וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנאדולו אפס - מכבי תל אביב: שיין לארקין ובריאנט דאנסטון צפויים להיעדר

4.11.2020 / 14:33

שני הכוכבים של הטורקים ייעדרו מהמשחק באיסטנבול (חמישי, 19:30, ספורט 5). ספרופולוס על השיפור של ווילבקין בהגנה: "כדי להיות שחקן גדול, צריך להיות טוב גם בחלק הזה". גמר גביע ווינר מול הפועל חולון נקבע ל-26.12

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

מכבי תל אביב תמשיך את עונת היורוליג שלה מחר (חמישי, 19:30, ספורט 5) כשתתארח בסינן ארדם ארנה שבאיסטנבול אצל אנאדולו אפס. הצהובים קיבלו היום חדשות מעודדות אחרי שהטורקים פרסמו שמלבד סרטק שאנלי שנמצא חיובי לקורונה כבר לפני כמה ימים, מחר ייעדרו גם שני שחקנים נוספים ובתקשורת המקומית דיווחו שמדובר בכוכב הגדול שיין לארקין ובבריאנט דאנסטון. לפי הדיווחים גם טיבור פלייס בספק.

עוד לפני החדשות הנ"ל, יאניס ספרופולוס ערך מסיבת עיתונאים ובה אמר: "אפס קבוצה מאוד כשרונית. הייתה לה עונה גדולה והיא המשיכה עם אותו סגל ואותו מאמן. היא אמנם לא התחילה טוב את העונה, אבל נגד אולימפיאקוס ראינו שהיא חזרה לעצמה. זו קבוצה מאוד מסוכנת, אם נאבד ריכוז לדקה או שתיים, זה יספיק לה בשביל לברוח".

שלושת הפצועים של מכבי מתחילת העונה - עומרי כספי, ג'ון דיברתולומיאו ויובל זוסמן, ימשיכו להיעדר, למרות שכספי שב לאימונים בצורה הדרגתית. "אני לא מכיר קבוצה שיכולה להיות בשיאה בלי שלושה שחקנים מרכזיים", אמר ספרופולוס במסיבת העיתונאים, "דיברתי עם חבר שאמר לי שהוא לא זוכר מתי מכבי התחילה עונה עם שלושה פצועים. מדובר על שחקנים שכבר מכירים את השיטה ואת הדרישות שלי. מתשעה שחקנים שנשארו מהעונה שעברה, ירדנו לשישה. זה חצי קבוצה".

ספרופולוס גם נשאל לגבי היכולת ההגנתית המשופרת של סקוטי ווילבקין והשיב: "מהרגע שהגעתי למכבי, אני עובד עם כל השחקנים על יותר אפקטיביות בהגנה. אם אתה רוצה להיות שחקן גדול, אתה צריך להיות טוב גם בהגנה. צריך לקלוע ולייצר, אבל גם לעצור את היריבים שלך. סקוטי? לאחרונה הוא עושה עבודה יותר טובה ומבין יותר טוב את הדרישות שלי בהגנה".

שחקן מכבי תל אביב, סקוטי ווילבקין, מול שחקן אנאדולו אפס, שיין לארקין. דני מרון
רק אחד יעלה לפרקט מחר. לארקין מול ווילבקין/דני מרון

סנדי כהן נשאל אף הוא על היכולות ההגנתיות של ווילבקין ואמר: "סקוטי שחקן מצוין, בטח בהתקפה. אני לא חושב שהוא שומר רע בכלל, למרות שאנשים חושבים לפעמים שהוא מתקשה בהגנה. אני מנסה ללמוד ממנו כמה שיותר, איך הוא מגיע מוקדם לאימונים, איך הוא עובד על המשחק שלו. אני רוצה לקחת חלק מזה אליי".

אבל ווילבקין מלהיב בעיקר בזכות היכולות ההתקפיות שלו, שלא נעלמות גם מעיניהם של מומחים ב-NBA. ג'ון הולינג'ר, שעבד בעבר בצוות המקצועי של סן אנטוניו וממפיס וכיום משמש פרשן של "האתלטיק", פרסם רשימה של גארדים שיכולים לחזק קבוצות בליגה בעונה הבאה, כולל ווילבקין.

"ווילבקין השתפר מאוד מאז שסיים את מכללת פלורידה", כתב הולינג'ר על ווילבקין, אותו הגדיר כשוטינג גארד (מה שמוטל בספק) וכשחקן חופשי (מה שלא נכון - ווילבקין חתם בקיץ האחרון על חוזה חדש לשלוש שנים בשורות מכבי תל אביב, ללא סעיף יציאה ל-NBA). "הוא אמנם קצת נמוך ביחס לשוטינג גארד וחסר את התחושה למשחק כדי להיות רכז, אבל הוא אתלט טוב שהפך לקלע טוב מאוד באירופה. בעונה שעברה הוא שיחק באחת הקבוצות הטובות ביורוליג ודייק ב-41 אחוזים מחוץ לקשת. הוא מסוגל לשחק ב-NBA".

* מנהלת ליגת העל קבעה תאריך למשחק גמר גביע ווינר בין מכבי תל אביב להפועל חולון, שייערך בשבת ה-26 בדצמבר בהיכל שלמה בשעה 20:00.

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. דני מרון
על הכוונת של קבוצות NBA? ווילבקין/דני מרון

אם במכבי תל אביב התאכזבו מעצירת העונה שעברה בשל הקורונה, בדיוק כשהקבוצה עמדה בפני עונת שיא עבורה בשנים האחרונות, באנאדולו אפס התאכזבו כפליים. הקבוצה שהוליכה את טבלת היורוליג ואיימה לזכות במפעל לראשונה בתולדותיה. שתי הקבוצות נפגשו 18 פעמים ביורוליג כשהמאזן הכללי עומד על תשעה ניצחונות לכל קבוצה. האלופה הישראלית ניצחה את אנאדולו במפגש האחרון ביניהן, אך לפני כן הפסידה שישה משבעה משחקים בין הקבוצות.

את העונה הנוכחית פתחה אנאדולו בצליעה, גם בשל העדרותו של שיין לארקין שחזר לפעילות רק בשבוע שעבר בניצחון החוץ על אולימפיאקוס וכעת שוב לא ישחק מחר. הקבוצה של ארגין עתמאן ממשיכה להסתמך על אותו סגל בדיוק כמו בעונה שעברה, כשמלבד לארקין ודנסטון שלא ישחקו מחר, מככבים ואסילי מיציץ' הסרבי, רודריג בובואה ואדריאן מוארמן הצרפתים, טיבור פלייס הגרמני, ג'יימס אנדרסון וכריס סינגלטון האמריקנים המבוגרים וקרונולוסב סימון הקרואטי המנוסה עם מספרים נהדרים העונה של 15 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully