשיך ולתת הזדמנויות לצעירים, יש לנו שני מאמנים שמאוד אוהבים לשלב צעירים ולקדם אותם. הם לא מחוייבים לעשות את זה, הם מאוד רוצים לעשות את זה, גם אם הוא בן 17".

מחר תשחק הקבוצה נגד בני יהודה (שבת, 20:30, ספורט2), כאשר במועדון רוצים להשלים 10 נקודות בארבעה משחקים לפני היציאה לפגרת הנבחרת. במהלך הפגרה תערוך הקבוצה מחנה אימון של מספר ימים בשפיים. בנוגע להרכב הקבוצה מחר, נראה כי ההחלטות הסופיות יתקבלו אך ורק לפני המשחק בהתאם לכשירות ורעננות השחקנים. בשל העובדה שהקבוצה שיחקה שלושה משחקים בשבוע, בצוות המקצועי חוששים מעומסים וחשיפה לפציעות של שחקנים ולכן יקבלו החלטות בתיאום עם מאמן הכושר והצוות הרפואי. אחת ההתלבטויות היא האם לפתוח עם מיכאל אוחנה משחק שלישי בתוך שבוע לאחר שרק חזר מפציעה, וכמו כן גם לגבי אביאל זרגרי וירדן שועה. כחלק מהשינויים הצפויים, לירן רוטמן או עוזיאל פרדו צפויים להשתלב ב-11, כאשר לא ברור אם עידן ורד יהיה כשיר לפתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully