וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ה-DNA: סיכום משחק העונה הראשון בין מכבי חיפה למכבי תל אביב

3.11.2020 / 8:00

מכבי חיפה של ברק בכר באה בפעם הראשונה להסתכל למכבי תל אביב בלבן של העיניים אך סבלה מהתלהבות יתר. האלופה חזרה עם הרבה אופי, אך האם זו טביעת האצבע של דוניס או אדי הדלק של איביץ'? אופיר סער מנתח את משחק העונה ומקווה שבסיום העונה לפחות אחת מהן תחגוג כמו שצריך

צפו בתקציר ה-2:2 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב במשחק העונה הראשון/ספורט 1

עם הירידה למחצית של משחק העונה הראשון אמש (שני), כשנתוני החזקת הכדור הראו שמכבי תל אביב הייתה דומיננטית 59% מהזמן, ניתן היה להבין את החזרה שלה למשחק וירידת הקצב של מכבי חיפה. קבוצות שלוחצות גבוה כמו אלה של ברק בכר בחיפה, בבאר שבע ובקרית שמונה, בדרך כלל גם מחזיקות יותר בכדור, כי אלה הרגעים בהם השחקנים יכולים לקחת קצת אוויר ולנשום.

הירוקים פתחו את המשחק בטירוף, עשו 0:2 כל כך מהיר והיו בתחושה שהם קרובים לדרוס ולהשפיל את יריבתם המושבעת. זה היה מפתה, והאמוציות ניצחו. השחקנים פשוט עפו למעלה עם כל כדור ולא עצרו לרגע, אבל ככל שהדקות חלפו והשערים הבאים לא הגיעו, האוויר הלך ונגמר. מכבי תל אביב חזרה למשחק, ושנותנים לצהובים לחזור, יש להם מספיק כלים לעשות את זה.

שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני מול שחקן מכבי תל אביב דן ביטון. דני מרון
הרצון להביס היה מפתה מדי. שחקני מכבי חיפה/דני מרון

אבל אי אפשר להתעלם מחצי השעה הראשונה, שהיתה אנטיתזה מוחלטת לחצי שעה הראשונה של ה-3:4 בשנה שעברה. אז החיפאים היו בהלם ומכבי תל אביב הביאה את כל השקט והניסיון לידי ביטוי. אתמול מכבי חיפה עלתה לדשא כדי להוכיח שמה שהיה בשנה שעברה נגמר, והיא אכן הצליחה להביך את האלופה.

חיפה סוף סוף הסתכלה למכבי תל אביב בלבן של העיניים, לחצה אותה גבוה, פינתה שטחים כדי שצ'ארון שרי יקבל כדורים במרכז עם הפנים לשער בדיוק כמו שבכר רצה ובאופן כללי הביאה DNA חדש ליריבות. גאורגיוס דוניס עזר לביטחון של שחקני חיפה עם הרכב לא ברור ובטח לא מאיים. שכטר ויונתן כהן, שהיו מעורבים ב-3 מ-4 השערים במפגש ההוא פתחו על הספסל, וזה אומר הכל.

במצב של 2:1 זאת לא הייתה רק העייפות שהכריעה, האורחים בהחלט חזרו לעצמם. הם היו טובים יותר בסוף המחצית הראשונה ועלו אחרת למחצית השניה. כבר בדקות הראשונות אחרי ההפסקה אפשר היה לראות את חילוצי כדור של גלזר, פרץ וגולסה, כאלה שבאו להגיד שמכבי תל אביב באה אחרת מחדר ההלבשה. אפשר להבין את ההלם של הצהובים בתחילת המשחק. מרבית הסגל הזה אמנם זכה בשתי אליפויות, אך בשתיהן היא הוכרעה בשלב יחסית מוקדם כשכמעט ולא איימו עליה. אתמול האלופה הגיעה מעמדה אחרת, עם לחץ מסוג אחר ושתי הספיגות המוקדמות החמירו את המצב.

אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. מאור אלקסלסי, מערכת וואלה!
חצי שעה רופסת שלא נראתה כבר שנתיים במכבי תל אביב/מערכת וואלה!, מאור אלקסלסי

האופי שגילו שחקני מכבי תל אביב, הניסיון והשליטה במחצית השנייה הם ההסבר הכי טוב מדוע אסור לזלזל בהם. עם זאת, עדיין לא ברור אם מדובר באדי הדלק של איביץ' או שדוניס מביא משהו משלו שיכול להוביל אותם לאליפות שלישית ברציפות. ללא קשר לעד כמה חיפה היתה טובה בחצי השעה הראשונה, קשה לזכור בשנתיים האחרונות מכבי תל אביב כל כך רעה, כל כל רופסת ומתבטלת, עם רגעים בהם שחקנים מנוסים כמו גולסה או ריקן מאבדים כדורים 30 מטר מהשער ולא מוצאים את עצמם.

זאת הייתה קבוצה שבאה לא מוכנה למשחק ודוניס יצטרך לתת את הדעת על כך. עם כל הכבוד לחזרה מפיגור כפול, ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון זה לא מקרי. אתמול ירידת הקצב של חיפה והאופי של השחקנים החזירו את מכבי תל אביב למשחק, אבל אם דוניס לא יביא DNA משלו לקבוצה היא לא תוכל להגן על התואר.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב מול ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. דני מרון
איך זה היה נראה עם 30 אלף איש ביציעים?/דני מרון

המשחק אתמול היה איכותי וכיפי לצפייה, ועד כמה שזה מעייף, הקהל כל כך חסר. אפשר להתרגש רק מלחשוב מה היה קורה באצטדיון בחיפה אחרי שני השערים המהירים של חיפה או אחרי שער השיוויון של יונתן כהן. בכלל, 30 אלף אוהדים היו אמורים להיות אתמול ביציעים, בנוסף ל-25 אלף בבלומפילד בשבת. זה היה המחזור הכי פופולרי של רשת הביטחון המפורסמת, זאת שהקבוצות עדיין לא ראו ממנה אפילו שקל. נקווה שעד משחקי הפלייאוף כבר יאשרו כמות מסויימת של קהל, כדי שלפחות אחת מהשתיים תחגוג כמו שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully