וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האכזבה במכבי תל אביב גוברת: "לא יודעים לגמור משחקים"

6.11.2020 / 7:44

הצהובים מתוסכלים אחרים ההפסד לאנאדולו אפס, החמישי בשבעה משחקים. דורסי: "חייבים לדעת לנצח משחקים צמודים". בלייזר עשוי לעלות ברוטציה על חשבונו של בנדר עד להגעת החיזוק, וגם: הנתונים שמספרים על הבעיה ההגנתית של הקבוצה. ומתי חוזרים הפצועים?

תקציר ההפסד של ברצלונה 77:73 למורסיה/ספורט 1

1. שבעה מחזורים לתוך עונת היורוליג ומכבי תל אביב מוצאת את עצמה עדיין בתחתית הטבלה אחרי שאמש (חמישי) רשמה הפסד חמישי, והפעם 91:89 לאנאדולו אפס איסטנבול בחוץ. הקבוצה של יאניס ספרופולוס הייתה קרובה מאוד לנצח במשחק, כשהיא שולטת בהתמודדות החל מאמצע הרבע הראשון, אלא שלמרות השליטה שלה היא לא הצליחה ליצור פער מספיק גדול וראתה כיצד אנאדולו נשארת במשחק. בסיום המשחק נתקעה מכבי על 2 נקודות בלבד ב-3 הדקות האחרונות, כשמנגד רודריג בובואה קלע 23 שניות לסיום והעניק לקבוצתו יתרון. אחרי שהטורקים פספסו הזדמנות לגמור את המשחק, אותו בובואה חסם את סקוטי ווילבקין במהלך המכריע ונתן לקבוצתו את הניצחון.

מכבי סיימה ערב קליעה טוב עם 15 שלשות ב-47 אחוזים כשמעל כולם בולט אלייז'ה בריאנט עם 22 נקודות, שיא קריירה ביורוליג. למרות זאת, בריאנט לא קלע בכלל ברבע האחרון. סקוטי ווילבקין קלע 15 נקודות, טיילר דורסי הוסיף 14 ואנטה ז'יז'יץ' קלע 10 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים. דראגן בנדר בעוד משחק חלש קלע 2 נקודות בלבד ב-20 דקות. "ברור שזה מאכזב להפסיד וזו התוצאה הסופית של המשחק", סיכם אלייז'ה בריאנט, "נמשיך להילחם בלי שום קשר לתוצאה של המשחק, אנחנו ממש שם, במרחק שניים או שלושה פוזשנים מלהשיג ניצחונות".

טיילר דורסי הוסיף: "אני חושב שזה היה משחק קשה עם הרבה מלחמה, שוב אחד מהמשחקים הצמודים שאנחנו מפסידים. אנחנו מפסידים משחקים בסיום. אנחנו חייבים למצוא דרך לנצח משחקים צמודים, שיחקנו טוב, שיחקנו עם הלב, אבל היינו קצרים, צריכים לחזור ללוח השרטוט ולמצוא דרך לנצח. יש לנו שני משחקים במסגרת הישראלית שוב, אנחנו חייבים להמשיך לדחוף ואסור לנו להוריד את הראש".

אנטה ז'יז'יץ' אמר: "אני חושב ששיחקנו די טוב, שיחקנו קשוח משני צידי המגרש אבל לא הצלחנו לסיים את המשחק בצורה הנכונה. אפשרנו להם לקלוע סלים קלים ולא היה לנו ריכוז בהגנה".

אנג'לו קלויארו הוסיף: "היה משחק קשה ושוב זה נגמר על חודו של סל, שוב מובילים ברבע הרביעי אבל לא מצליחים לנצח. אנחנו קרובים, רק צריכים לסדר כמה דברים שוב. כל המשחקים הללו נגמרים בהפרש של התקפה אחת או שתיים".

אנשי הקבוצה נשמעו מאוכזבים מאוד בדרכם לשדה התעופה בחזרה לישראל. "קיבלנו את אנאדולו בלי שני שחקני מפתח, המשחק היה בשליטה שלנו אבל אנחנו לא יודעים לגמור משחקים", אמר אחד מאנשי מכבי, "אולי אם אותלו האנטר לא היה נפצע זה היה נראה אחרת כי היה לנו מישהו שיודע לעשות את העצירה כשזה חשוב".

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב מול אנאדולו אפס. באדיבות אפס אנאדולו, אתר רשמי
נחסם במהלך האחרון. ווילבקין/אתר רשמי, באדיבות אפס אנאדולו

2. התחושות במכבי עוד לפני המשחק בטורקיה היו כי מדובר במשחק חשוב מאוד להמשך הדרך, אבל כעת במועדון כבר יודעים שהמשחק הבא, נגד ז'לגיריס קובנה בבית, הוא מסוג המשחק שהפסד בו יציב את הקבוצה במצב שהיא תתקשה לחזור ממנו.

"אנחנו נראים טוב יותר ממשחק למשחק בצד ההתקפי, יש לנו דקות מצוינות, דקות שאנחנו משחקים כדורסל ממש משכנע ומקבלים תפוקה מהרבה מאוד שחקנים, אבל זה לא עוזר לנו לנצח", סיכם אחד מאנשי הקבוצה, "בסופו של דבר לא מסתכלים רק על השיפור ביכולת אלא גם על התוצאות, והתוצאות נכון להיום הן לא טובות. אם לא נדע לנצח בשבוע הבא את ז'לגיריס אנחנו נמצא את עצמנו כבר בתוך בור ומשם הדרך לפלייאוף היא קשה מאוד".

האכזבה מדראגן בנדר, שכאמור גם אתמול היה מהחלשים בקבוצה, רק מתגברת אך במכבי מתקשים למצוא את השחקן שישדרג את הסגל ויתפוס את מקומו. יאניס ספרופולוס נותן הרבה מאוד קרדיט לקרואטי, אך אמש העדיף ברגעי ההכרעה את עוז בלייזר עליו אחרי שהפורוורד הישראלי מיעט לשחק עד לנקודת הזמן הזאת. ייתכן שלפחות עד שיגיע חיזוק לעמדה זו, יעדיף המאמן לשנות מעט את הסדר ברוטציה ולתת יותר דקות לשחקן שהגיע מראשון לציון.

עוד בוואלה!

יורוליג: ווילבקין נחסם על הבאזר - מכבי תל אביב הפסידה 91:89 לאנאדולו

לכתבה המלאה
אלייז'ה בראיינט, מכבי תל אביב מול אנאדולו אפס. באדיבות אפס אנאדולו, אתר רשמי
הצטיין, זה לא הספיק. בריאנט/אתר רשמי, באדיבות אפס אנאדולו
  • מכבי תל אביב מודה: הקבוצה לא מתפקדת במאני טיים
  • המספרים מראים: לצהובים יש בעיה בהגנה
  • גובר הייאוש מדראגן בנדר, שיקבל פחות דקות
  • עומרי כספי חוזר, אבל לא כל כך מהר
  • הבעיה: עומס המשחקים ממש לא נגמר

3. כשאנחנו מתקרבים לנקודת האמצע של הסיבוב הראשון ביורוליג, ניתן כבר לומר בוודאות שלמכבי תל אביב יש בעיה הגנתית, ובמיוחד בעיה הגנתית במשחקי החוץ. הצהובים מדורגים באמצע המחזור השביעי של היורוליג (ושלחלק ניכר מהקבוצות עדיין חסרים משחקים רבים) במקום ה-16 מ-18 בהגנה עם כמעט 81 נקודות למשחק שהיא סופגת. רק ריאל מדריד וחימקי מוסקבה, שסופגות קרוב ל-82 נקודות למשחק, מדורגות מתחתיה.

הבעיה מחמירה כשמכבי יוצאת מיד אליהו. בארבעת משחקי החוץ של הקבוצה עד כה העונה היא ספגה 84.7 נקודות למשחק, וזאת לאחר שעצרה את צסק"א מוסקבה במשחק החוץ הראשון של העונה על 76 נקודות.

"סגנון המשחק שלנו הוא כזה שיוצר הרבה התקפות, אבל אנחנו מקבלים יותר מדי סלים קלים וגם בתזמון בעייתי מאוד", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש, "כמעט בכל אחד מהמשחקים שלנו העונה נראינו לא טוב ברבע האחרון. אז נכון שהיריבה קולעת סלים קשים גם, אבל לצד זה אי אפשר לנקות את השחקנים שלנו מטעויות".

אז עד כמה חלש הרבע האחרון של הצהובים מבחינה הגנתית? מתוך שבעה משחקים, פעם אחת בלבד הצליחה מכבי לנצח את הרבע האחרון, נגד באיירן מינכן, וגם אז ספגה 25 נקודות ברבע. שלוש פעמים עצרה את היריבות על מתחת ל-20 נקודות, אבל פעמיים קלעה פחות מהיריבה שלה, ובסך הכל סופגת מכבי ברבע האחרון 22.3 נקודות בממוצע וקולעת 17.8 נקודות בלבד.

אנג'לו קלויארו, מכבי תל אביב מול אנאדולו אפס. באדיבות אפס אנאדולו, אתר רשמי
והעומס רק גובר. קלויארו/אתר רשמי, באדיבות אפס אנאדולו

4. מאיסטנבול חוזרת מכבי תל אביב עם הפסד ועם פציעה קלה, וככל הנראה לא משמעותית במיוחד, של אותלו האנטר. הסנטר נפגע בראשו בתחילת הרבע האחרון ולא יכול היה לחזור לשחק כשהוא חש מעט טשטוש, אך במועדון העריכו אמש כי לא מדובר בפציעה חמורה מדי והוא לא ייאלץ להחמיץ משחקים. עם זאת, האנטר יעבור היום בדיקה מקיפה אצל רופאי הקבוצה.

אמש שחרר יאניס ספרופולוס רמז ראשון לעבר החזרה של השחקנים הפצועים של הקבוצה: "אנחנו צריכים שכולם יהיו מוכנים לשחק, גם השחקנים הפצועים שלנו".

ההערכות בקרב אנשי הקבוצה היא כי עומרי כספי, השחקן הראשון שאמור לחזור לשחק, לא יהיה כשיר למשחק נגד ז'לגיריס קובנה בשבוע הבא, אבל יש כאלה שגורסים שכספי יוכל לשחק בצמד המשחקים בספרד בשבוע שלאחר מכן, או אולי באחד מהם, ובכך להוריד את העומס משאר השחקנים שנכון להיום טובעים בנטל של דקות המשחק. ג'ון דיבתולומיאו ויובל זוסמן צפויים לשוב מספר שבועות לאחר מכן לפעילות.

שחקן מכבי תל אביב דרגאן בנדר. דני מרון
מה יהיה? בנדר/דני מרון

5. ואם זה לא מספיק, אז לוח המשחקים של מכבי תל אביב הופך להיות קצת יותר מורכב בשבוע הקרוב עם כניסת משחקי הליגה הישראלית. ביחד עם המשחק אמש תשלים מכבי שבעה משחקים ב-16 ימים, אחרי שבועות ארוכים שבהם שיחקה משחק אחד בשבוע.

הצהובים לא יוכלו לנוח יותר מדי זמן, כשכבר מחר (שבת, 18:00, ספורט 5) יפגשו את הפועל אילת במשחקם הראשון בליגה, במסגרת המחזור הרביעי. ביום שני תשחק בסיבוב א' של גביע המדינה נגד מכבי אשדוד מהלאומית, כשיאניס ספרופולוס צפוי לחלק את הדקות בין כל שמונת הזרים שיירשמו למשחקי הקבוצה במסגרת המקומית.

אחרי המשחק באשדוד ייערך המשחק הקריטי נגד ז'לגיריס במסגרת המחזור השמיני ביורוליג. שלושה ימים לאחר מכן תצא מכבי להרצליה למשחק ליגה נוסף שיפתח שבוע של שני משחקי חוץ ביורוליג - ביום רביעי נגד ריאל מדריד וביום שישי נגד ולנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully