וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "יש אלוהים? לא יודע, מה שחשוב לי זה להתנהג יפה ולעזור"

הספרדי נתן ריאיון לא שגרתי: "חייבים לשמור על חירות וכבוד האדם, במיוחד בקורונה", "הוריי נפרדו לתקופה קצרה ב-2009, סבלתי מאוד"

טוני נדאל בוכה אחרי הזכייה של רפאל נדאל ברולאן גארוס/מתוך טוויטר

רפאל נדאל הגיע לפריז כדי להתחרות בטורניר המאסטרס 1,000 בברסי. בינתיים השור ממאיורקה לקח הפסקה קצרה על מנת להתראיין ל"קוריירה" באיטליה.

כשנשאל האם הוא מפחד מחושך וכלבים, אמר נדאל: "אלה היו בדיחות. אני מפחד ממחלה, אני מפחד על אלה שאני אוהב. אני לא מפחד מהקורונה בגללי, אני עדיין צעיר והגוב שלי מגיב היטב. אבל, אם אני אדבק אני עלול להדביק גם כאלה שנמצאים בסיכון. אני דואג להורים שלי, למשפחה שלי, לקהילה שלי. זו התקופה הכי קשה בחיים שלנו. לכן זה הזמן להיאבק על דברים חשובים יותר ממשחק טניס. אנחנו חייבים לשמור על אמונה".

כשנשאל איך לדעתו יש להתמודד עם משבר הקורונה אמר הספרדי: "עם כבוד כלפי עצמנו, כלפי אלה שאנחנו אוהבים וכלפי אחרים. אחרי זה צריך לנהוג באחריות ובהיגיון. אתה יכול למות מהווירוס, אבל אתה יכול גם למות מרעב. המכה לכלכלה היא קשה מאוד. אנחנו צריכים למצוא את האיזון בין בריאות לעבודה, בין בריאות והגנה על החברה. הבטיחות היא מפתח, אבל גם החירות והכבוד".

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל מציג בפריז את הגביע בו זכה בטורניר רולאן גארוס בפעם ה-13. AP
"אני ספרדי ושמח להיות ספרדי. ברור שכשחשבון המס מגיע, אני קצת פחות שמח, אבל זכיתי להיוולד במדינה עם כל כך הרבה יתרונות, שנתנה לי חיים טובים". נדאל/AP

נדאל נשאל לגבי העובדה שבניגוד לרבים מיריביו, הוא נשאר בספרד ולא עבר למקלט מס כך שהוא משלם מיסים לספרד ואמר: "אני ספרדי ושמח להיות ספרדי. ברור שכשחשבון המס מגיע, אני קצת פחות שמח, אבל זכיתי להיוולד במדינה עם כל כך הרבה יתרונות, שנתנה לי חיים טובים".

הספרדי סיפר שהוא קרוי על שם סבו, לו גם קראו רפאל נדאל ואמר: "הוא היה מנצח. אחרי מלחמת האזרחים, הוא הביא הסימפוניה התשיעית של בטהובן אל העיירה. מאוחר יותר הוא ניצח על אלפרדו קראוס הטנור. הייתי קרוב מאוד לסבא שלי והמוות שלו היה כאב עצום בשבילי". כשנשאל מדוע הוא תמיד לוקח שתי לגימות משני בקבוקים שונים, לא דורך על הקווים ועוד אמר נדאל: "אני לא בנאדם של אמונות טפלות. להפך, אני משנה את הריטואלים שלי אחרי הפסדים. אני אפילו לא עבד לרוטינות, החיים שלי משתנים כל הזמן, אני הרי נוסע כל הזמן. להתחרות זה דבר שונה לחלוטין מאשר להתאמן. מה שאתם קוראים טיקים אולי, מבחינתי זו הצורה בה אני מכניס סדר בראש שלי, שבדרך כלל הוא מבולגן מאוד.

"זו דרך בה אני מתרכז ומשתיק את הקולות שבפנים. כדי לא להקשיב לקולות שאומרים לי שאני אפסיד, או לקולות המסוכנים יותר שאומרים לי שאני אנצח". על העובדה שהוא נשוי לאישה היחידה שאיתה היה אמר נדאל: "אנחנו מכירים אחד את השנייה מאז ומתמיד, מאז שהיינו ילדים. היא מבחינתי נקודת היציבות". נדאל נשאל על המשבר שהיה בין הוריו והשפיע עליו ב-2009 ואמר: "זה נכון שהיה משבר. הם נפרדו באותה שנה למרות שרק לתקופה מסוימת. סבלתי מאוד כי בלי המשפחה שלי לא הייתי מסוגל לעשות שום דבר".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם אשתו סיסקה פריו. GettyImages
"היא נקודת היציבות שלי". נדאל עם אשתו/GettyImages

נדאל התייחס לעובדה שרבים טוענים שהוא מוכשר פחות מפדרר ואמר: "מה זה כישרון? לכל אחד מאיתנו יש כישרון. יש כאלה שהכול הולך להם בקלות, אחרים יודעים להישאר על המגרש יותר זמן. יכול להיות לך הכישרון לכתוב מאמר בחצי שעה, אבל אם עמית שלך בעבודה יכול לעבוד במשך שש שעות ברציפות ולכתוב מאמר מצוין, אז הוא יהיה מוכשר יותר ממך".

נדאל נדאל אם הוא ימני או שמאלני ואמר: "אל תגרמו לי לדבר על פוליטיקה", לאחר מכן הוא נשאל מה דעתו על המלך חואן קרלוס: "הוא אולי עשה כמה טעויות, אבל צריך לזכור את כל הדברים הטובים שהוא עשה למען ספרד". המראיין שאל את נדאל אם הוא מאמין באלוהים ואמר: "אני לא יודע ואני לא שואל את עצמי. מבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא להתנהג בצורה טובה, לעזור לאלה שבמצוקה. אני מאמין באנשים טובים. אם אחרי הכול אלוהים קיים, זה יהיה נהדר". הוא נשאל איך הוא מדמיין את החיים שאחרי החיים ואמר: "אני לא מדמיין את זה". בסופו של דבר המראיין שאל אותו למה הוא לא זורק את המחבט שלו אף פעם ונדאל ענה: "כי חינכו אותי כילד שזה משהו שלא ייעשה. זה אני שטועה, לא המחבט".

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully