וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים: חכמון צדק כשלא פסק לפנדל בחיפה וטעה בפנדל להפועל תל אביב

3.11.2020 / 16:23

הוועדה המקצועית צפויה לקבוע שהשופט צדק כשהתעלם מנגיעת היד של הרננדס, אבל שגה כשופט VAR כשטען שנגיעת היד של מגבו מחייבת פנדל. ז'וזואה לא צריך היה לקבל אדום מול מכבי תל אביב, אבל "נדרש היה ניהול תקיף ואסרטיבי"

צפו בתקציר ה-2:2 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב במשחק העונה הראשון/ספורט 1

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים צפויה לקבוע שאלי חכמון צדק כשלא פסק לפנדל לטובת מכבי חיפה אחרי נגיעת יד ברחבה של בלם מכבי תל אביב לואיס הרננדס. עם זאת קבעה שחכמון, שהיה שופט המסך במשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים בשבת האחרונה, שגה כאשר קרא לשופט המשחק רועי ריינשרייבר והמליץ לו לפסוק פנדל לטובת הפועל תל אביב על נגיעת יד ברחבה של שחקן בית"ר ירושלים אורי מגבו: "לא התקיימו קריטריונים המצדיקים פסיקה לבעיטת עונשין", נכתב.

חכמון היה שותף במחזור הזה לשני מקרים כמעט זהים של נגיעת יד בכדור ברחבה. מהמסקנה שצפויה לפרסם הוועדה המקצועית אודות המחזור שהסתיים עולה כלל חשוב לפיו כדי שתישרק בעיטת עונשין מ 11 מטרים על נגיעת יד ברחבה צריך שיורגש שהשחקן שעבר את העבירה התכוון לגעת בכדור בידו, המרחק בין השחקן התוקף למגן שנגע בכדור בידו היה מספיק גדול כדי שלמגן הייתה אפשרות להתחמק מנגיעה ביד והדבר השלישי והחשוב הוא שהשחקן שנוגע בכדור בידו יגדיל את נפח גופו בעזרת הידיים. למשל במקרה של הרננדס מאתמול ברור שאם הכדור לא פוגע בידו, הוא פוגע בגופו מכיוון שהידיים היו מושטות קדימה ולא לצדדים. במקרה הזה צדק שופט המסך זיו אדלר שלא קרא לחכמון בכדי לשנות את החלטתו הנכונה, כאמור, לא לשרוק לפנדל.

עוד התייחסה הוועדה המקצועית להתנהגות של ז'וזואה בסיום המשחק של הפועל באר שבע מול מכבי תל אביב: "בדקה ה-84 יצר מגע מינורי על קצה נעלו של שחקן יריב, אשר העצים באופן מובהק את תגובתו ונפילתו. אין מדובר ברף גבוה המחייב כרטיס צהוב שני. בדקה ה-88, במהלך ניסיון להשגת הכדור, עצר שחקן יריב באמצעות הזרוע לכיוון חזהו. השופט מחויב היה לפסוק על עבירה, אך אין מדובר ברף גבוה המחייב כרטיס צהוב שני. לצד זאת, הוועדה המקצועית סבורה כי במהלך הדקות הנ"ל נדרש היה ניהול תקיף ואסרטיבי יותר מצדו של השופט ונקיטת פעולות מניעה. השופטים יונחו בהתאם. עוד לציין, מכיוון שמדובר באירועים בעלי סוגיה של ספק צהוב שני (ולא אדום ישיר), הרי שבכל מקרה שופט המסך לא נדרש להתערבות".

אלי חכמון שופט כדורגל ישראלי. מאור אלקסלסי, סוכנות ג'יני
אלי חכמון במהלך המשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב/סוכנות ג'יני, מאור אלקסלסי

בעניין השיבוצים של חכמון למחזור הזה, גורמים בכירים באיגוד השופטים מתחו ביקורת על כך שחכמון גם היה שופט מסך במשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים וגם שופט ראשי כעבור יומיים במשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב.

הביקורת שנמתחה מכוונת גם ליושבת ראש איגוד השופטים רונית תירוש שעוברת על השיבוצים והייתה צריכה להוריד, לדברי אותם גורמים, את חכמון משיבוצו כשופט מסך במוצאי שבת בבלומפילד ברגע בו קיבל שיבוץ כשופט המרכזי במשחק בחיפה. חכמון שובץ למשחק בחיפה ברגע האחרון במקום אוראל גרינפלד בגלל היציאה שלו למשחק בליגת האלופות.

אותם גורמים טוענים כי באיגוד היו צריכים לשבץ את גרינפלד כשופט מסך במשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים במקום חכמון או אפילו את גל לייבוביץ', שיצא עם גרינפלד כשופט רביעי למשחק בין פרנצווארוש ליובנטוס. "נניח שחכמון היה עושה טעות קריטית מאוד במשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים והיה עליהום תקשורתי עליו. באיזה מצב רוח הוא היה מגיע למשחק העונה? צריך לחשוב על הדברים האלה מראש", אמרו בכירים באיגוד.

בתוך כך בוצע הערב שיבוץ השופטים למשחקים הקרובים. שניר לוי ישפוט את המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל חדרה ברביעי ואיתן שמואלביץ' ישפוט את המשחק המרכזי במחזור הבא בין בני יהודה לבית"ר ירושלים בשבת. דוד פוקסמן ישפוט את מכבי חיפה מול מ.ס. אשדוד בשבת, שגיא ברמן את מכבי נתניה נגד הפועל חיפה, גל לייבוביץ' ישפוט בדוחא את בני סכנין - מכבי תל אביב, אוהד אסולין את הפועל באר שבע - הפועל כפר סבא, אוראל גרינפלד את מכבי פתח תקוה - עירוני קרית שמונה ולירן ליאני את הפועל תל אביב - הפועל חדרה. ליאני, אגב, חוזר לשפוט לראשונה מאז שהסתפק בכרטיס צהוב בלבד לעבר ז'וזואה אחרי ששלח חבטה לפניו של אלמוג כהן במחזור הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully