וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדריד ממהרים לקשור כתרים: "ברצלונה חוזרת לשלוט באירופה"

אחרי הניצחון על יובנטוס, ב"מארקה" כבר הצהירו: "הערב שהחזיר את ברצלונה לצמרת של הכדורגל". גריזמן סופג אש, מסי מדהים את איטליה, פדרי מלהיב את ספרד

ז'וספ מריה ברתומאו עוזב את משרדי ברצלונה אחרי שהתפטר/מתוך טוויטר

לאחר שבוע סוער בברצלונה סוף סוף חזרו אמש (רביעי) לחייך עם ניצחון חוץ 0:2 על יובנטוס - הראשון של הקטאלנים על הגברת הזקנה בטורינו מזה 50 שנה. שחקני הבלאוגרנה נראו טוב ונותרו המושלמים היחידים בבית ז'. עוסמאן דמבלה כבש ראשון בדקה ה-14, כשליאונל מסי קובע את תוצאת הסיום עם פנדל מדויק בתוספת הזמן. בצד השני, ביובנטוס יצאו מאוד מתוסכלים מהמשחק, במיוחד לאור העובדה שלא פחות משלושה שערים של אלברו מוראטה נפסלו במהלך המשחק בשל נבדל.

בספרד וגם באיטליה התלהבו מהיכולות שהראה ליאו מסי, שכיכב עם שער ובישול. הפרעוש פתח את העונה בעצלתיים, אבל אמש נראה היה שהעזיבה של הנשיא ברתומאו, שהפך במרוצת השנים לאחד מיריביו, העניקה לו כוחות מחודשים. "כבר הרבה זמן שלא ראיתי את מסי רץ ככה", אמר פאביו קאפלו שפרשן את המשחק עבור הטלוויזיה האיטלקית. מסי אכן נראה אנרגטי וחד: הוא השלים 65 מסירות בחלק המגרש של יובנטוס, רשם חמש מסירות מפתח (הכי הרבה על המגרש) ומפת החום שלו על המגרש הראתה שפשוט היה כמעט בכל מקום.

גם שחקן העבר כריסטיאן ויירי הצטרף למחמאות ואמר: "מסי הוא קוסם, הוא הארי פוטר של הכדורגל. ביום שהוא יפרוש, אני מתכוון לזרוק את הטלוויזיה בבית לכל הרוחות. לא אעבוד יותר כפרשן בטלוויזיה, ואראה סדרות של נטפליקס כל היום וכל הלילה. אחרי שהוא יפרוש, לא יהיה שום טעם לצפות בכדורגל יותר".

גם בחשבון הטוויטר הרשמי של ברצלונה התלהבו ממסי וכתבו בסיום: "יובנטוס, אנחנו שמחים בשבילכם שיצא לכם לראות את הכדורגלן הגדול בהיסטוריה במגרש שלכם". יובנטוס הגיבה, אגב, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "כנראה שהסתכלתם במילון הלא נכון. נביא לכם את השחקן הגדול בהיסטוריה לקאמפ נואו בקרוב".

ובזמן שמסי הוותיק והטוב נראה שוב כמו עצמו, הכדורגל העולמי לומד להכיר את היהלום החדש של ברצלונה, פדרי בן ה-17. הקשר הצעיר נבחר לשחקן המצטיין של המשחק על ידי התקשורת הקטלאנית, אחרי שמלבד היכולות המרשימות הפגין גם קור רוח מרשים לשחקן בגילו. קלאודיו מרקיזיו עקב מקרוב אחרי הקשר והתלהב עד מאוד: "איזה שחקן פדרי. משחק נקי, לא מפחד מכלום. מגיעות לו מחמאות", צייץ.

ב"מארקה" כבר הגדירו את העסקה שהביאה את פדרי לברצלונה תמורת 5 מיליון יורו בלבד מלאס פלמאס, כ"החתמת העשור".

"בעוד עשר שנים, כשידברו על המעבר של פדרי לברצלונה, כולם יהיו בשוק כשייזכרו שהוא עלה לה 5 מיליון יורו בלבד. כבר בגיל 17 ברור שהוא יהיה אחד השחקנים הגדולים של המועדון, וכבר בגילו הצעיר הוא אחד מחמשת השחקנים הטובים בקבוצה. הוא בקושי עושה טעויות, ודברים טובים קורים בכל זמן שהוא עם הכדור ברגליים. הוא נראה נגד יובה כאילו שכבר עכשיו הוא אחד השחקנים הטובים בעולם".

הניצחון של ברצלונה הספיק ל"מארקה" כדי לטעון שבארסה הגדולה חוזרת. ב"מארקה" פורסם טור דעה בו נכתב: "אתמול ברצלונה חזרה להיות קבוצה גדולה באירופה. מול יריבה כמו יובנטוס, הקבוצה של קומאן שלטה מתחילתו של המשחק ועד סופו. כמובן שאסור לשכוח שמדובר רק במשחק אחד, וברצלונה חייבת לשמור על המשכיות. אבל גם במשחקים קודמים, למרות התוצאות הפחות טובות, היא נראתה לפרקים מסוימים כמו קבוצה אימתנית".

מי שעדיין לא מרשים הוא אנטואן גריזמן, שפתח אמש בעמדה האהובה עליו כחלוץ 9 ולמרות דקות טובות, שוב לא סיפק את הסחורה עם מספרים. בצרפת עדיין טוענים שהוא צריך לעזוב את ברצלונה ולהתחיל מחדש בקבוצה אחרת, בה יחיה את הקריירה שלו. "בזמן שהוא על המגרש, הוא פשוט לא מספיק מורגש. גם בברצלונה וגם בנבחרת צרפת. הוא צריך לפתוח דף חדש בקבוצה אחרת, רק ככה הקריירה שלו תחזור למסלולה", כתבו ב"ל'אקיפ'".

עוד בוואלה! ספורט

ליגת האלופות: ברצלונה ניצחה 0:2 בחוץ את יובנטוס

לכתבה המלאה
מאמן ברצלונה רונאלד קומאן. רויטרס
"המשחק הכי טוב שלנו העונה". רונאלד קומאן/רויטרס

התגובות

מאמן ברצלונה רונאלד קומאן אמר בסיום: "זה היה המשחק הטוב ביותר שלנו העונה. זה ניצחון גדול נגד יריבה מהטופ האירופי והוכחנו הערב שאנחנו בהחלט מסוגלים לשחק ולכפות על היריבה את הכדורגל שלנו. המערך שלנו היום הקנה לנו יתרון במרכז המגרש, מה שעזר לנו ליצור הרבה הזדמנויות. בכנות, אני חושב שאפילו יכולנו לגמור את המשחק מוקדם יותר. אני מאוד מרוצה מהכדורגל שהצגנו, ובמיוחד מהתוצאה והאופי שהקבוצה שלי הראתה".

קשר ברצלונה סרג'י רוברטו: "התגובה הטובה ביותר שיכולנו לתת לסערה שהתחוללה במועדון בשבוע האחרון, זו התצוגה שנתנו הערב. כולם דיברו בלי הפסקה במהלך התקופה האחרונה, אבל הקבוצה שלנו פשוט רוצה לנצח משחקים".

בלם יובנטוס לאונרדו בונוצ'י: ידענו שיהיה קשה, אפילו אם לשתי הקבוצות היו חיסורים. בכל זאת, עשינו יותר מידי טעויות ועשינו לברצלונה את החיים הרבה יותר קלים. אנחנו יודעים שיכולנו לעשות יותר הערב. מה שנותן לי תקווה זו התשוקה לעשות משהו עם הכדור כשהוא אצלינו. המשמעות היא שנצטרך לקחת יותר סיכונים, וצריך להתחיל מזה. יש לנו שחקנים חדשים, שחלקם חסרים ניסיון במעמדים מסוג זה, כך שנצטרך להתפתח ממשחק למשחק. אנחנו צריכים להתאחד ולעבוד קשה".

אלברו מוראטה נמצא בנבדל במשחק של יובנטוס מול ברצלונה. מתוך שידורי הטלוויזיה, צילום מסך
שלושה שערים נפסלו למוראטה, בערב מתסכל/צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

המספרים

* ליאונל מסי בישל אתמול בפעם ה-35 שלו בליגת האלופות. רק שחקן אחד עשה זאת יותר מהפרעוש - כריסטיאנו רונאלדו, שלא עלה למפגש הערב מול ברצלונה. הפנומן הפורטוגלי רשם 38 בישולים בליגת האלופות.

* ברצלונה הפסידה רק פעם אחת מתוך 17 משחקי החוץ האחרונים שלה בשלב הבתים (10 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו). בנוסף, הקטאלנים בלתי מנוצחים בעשרת משחקי החוץ האחרונים שלהם.

* אלברו מוראטה, אשר שלושה שערים שלו אמש נפסלו בטענת נבדל, נתפס מאז תחילת העונה החולפת 13 פעמים בנבדל, ויחד עם טימו ורנר הוא השחקן שנתפס הכי הרבה פעמים מעבר לקו ההגנה.

* שבעת הפנדלים שנפסקו בסך הכול בכלל המשחקים אמש, זו כמות בעיטות העונשין מ-11 מטרים הגבוהה ביותר שנפסקה בערב אחד של ליגת האלופות מאז 21 באוקטובר 2014, אז נפסקו לא פחות מתשע בעיטות מהנקודה הלבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully