וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטי ווילבקין: "רוצים להוכיח כמה שיותר מהר שאנחנו קבוצה טובה"

23.10.2020 / 7:28

דריכות במכבי תל אביב לקראת חימקי מוסקבה (20:00, ספורט 5): "לא ברור באיזה סגנון הם ישחקו" הכוכב אופטימי: "לא שיחקנו טוב והפסדנו בדקה האחרונה - זה הדבר החיובי". וגם: כיצד משפיע החיסרון של יובל זוסמן?

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (שישי, 20:00, ספורט 5) כשהצהובים יתארחו אצל חימקי מוסקבה במסגרת המחזור החמישי. שתי הקבוצות מגיעות למשחק מתחתית הטבלה - האלופה הישראלית ניצחה משחק אחד והפסידה את שלושת משחקיה האחרונים, ואילו חימקי, שסבלה ממכת פציעות ושחקנים חיוביים לקורונה, הפסידה את כל משחקיה עד כה. הפצועים של הצהובים - עומרי כספי, ג'ון דיברתולומיאו ויובל זוסמן - ימשיכו להיעדר.

מכבי תל אביב המריאה אתמול בשעות אחר הצהריים למוסקבה ללא היו"ר שמעון מזרחי שנותר בארץ בשל סיכוני הקורונה. בקבוצה יערכו בשעות הבוקר את האימון האחרון לקראת המשחק, כשלפניו יגיע תדריך וידאו מסכם. במועדון יודעים כי על אף העובדה שאלכסיי שבד רחוק מכושר משחק, הוא עדיין האיש לעצור אצל הקבוצה הרוסית, וינסו עליו כמה שומרים שונים כדי לנסות ולהוציאו מהמשחק. רוב הנטל עשוי ליפול על אלייז'ה בריאנט.

הצהובים הודו כי בהיעדרו של יובל זוסמן, השומר המרכזי של הקבוצה בקו האחורי, הם נתקלים בקשיים הגנתיים, ויעיד על כך ממוצע ספיגה של כמעט 80 נקודות למשחק. "זוס הוא שחקן הגנה נהדר", אמר אנג'לו קלויארו. "האורך שלו מדהים, הוא מפריע להתקפות, שמים אותו על השחקן המוביל של הקבוצות היריבות וזה קשה יותר בלעדיו, אבל כולם צריכים להתעלות, לא רק בן אדם נכנס לנעליים שלו. כולנו צריכים לעבוד על הטקטיקה שלנו ולהיות יותר מוכנים", סקוטי ווילבקין הסכים: "זה שילוב של שחקנים חדשים שלומדים את השיטה ההגנתית, אנחנו נמצאים ביחד לא מספיק זמן, וגם אנחנו צריכים להיות מפוקסים".

קלויארו הוסיף: "יש לנו יותר אימונים ויותר משחקים, אנחנו משתפרים בכל יום, כל משחק הוא מבחן, כל אימון הוא הזדמנות להתקדם. זה לא קל להיות איפה שאנחנו רוצים להיות, אבל נצטרך להמשיך לעבוד ולהילחם, אנחנו מאוד קרובים. אנחנו מפסידים משחקים בסיום".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
חסרונו בהחלט מורגש. זוסמן/דני מרון

המאמן יאניס ספרופולוס ניסה אמש לשדר עסקים כרגיל, וציין כי אין לחץ חדש לקראת המשחק, אליו מגיעה הקבוצה עם רצף ההפסדים הארוך ביותר ביורוליג בקדנציה שלו במועדון. גם השחקנים ניסו להפגין רוגע.. "יש תחושת שאנחנו רוצים להוכיח משהו לעצמנו, אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה טובה, אבל רוצים להוכיח את זה כמה שיותר מהר וכל משחק זו הזדמנות", אמר סקוטי ווילבקין, "זה קשה להפסיד משחקים בדקה האחרונה, כי אלו משחקים שיכלו גם ללכת לכיוון שלנו כמו בעונה שעברה. אנחנו במשחקים האלה למרות שאנחנו לא משחקים נהדר, ואני רואה את זה כדבר החיובי, קבוצות נמצאות באותה סיטואציה כמונו ומגיעים לאותם תוצאות, אנחנו לא משחקים מספיק טוב ועדיין עם הזדמנות לנצח את המשחקים".

קלויארו עצמו המשיך באותו הקו של חברו: "גם בעונה שעברה התחלנו 0:2, וכמעט 0:3, הדברים הקטנים יכולים לשנות עונה. זה עדיין מאוד מוקדם לעונה, הפסדנו את המשחקים בסיום, הפרטים הקטנים שצריכים לעבוד עליהם, אנחנו עובדים על זה ונהיה טובים יותר בהמשך".

לקראת המשחק נגד חימקי, בו לא ברור עדיין מה תהיה הרוטציה של היריבה, ינסו במכבי תל אביב קצת להמר על כיצד רימאס קורטינייטיס ישחק, גם לפי ההפסד ב-VTB לאסטנה באמצע השבוע. "יש להם כמה שחקנים שחזרו במשחק הליגה האחרון, ניקח את זה במחשבה שכולם משחקים, אנחנו לא יכולים להניח שהם לא ישחקו", אמר ווילבקין, וקלויארו הוסיף: "הרבה מההכנה למשחק זה עבודה על עצמנו, לעבוד על טקטיקות שאנחנו רוצים לשלוט ולעשות טוב יותר, צריך להסתכל על הסגל שלהם ומה שיש להם למשחק הזה. הרבה שחקנים שלהם חוזרים, ולא ברור באיזה סגנון הם ישחקו, ננסה ללכת עם מה שכן יש להם".

הפרק החדש של Fastbreak, מתוך האפליקציה הרשמית של מכבי תל אביב

חימקי מוסקבה היא קבוצת היורוליג שנפגעה הכי קשה מנגיף הקורונה עד כה. לא רק שהקבוצה הרוסית סבלה ממכת חולים שהושבתו ולא שיחקו בארבעת המשחקים עד כה, היא גם נאלצה לשחק את המשחקים בסגל חסר בעוד קבוצות אחרות שבחרו לא להופיע, זכו מן ההפקר והמשחקים שלהם ייערכו בתאריך מאוחר יותר.

השבוע קיבלה חימקי בחזרה את אלכסיי שבד, שלא חלה בקורונה אלא סבל מפציעה, וכן את יאניס טימה, ג'ורדן מיקי ויבגני וורונוב. מי שעדיין נחשבים בספק להתמודדות הם הסנטר גרג מונרו והרכז אריק מקולום שלא שיחקו בהפסד באמצע השבוע לאסטנה ב-VTB. סטפן יוביץ' הפצוע ייעדר. המשחק הערב יהיה ה-11 בין הקבוצות במסגרת היורוליג כשמכבי תל אביב מוליכה 3:7. בחמישה משחקים שנערכו באולמה הביתי של חימקי מובילה 2:3, כשבעונה שעברה הפסידו הצהובים במחזור הפתיחה של העונה לחימקי 89:83.

"אנחנו מכירים את סגנון המשחק של מכבי", טען מאמן הרוסים קורטינייטיס, "הם משחקים עם חופש, קולעים טוב ורצים במתפרצות, הם עושים כל מה שלא טוב לנו כרגע. השבוע האחרון היה קשה לנו במיוחד, שיחקנו עם שבעה שחקנים נגד ריאל ובאסקוניה, כך ששחקני המפתח שלנו היו צריכים לשחק הרבה והיו עמוסים, ושחקנים אחרים עדיין לא מוכנים לגמרי. יהיה חשוב עבורינו להיות מוכנים למהירות של מכבי. אנחנו משחקים מהר בדרך כלל, אבל זו לא אופציה בשבילנו כרגע, הכל יהיה תלוי במשמעת שלנו ובהצמדות לתנאים. אנחנו יודעים שמכבי ירוצו, הם מפורסמים במתפרצות שלהם, כך שאנחנו צריכים לעצור את המתפרצות שלהם בכל מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully