וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: יאניס ספרופולוס גער במקס היידגר וצרח על שחקני הספסל

1.11.2020 / 22:34

המאמן יצא מהכלים במהלך הקאמבק של ראשל"צ ואף הטיח את לוח השרטוט שלו ברצפה. בסיום דיבר על הרצון לבנות שלד ישראלי חדש: "רוצה שכשאעזוב, יהיו עוד 5-6-7 ישראלים שיישארו לשנים רבות". גודס עדיין כועס על דורסי: "לא הייתי עצבני כל כך מאז שהייתי שחקן, יש גבול"

תקציר ההפסד של ברצלונה 77:73 למורסיה/ספורט 1

מכבי תל אביב הביסה הערב (ראשון) 72:92 את מכבי ראשון לציון במסגרת חצי גמר גביע ווינר הערב (ראשון), אבל שקט לא היה בשורות האלופה הישראלית. פתיחת המחצית השנייה הרעה של הצהובים הובילה את המאמן יאניס ספרופולוס לצאת מכליו. אחרי שאנג'לו קלויארו ומקס היידגר החטיאו לייאפים וראשון לציון הוליכה ברבע השלישי 10:26, החל המאמן לצרוח על הספסל: "תקלעו את הלייאפים המחורבנים, תראו שהם לא מחטיאים".

אבל זה לא נגמר שם. המאמן לקח פסק זמן והחל לגעור במקס היידגר, ולאחר מכן בשאר שחקני הספסל על ההחלטות שלהם, זרק את לוח השרטוט על הרצפה, עזב את איזור פסק הזמן וחזר לצעוק על שחקניו שנשארו לתת ידיים לפני שעלו למגרש. לאחר מכן המשיך לצעוק על היידגר, ולא הפסיק גם בהפסקה שבין הרבעים.

זו לא היתה התקרית היחידה במשחק. במהלך הרבע השני מסר טיילר דורסי בחוזקה את הכדור לגיא גודס, שענה לו בתקיפות והתקרב אליו בצורה מאיימת. שופט המשחק עומר אסתרון החליט לשרוק עבירה טכנית לכל צד. ברבע הרביעי ביצע הגארד שתי עבירות בלתי-ספורטיביות תוך שתי דקות ואחרי השנייה שבהן - מרפק לפניו של גולן גוט - הגיעה ההרחקה. דורסי העצבני בעט בכיסא בדרכו לחדרי ההלבשה וסינן "בולשיט".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
עצבני. ספרופולוס/דני מרון

במסיבת העיתונאים התייחס ספרופולוס לתקרית ואמר, מחויך: "זה חלק מהסודות המקצועיים, אולי בפעם הבאה גם אשבור את הלוח. לא היינו מוכנים ברבע השלישי, איבדנו הרבה כדורים, הפסקנו לשחק טוב בהתקפה וזה השפיע על ההגנה. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה, התחלנו טוב אבל צריכים לראות יותר יציבות".

על ההחלטה לשלב במשחקים האחרונים את דורי סהר ועידן אלבר אמר המאמן היווני: "חסרים לנו שלושה שחקנים, גם בליגה וגם ביורוליג, כספי וזוסמן חסרים לנו, יש לנו דור צעיר ואנחנו רוצים לבנות דור חדש למכבי תל אביב. אני רוצה שכשאעזוב את מכבי, שיהיו פה 5-6-7 ישראלים שישחקו ויישארו פה להרבה שנים. למאמן זר זה לא קל לעשות את זה. תראו לי עוד מאמן זר שנותן לישראלים בני 18 ו-20 לשחק, בכל קבוצה, לא רק בישראל. אם רציתי להציל את התחת שלי הייתי אומר שיביאו שחקנים מוכנים, כי החבר'ה האלה עוד לא מוכנים, צריך ללמד אותם, הם בתהליך, הם בתהליך לשפר את המשחק שלהם. אולי נפסיד את המשחקים האלה גם, אבל אני רוצה ליצור שחקנים לא רק להביא תוצאות, עשיתי את זה בכל הקריירה שלי, לא רק כאן".

על אנטה ז'יז'יץ' שנכנס אט אט לעניינים אמר ספרופולוס: "הוא אחד הסנטרים הכי טובים ביורוליג והוא יכול לשחק גם בעמדה מספר 4, ככל שנתאמן הוא ימצא את הקצב. ב-NBA המשחק שונה, האינטנסיביות שונה, התפקיד שלו שונה לחלוטין, הוא צריך להופיע לכל משחק. הוא בחור טוב, עובד קשה, אני שמח ומרוצה שהוא כאן, הוא יהיה טוב יותר בעתיד".

לבסוף, על התקרית של דורסי וגודס אמר: "אנחנו רוצים להתנצל בפני גודס, זה היה רגע לא יפה, טיילר דורסי איבד את קור הרוח שלו, נהג בצורה לא יפה, הוא כבר התנצל בפני גודס, והנושא הזה נגמר".

שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי מול מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס, דרל מונרו. דני מרון
היתה התנצלות. דורסי וגודס/דני מרון

מנגד, גיא גודס סיכם ואמר: "נתקלנו בפיזיות, משהו שלא היינו רגילים עד עכשיו בגודל, היה קשה לנו להגיב ולקחנו צעד אחורה. נתנו למכבי לעשות מה שהם רוצים. אמרתי במחצית שצריך לטפל באגרסיביות, להתחיל להיות אגרסיביים. עשינו את זה ברבע השלישי, אבל לאורך זמן קשה לנו, אנחנו שחקנים בודדיים, אין לנו רוטציות. זה שיעור טוב לפתיחת העונה, לראות איפה אנחנו עומדים מול הגדולות".

על התקרית עם דורסי אמר: "לא הייתי כל כך עצבני מאז שאני שחקן, הוא זרק עלי את הכדור, זה לא מקובל עלי. הלכתי מכות במגרש כשחקן, יש דברים שאני לא אבליג עליהם, עם כל הכבוד לדורסי אף אחד לא יזרוק עלי את הכדור לרגליים בגלל מה שהיה. יש גבול לדברים שעושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully